EV3 podstawowa wersja - pierwsze wrażenia z użytkowania

solik

Pionier e-mobilności
Toster odebrany, podstawowa wersja AIR + pakiet zimowy, bateria LR (80 pare)

IMG_6514.JPG

Podładowałem do 93 lub 94%, trasa z Warszawy do Krakowa wg Google Maps, podsumowanie całej trasy (na koniec to wjazd do Krakowa i korki) na zdjęciu

Screenshot 2025-03-14 at 18.45.49.png

warunki dziś kiepskie, na autostradzie było 4-6*C, deszcz, wiatr, jechałem jak wszyscy, nie zamulałem za tirem

Pierwsze wrażenia:

- gabarytowo nie jest to duże auto ale na duże wygląda, w środku sporo miejsca i różnych schowków

- założone ma opony wielosezonowe Goodyear Vector, 17", na autostradzie bardzo stabilny samochód - nie buja, nie skacze, na podmuchy wiatru nie reaguje gwałtownie, kierownica idealnie prosto nie wymaga ciągłego pilnowania, generalnie prowadzi się jak większe auto z wyższego segmentu

- wyciszenie jest wg mnie dobre, nie szumi zbytnio od kół a od 120km/h słychać po prostu aerodynamike kiosku ruchu

- aktywny tempomat i generalnie wsparcie jazdy m.in na autostradzie działa fajnie, lepiej niż autopilot w Tesli - mogę osobno włączyć asystenta pasa ruchu lub asystenta utrzymania na środku pasa (nie wiem jak to się w KIA nazywa - chodzi o ten symbol kierownicy), jak chce zmienić pas to włączam kierunkowskaz, utrzymanie na środku pasa się dezaktywuje, po powrocie na pas aktywuje się ponownie - nie ma walki jak w Tesli i każdorazowego dezaktywowania i aktywowania ponownie po zmianie pasa

- zawieszenie ma optymalne, nie wali, nie stuka, do wnętrza nie przenoszą się skrzypienia na plastiki, ja bym większych kół nie dawał bo pewnie komfort cierpi

- do rekuperacji muszę się przyzwyczaić, w Tesli podoba mi się jednostropniowa a tutaj 3 poziomy + jeszcze opcja iPedal lub wariant z hamowaniem regeneracyjnym adaptacyjnym - trase przejechałem na różnych trybach więc pewnie zabawa miała wpływ na zużycie

- jest to podstawowa wersja więc fotele również podstawowe bez regulacji lędźwi - to wyprofilowanie fotela jakoś pasuje do mojego garba i nie wyszedłem z auta połamany

- mimo podstawowej wersji i dużej ilości plastików widać, że chcieli coś zrobić inaczej - nie są to czarne tandetne plastiki tylko mają kolor bliżej szarego więc auto nie jest ponure, niektóre mają dodatkową fakturkę co sprawia wrażenie że jest to lepszy materiał

Screenshot 2025-03-14 at 18.46.00.png

- bardzo ładny łączony ekran multimediów - nie widać łączenia, jakość obrazu jest dobra, CarPlay ma duży obszar roboczy i w końcu jest bezprzewodowy

IMG_6536.jpg
Screenshot 2025-03-14 at 18.46.11.png

- pikacze z różnych asystentów (np prędkość ze znaków) można wyłączyć przytrzymująć guzik ściszania audio ale..

- ... nie można wyłączyć kamery monitorującej nasze oczy, jest to bardzo upierdliwe bo np patrząc w lusterko przy zmianie pasa asystent pika żebym patrzył na drogę, zasłonięcie kamery ręką generuje błąd systemu co wisi na ekranie i denerwuje jeszcze bardziej.. totalnie badziewny system

jak sobie coś jeszcze przypomnę to dopiszę, póki co jest lepiej niż się spodziewałem, nie oglądałem też przed odebraniem żadnych recenzji tego samochodu ani też nim nie jechałem - wziąłem w ciemno z uwagi na atrakcyjne (wg mnie) warunki wynajmu.

Docelowo nadal w serduszku Tesla i KIA jej nie zastąpi ale póki co EV3 wydaje się fajnym wozem

IMG_6546-removebg-preview.png
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Tylko czekac az zaklady zajmujace sie tunningiem beda pomagaly te gowna wylaczyc… ciekawe czy ludzie to ustalajacy w UE przemysleli ten temat… czy bedzie jak z korkami od butelek ze kazdy sie wkurza.
 

solik

Pionier e-mobilności
pewnie jakby to byl VAG to juz by sie dalo VCDS dezaktywowac, jak zrobili start stop to wystarczylo zmienic prog napiecia jakiego nigdy nie bedzie w aucie i start stop sie nigdy nie aktywowal :D
 

eimi

Pionier e-mobilności
Gratuluję, wygląda na fajne autko!

Jak oceniasz zawieszenie pod kątem bujania przód/tył przy przyspieszaniu hamowaniu? Chodzi mi o wrażenia dzieci z tylnego rzędu.

Jakie warunki najmu?
 

solik

Pionier e-mobilności
Jak oceniasz zawieszenie pod kątem bujania przód/tył przy przyspieszaniu hamowaniu? Chodzi mi o wrażenia dzieci z tylnego rzędu.

odczucia jak np w Qashkaiu, przy tej mocy nie wyrywa z butow jak Juniper ktorym wczoraj jechalem, widac ze juz inaczej prowadza ten moment obrotowy niz w pierwszym eNiro ze od razu cala naprzod szla,

przy iPedal rowniez przy ruszaniu z butem w podlodze jest lekka zwloka o ktorej zapomnialem napisac, bez iPedal jej nie ma

tutaj w zaleznosci od poziomu rekuperacji mozesz jezdzic jak normalnym spalinowym, hamulec nozny dziala normalnie bez jakis udziwnien ze cos odcina, cos dodaje

Jakie warunki najmu?

mamgo(kropka)pl, (https://mamgo(.kropka)pl/samochod/kia-ev3-81-4%20kwh%20204%20km%20terra%20cotta/nowy-2024/crossover/warszawa/f4743624-c4fb-4af1-9a87-9e2565373ddd), w skrocie bez wkladu wlasnego, z miesiecznym okresem wypowiedzenia (tzw Flex, mozna bez tej opcji wtedy kontrakt mozna dluzej niz 2 lata i okolo 200 zl taniej w racie), w racie ubezpieczenie + serwis itp
 

eimi

Pionier e-mobilności
odczucia jak np w Qashkaiu, przy tej mocy nie wyrywa z butow jak Juniper ktorym wczoraj jechalem, widac ze juz inaczej prowadza ten moment obrotowy niz w pierwszym eNiro ze od razu cala naprzod szla,

przy iPedal rowniez przy ruszaniu z butem w podlodze jest lekka zwloka o ktorej zapomnialem napisac, bez iPedal jej nie ma

tutaj w zaleznosci od poziomu rekuperacji mozesz jezdzic jak normalnym spalinowym, hamulec nozny dziala normalnie bez jakis udziwnien ze cos odcina, cos dodaje



mamgo(kropka)pl, (https://mamgo(.kropka)pl/samochod/kia-ev3-81-4%20kwh%20204%20km%20terra%20cotta/nowy-2024/crossover/warszawa/f4743624-c4fb-4af1-9a87-9e2565373ddd), w skrocie bez wkladu wlasnego, z miesiecznym okresem wypowiedzenia (tzw Flex, mozna bez tej opcji wtedy kontrakt mozna dluzej niz 2 lata i okolo 200 zl taniej w racie), w racie ubezpieczenie + serwis itp
Miałem TM3 w arvalu flex. W końcu poszli po rozum do głowy i zakładają dobre opony (ja musiałem zmieniać). Rezygnowałem też przed czasem.

Pytałem o to zawieszenie bo jak oglądałem recenzje to była zwrócona uwaga na to że w aucie można się choroby lokomocyjnej nabawić, że się niby za bardzo przechyla

Robiłem trasę waw-krk Tesla Y LR zimą w zamieć to potrzebowałem 120% baterii.
 

solik

Pionier e-mobilności
Pytałem o to zawieszenie bo jak oglądałem recenzje to była zwrócona uwaga na to że w aucie można się choroby lokomocyjnej nabawić, że się niby za bardzo przechyla

dlatego ja nie ogladalem, tak samo jak nie ogladalem o Juniperze tylko sam sie przejechalem - na pewnej stronie przeczytalem odczucia redaktora, ze w EV3 jest ciszej niz w Juniperze - usmiechnalem sie pod nosem, ciekawe jaki przelew poszedl od importera xD

Screenshot 2025-03-14 at 19.23.45.png

nie wiem jak trzeba jezdzic EV3 zeby miec chorobe lokomocyjna, domyslam sie ze tak jak sie jezdzi TM3 Performance a nie jak crossoverem segmentu C :)

Jacek Balkan widze narzeka na EV3 ale on ma dziwne odczucia np w jednym elektryku mu niedobrze a w drugim nie

W końcu poszli po rozum do głowy i zakładają dobre opony (ja musiałem zmieniać).

na forum widzialem, ze innym tez juz dziadow nie zakladaja - continentale np wielosezonowe

fabryczne to w ogole sa teraz KUMHO w EV3
 
Last edited:

Edek

Zadomawiam się
Dziś jeździełem ev3 gtline oraz koną platinum.
Byłem napalony na ev3 po wielu reckach na yt.
Moje odczucia opadły - jakość materiałów w ev3 czuć z daleka że są z odzysku.
Wchodzę do kony i "czuć piniądz"
fakt wnętrze większe w ev3...
i teraz wychodzi na to ze 20kwh mniejsza bateria w konie przekłada się na dużo lepsze wyposażenie i dużo lepsze jakościowo materiały.
Bo ceny mają prawie identyczne.

Szkoda tej ev3.
 
Top