Enyaq iV 80, raporty zużycia

vwir

Pionier e-mobilności
Zależy jak często jeździsz w trasy. Tak naprawdę to na autostradach coraz częściej spotykam orleny, na których leci 70kW. Greenway od tego roku zapowiedział, że wszystkie nowe ładowarki będą już 100kW. Więc jeśli jeździsz czasami w trasy to się przyda.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Zastanawiam się czy jest sens narazie dopłacać do 125kW skoro 90% ładowarek ma 50 kW.
bo ten stan nie bedzie trwal wiecznie no i niekiedy mozna wyjechac za granice - a tam ladowarki 50kW to juz prehistoria
 

RadaR

Fachowiec
Nie licz na to że będziesz lądował z mocą 50kW. Możesz przyjąć że postoje będą w sumie o godzinę dłuższe. Może być tak że ładowarka poprostu nie będzie działać i trzeba zmienić plany, lub będzie zajęta... itp.
Tydzień temu ładowałem na Ionity 350kW z prędkością uwaga... 70kW 😅😂🤣😂😅
Generalnie jedno porządne ładowanie na trasie to między 40 a 70 minut na tzw szybkich ładowarkach 🤨
Podróż do Berlina i nazad VW Caravelle 2.0TDI wychodzi o 2,5-3godziny krócej niż Enyaq'iem a koszty są takie same biorąc pod uwagę darmowy abonament w Ionity i ładowanie auta w domu przed podróżą. Więc jakbym na Ionity ładował za standardowa cenę to podróż elektrykiem wyszłaby mnie o 3 godziny dłużej i 200zł drożej 🙄
 

rav

Posiadacz elektryka
Nie licz na to że będziesz lądował z mocą 50kW. Możesz przyjąć że postoje będą w sumie o godzinę dłuższe. Może być tak że ładowarka poprostu nie będzie działać i trzeba zmienić plany, lub będzie zajęta... itp.
Tydzień temu ładowałem na Ionity 350kW z prędkością uwaga... 70kW 😅😂🤣😂😅
Generalnie jedno porządne ładowanie na trasie to między 40 a 70 minut na tzw szybkich ładowarkach 🤨
Podróż do Berlina i nazad VW Caravelle 2.0TDI wychodzi o 2,5-3godziny krócej niż Enyaq'iem a koszty są takie same biorąc pod uwagę darmowy abonament w Ionity i ładowanie auta w domu przed podróżą. Więc jakbym na Ionity ładował za standardowa cenę to podróż elektrykiem wyszłaby mnie o 3 godziny dłużej i 200zł drożej 🙄
ABRP pokazywał tak:
8DBD579E-13DE-4BDB-BE15-98044D52A5C6.jpeg

W zasadzie wszystko się pokryło mimo iż temperatura 2 stopnie i pod wiatr. Jechałem tak jak jak spalinowym samochodem czyli +10 km jak ograniczenia

1643307193507.png


1643307220239.png

FDF7E749-CAA7-43F7-94A0-27E4B657FBBC.jpeg
 
Last edited:

ATnet

Posiadacz elektryka
Ja dziś testową znowu pojeździłem i mi nie chciało po mieście zejście poniżej 26KWh/100km. Ale ta rekuperacja działa inaczej niż w KIA, jest chyba to zrobione gorzej, a na pewno inaczej. Druga sprawa że auto jest większe, ma dużo powietrza w środku do nagrzania to wszystko wpływa na energochłonność..
 

Mindive

Fachowiec
Ostatnio po namowie kolegi zmierzyłem ile auto sumarycznie pobrało prądu do akumulatora od maja 2021.

Pokonany dystans 24774 km
Przyjęty prąd do aku: 7125 kWh [total accumulated charge]
Zużycie na 100 km: 28,75 kWh/100 km
Jazda głównie autostradami i w mieście, bez pomy ciepła, 18". Obliczenia uwzględniają straty inwertera wynoszące 3,66%, straty EVSE pominięte (brak wiarygodnych danych).

Estymowane zużycie po 30k km: 8,6MWh, czyli trzeba mieć 12,5 kWp w panelach na dachu by pokryć zapotrzebowanie auta prądem ze słońca w starym systemie prosumenta - może komuś się te dane przydadzą do planowania instalacji.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Możesz wytłumaczyć bo nie bardzo rozumiem.
Zużycie jest podane 22,1kWh/100km i dodatkowo 2,3 kWh/h.
Co pokazuje ta druga wartość ? Całość zużycia to trzeba zsumować? Czy o co chodzi?
Dzieki
 

rav

Posiadacz elektryka
Ten ostatni wskaźnik pokazuje bieżące zużycie. Samochód był włączony i się nagrzewał gdy robiłem zdjęcie. Zwróć uwagę że kabinę grzałem do 24 stopni (podczas całej podróży) ponieważ dostałem gorączki.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ten ostatni wskaźnik pokazuje bieżące zużycie. Samochód był włączony i się nagrzewał gdy robiłem zdjęcie. Zwróć uwagę że kabinę grzałem do 24 stopni (podczas całej podróży) ponieważ dostałem gorączki.
To zdrowiej !
Ale zuzycie spore jak na tak niska srednia.
 
Top