Enyaq iV, Wrażenia i opinie

KorekSAN

Zadomawiam się
@vwir - własnie nie dostałem Adnroida 11, dalej jest 10 - ale za była aktualizacja EMUI 11 (a to jest Huaweiowa nakładka na Androida)
Rozkminiłem za to jak mieć 100% podłączenia po kablu.
Jak juz podłączam telefon to muszę wejść w ustawienia bluetooth w telefonie i rozłączyć się ze Skodą. Wtedy automatycznie pojawia się ekran AA.

Za to mam nowe dwa przypadki pseudo usterek:
Dzisiaj w trasie miałem przypadek zawieszenia się ekranu głównego.
Przestał reagować na dotyk - działał tylko przycisk Mode (inne przyciski tradycyjne nie działały). Po zjechaniu na parking i wyłączeniu samochodu wszystko wróciło do normy.

Druga sprawa to komunikat o zakłóceniu działania elektronicznej blokady drzwi tylnych (dzieciochron). Zdarzyło się dwa razy w ciągu ostatnich 5 dni.

IMG_20210831_072648.jpg

ktoś miał coś podobnego?
 

Mindive

Fachowiec
@vwir - własnie nie dostałem Adnroida 11, dalej jest 10 - ale za była aktualizacja EMUI 11 (a to jest Huaweiowa nakładka na Androida)
Rozkminiłem za to jak mieć 100% podłączenia po kablu.
Jak juz podłączam telefon to muszę wejść w ustawienia bluetooth w telefonie i rozłączyć się ze Skodą. Wtedy automatycznie pojawia się ekran AA.

Za to mam nowe dwa przypadki pseudo usterek:
Dzisiaj w trasie miałem przypadek zawieszenia się ekranu głównego.
Przestał reagować na dotyk - działał tylko przycisk Mode (inne przyciski tradycyjne nie działały). Po zjechaniu na parking i wyłączeniu samochodu wszystko wróciło do normy.

Druga sprawa to komunikat o zakłóceniu działania elektronicznej blokady drzwi tylnych (dzieciochron). Zdarzyło się dwa razy w ciągu ostatnich 5 dni.



ktoś miał coś podobnego?
Błąd infortainmentu jest znany - rozwiązanie to prosty reset zajmujący 30s. Więcej opisane w poście- punkt 3

Jeżeli natrafisz na jakiś irytujący błąd, który wymaga naprawy w serwisie lub innych działań to koniecznie opisz go w wątku o awariach (y)
 

Mindive

Fachowiec
ciezki elektryk ma wieksza bezwladnosc od lekkiego elektryka wiec powinien mniej skakac i bardziej plynac - ale tak nie jest - ciekawe dlaczego
Sądzę (ale nie wiem tego na pewno), że sprężyny w ID4 mogą być zestrojone do współpracy z DCC, czyli systemem zmiennej twardości amortyzatorów. Wprawdzie nie zmienia to twardości sprężyn, ale wrażenia z pokonywania dziur czy leżących policjantów są diametralnie inne między ustawieniem comfort i sport. Więc jeżeli dziennikarz nie zmienił ustawienia ze sport na comfort to wytrzepać ma prawo bardzo mocno, zwłaszcza na 21" kołach - w cytrynie miał o ile pamiętam 16".

Natomiast sam Enyaq zawieszenie ma tak zrobione, że w zakrętach na pewno nie buja nim na boki. Moim zdaniem jest bardziej sztywny bocznie od Passata B8 combi. Właściciele Hyundaya Ioniqa 5 na FB piszą, że auto jest niekomfortowe na krętych angielskich drogach i raczej wymusza wolną jazdę. W Enyaqu tego problemu nie ma - jak się chce to opony piszczą, ale auto drzwiami po asfalcie nie szoruje. Do zamówienia jest też wersja Sportline, która jest niższa i jeszcze twardsza - ale to już moim zdaniem dla pasjonatów. Enyaq z założenia celuje w target rodzin, nie sportowych doznań :)
 

consigliero

Posiadacz elektryka
To się czuje podczas przyspieszania, gdzie, nie patrzyłem w dane, moje subiektywne odczucie wrażenie mówi że ID.3 robi szybciej do setki.
 

KorekSAN

Zadomawiam się
sprawdzilem. w ciagu minuty masz 2-3 ostrzegawcze bipniecia. potem przestaje (pewnie myslisz ze wieziesz choinke i wiesz co robisz ;) )
Masz racje, dzisiaj też sprawdziłem i rzeczywiście pipka. Jak za pierwszym razem nie domknąłem to po prostu musiałem nie skumać tego dźwięku podczas rozmowy ze znajomym.
 

Mindive

Fachowiec
Wiadomość do wszystkich użytkowników Enyaqów w Polsce

Razem z Fredrikiem Larssonem z FB grupy zrobiliśmy listę zauważonych bugów i życzeń do Skody, które społeczność by chciała poprawić lub wprowadzić w przyszłych aktualizacjach.

Lista po angielsku, można plusować pozycje, które uważamy za wartościowe dla nas lub dopisywać swoje własne. Tagi są nadawane przez moderatora. Wylewajcie swoje żale do woli - lista jest udostępniana ludziom z dev teamu Skody pracującymi nad kolejnymi updateami systemu :)

 

kosior1988

Zadomawiam się
Witam wszystkich,
planuje zakup "elektryka", generalnie wybór już padł na Enyaqa, natomiast zastanawiam się czy wybrać wersję 80 czy 80X. Zastanawiam się jak wypada napęd na tył podczas złych warunków atmosferycznych , śnieg deszcz itp. Jeździłem przez dwa dni wersją 80, bardzo przyjemny samochód, natomiast w wyższej wersji 80X dostajemy mocniejszy silnik i napęd na 4, i pytanie jak napęd na cztery ma wpływ na zużycie energi w porównaniu do wersji z napędem na tył.?
Czy ktoś z Was ma może wersję 80X i jest w stanie powiedzieć jaki realny zasięg osiąga?
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi/sugestie
 

turez

Zadomawiam się
Nikt jeszcze nie ma wersji 80x. Można już konfigurować, ale salon złoży zamówienie dopiero w styczniu 2022 ze względu na to, że obecnie jest priorytet dla VW id.4 GTX i dla niego idą wszystkie potrzebne podzespoły. Wiadomo jaka jest hierarchia w grupie. Natomiast ja bym brał śmiało 80x bo napęd na przednią oś możesz wyłączyć dla oszcEdnosci na autostradzie, albo w zwykłym miejskim kulaniu się. Generalnie spadek nie powinien być większy niż 10%. Jak będziesz miał wątpliwości to popatrz na testy wspomnianego id.4 GTX w porównaniu do zwykłej wersji. W skodzie są te same silniki więc spadki zasięgu powinny być tożsame.
Sam też chciałem brać 80x ale jak usłyszałem, że dostawa w wakacje 2022 to odpuściłem i zamówiłem Hyundaia Ionic5 z napędem na cztery kółka.
 

kosior1988

Zadomawiam się
Nikt jeszcze nie ma wersji 80x. Można już konfigurować, ale salon złoży zamówienie dopiero w styczniu 2022 ze względu na to, że obecnie jest priorytet dla VW id.4 GTX i dla niego idą wszystkie potrzebne podzespoły. Wiadomo jaka jest hierarchia w grupie. Natomiast ja bym brał śmiało 80x bo napęd na przednią oś możesz wyłączyć dla oszcEdnosci na autostradzie, albo w zwykłym miejskim kulaniu się. Generalnie spadek nie powinien być większy niż 10%. Jak będziesz miał wątpliwości to popatrz na testy wspomnianego id.4 GTX w porównaniu do zwykłej wersji. W skodzie są te same silniki więc spadki zasięgu powinny być tożsame.
Sam też chciałem brać 80x ale jak usłyszałem, że dostawa w wakacje 2022 to odpuściłem i zamówiłem Hyundaia Ionic5 z napędem na cztery kółka.
Dzięki za odpowiedź, poszukam zatem porównania zasięgu id.4 vs id.4 gtx. w salonie zapewnili mnie że 80X na grudzień powinien być bo mają w produkcji. CZyżby ściema? Z drugiej strony czytałem, że jest wstrzymana produkcja w fabrykach skody..
 
Top