Elon i jego kamery…

Zarek1988

Posiadacz elektryka
No to nie rozumiem, chcesz, żeby tempomat trzymał cię pomiędzy liniami? Ale od tego chyba jest AP.
Sądziłem, że po prostu mylą Ci się terminy i myślisz, że jedziesz na AP, a jedziesz na tempomacie. Tempomat nie trzyma pasa ruchu. Czytanie znaków działa z upy - zgadzam się. Niestety wszystkie siły tej firmy są rzucone na FSD i dlatego AP nie dostaje updatów. Mam nadzieję, że nadejdzie taki moment, kiedy Elon się opamięta i rzuci jakiś ochłap nam z AP. Bo oni mają już bardzo fajne rozwiązania czytające znaki i dostosowujące prędkość wcześniej ale po prostu ich nie integrują z AP, tylko z FSD, a tego nam w EU zakazuje jakieś prawo UN :(
Audi korzysta z jakiegoś rynkowego rozwiązania (pewnie MobileEye) i to pewnie działa całkiem nieźle, bo stoi w Izraelu cała firma, która rozwija tylko ten kawałek kodu i na tym jest skupiona.

Sam jestem zawiedziony rozwojem AP i przerzuceniem tych wszystkich sił na FSD, chociaż chyba bardziej prawem UN, bo kupując auto sądziłem, że FSD będzie miało u nas jakiś sens i chciałem je dokupić i teraz miałbym fajnie działający system kierowania.
Niemniej nadal uważam, że poza czytaniem ograniczeń prędkości, AP działa świetnie, a Ty wymyślasz jakieś niestworzone scenariusze, że niby ma działać na tempomacie tak jak na AP, bo Ty byś tak chciał żeby tylko udowodnić, że działa źle :p
Ciekawe jak Audi poradziłoby sobie w przypadku, który opisuje @6a8?


Ja nic nie mam to technologii Audi, ani jakości wykonania itp...
Opluwam tylko, to że grupa VW latami truła ludzi, żeby wrobić sobie nieuczciwą przewagę konkurencyjną, za co w EU nie została ukarana, a w PL można powiedzieć, że nawet nagrodzona, bo ludzie bez kręgosłupa moralnego kupują ich auta nie zwracając uwagi na to co zrobili.
Dla mnie to tak jakby przyszedł do Ciebie teraz pies putin i powiedział, że ma tanio pralkę do opchnięcia, bo ukradł Ukraińcowi, a Ty byś kupił, bo za pół ceny i w sumie to nowa :p
Przypomnę jeszcze, że Porsze/VW jest firmą, która wyrosła na produkowaniu uzbrojenia dla Niemców podczas II WW rękoma niewolniczej pracy obozów koncentracyjnych przygotowanych specjalnie dla nich. No tutaj można dyskutować, że niby zrobili jakiś fundusz, z którego płacili, tym którzy przeżyli. Jednak ja wolę pamiętać, że wcześniej bardzo się starali, żeby zostało ich jak najmniej.
Jak dla mnie to ich auta mogą robić w trasie loda, a i tak nie zobaczą ode mnie złotówki i będę im życzył upadku.
Ludzie muszą zacząć głosować swoimi pieniędzmi na to co jest ważne, a nie na to co jest wygodne, zwłaszcza jak ich na to stać.
Rozumiem, że aspiryny tez nie kupujesz??🤔😂😉
Prawda jest taka, że z Elonem pewnie tez za pare dekad wyjdą jaja, bo każdy kombinuje…jeden lepiej drugi gorzej.

Ps. A koledze chodzi pewnie o wracaniu na pas po najechaniu na linie. Taka funkcja była z tego co pamietam na zwykłym tempomatu.
 

Michal

Moderator
A żebyś wiedział, że nie kupuję ;)

Resztę już udało się ustalić - przeczytaj więcej postów powyżej.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
@viallos tak z ciekawości: o jakim dokładnie modelu Audi piszesz?

Asystent Audi (w BMW swoją drogą też) nie działa przypadkiem w ten sposób, że utrzymuje auto w pasie jazdy do momentu w którym "widzi" obydwa pasy? W momencie kiedy zgubi po prostu jedzie prosto (np. do rowu, w drzewo itp.) nie powiadamiając o tym fakcie kierowcy w żaden sposób?

Tesla jest jaka jest, ale w tej cenie nie ma konkurencji. Audi uzbrojone w radary i LiDAR powinien odstawić Tesle w działaniu asystenta na lata świetlne z tyłu. Tymczasem to (dwa razy tańsza) Tesla sama śmiga po San Francisco, a nie Audi :p...
 
Last edited:

rawier

Posiadacz elektryka
Tak się kończy wymiana kierownicy😂 pewnie drugą wozi we frunku i kobita mu steruje😂😂
no ponoć z którymś update'm ma być możliwe podłączenie kontrolera po Bluetooth :ROFLMAO: Patrząc na zapędy w przeróbkach/usprawnieniach @Bronek zaraz dorobi do starej kierownicy przekładkę z jakiegoś pada. 😂 tylko co w wypadku sprzecznych sygnałów - jeden nakazuje skręt w lewo, a drugi w prawo? pewnie pojedzie prosto!!!😂😂😂
 

viallos

Pionier e-mobilności
Asystent Audi (w BMW swoją drogą też) nie działa przypadkiem w ten sposób, że utrzymuje auto w pasie jazdy do momentu w którym "widzi" obydwa pasy
Q7 z 2021 ... dokładnie tak działa.. a sytuacja o której pisałem była na autostradzie w dzień gdzie oba pasy były pięknie widoczne. Ale już ustaliliśmy że po prostu za szybko jechałem i powinienem się skapnąć że już nie działa utrzymanie pasa 🤔
Natomiast w sumie to nie wiadomo do ilu działa bo instrukcja jest w tym temacie niejednoznaczna.
Ale największy problem mam z tym że Tesla nijak o tym nie informuje.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie wnikając w powyższą dyskusję Kołobrzeg - Gdańsk - Kołobrzeg (ok 500km) Jazda jak zwykle ile się da z FSD i AP...... i są babole, ale np też i pozytywne



20220929_174611~2_copy_1024x461.jpg

Np. Ograniczenie jak na zdjeciu lub też np 120km/h a na AP/lub FSD mogłem dawać do 140 ( na fotce akurat pomiędzy nastwieniem moim a ograniczeniem.
Nie mam %procentowego a konkretnie + 9 km w menu.
Oczywiscie były i czterdziestki poremontowe na 90 itd, wtedy noga jest potrzebna.
To zatwierdzanie zjadów bywa upierdliwe i przy barierach plastikowych jest niebezpieczne (kiedyś sama zmieniała pas) , teraz chce walnąć jak nie potwierdzę kierunkowskazem
Kompletnie nie zgadzam się że lata od pasa do pasa. Te ruchy korekcyjne są dyskretne i jak ktoś ma cykora to tylko psuje taką jazdę interweniując że strachu.
Ps.

Samochód przedsprzedażnie podarowany synowi. Za 6 m-cy do oddania w dobre ręce . Niby można tablice zostawić ale musieliśmy je pokazać w UK. I stąd ta wyprawa.
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Auto jest zrobione tak, żeby praktycznie wszystko dało się po oprawić OTA i to jest to jest kolejną rzeczą po elektryfikacji i autonomii, którą wprowadzają inni producenci dzięki Tesli.
Powyższe można odczytać, że to Tesla jest firmą-praojcem autonomii w samochodach, a to nieprawda.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Kompletnie nie zgadzam się że lata od pasa do pasa
Pojedź 150 na tempomacie to zobaczysz że lata. Nie doczytałeś.

Dzisiaj po zmianie opon poleciałem na rundkę w około komina żeby trochę skalibrować koła i przy okazji pobawić się AP.

Prostą drogą z łukami jedzie pięknie. Za samochodami jedzie pięknie ale ... praktycznie każdy zakręt 90 stopni nie daje rady ... każde rondo .. wali przez nie prosto.
Nagrałem ale nie mam już dzisiaj siły tego obrabiać i publikować. W weekend coś wrzucę.
 

Michal

Moderator
Prostą drogą z łukami jedzie pięknie. Za samochodami jedzie pięknie ale ... praktycznie każdy zakręt 90 stopni nie daje rady ... każde rondo .. wali przez nie prosto.
Nagrałem ale nie mam już dzisiaj siły tego obrabiać i publikować. W weekend coś wrzucę.
Przepisy UN. Obejżyj film, który przesłałem, to będziesz wiedział czego się spodziewać.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Może i inne samochody .. albo inne oprogramowanie ...

Właśnie dostałem aktualizację do 2022.28.2 byłem na 2022.24.8 - może coś się zmieni.

@Bronek to pewnie po tych wszystkich modach to sam sobie coś napisał i dlatego tak mu jeździ :)
Niee no jesli miales 24.x, to nie ma co porownywac. U mnie na 24.x potrafil zrobic 6 phantom break na trasie gda-waw. Na 28.1 zero.
Jesli probujesz przejechac na AP przez rondo, to juz jestem pewien, ze nie wiesz z czym masz do czynienia :)
 
Top