Toster odebrany, podstawowa wersja AIR + pakiet zimowy, bateria LR (80 pare)

Podładowałem do 93 lub 94%, trasa z Warszawy do Krakowa wg Google Maps, podsumowanie całej trasy (na koniec to wjazd do Krakowa i korki) na zdjęciu

warunki dziś kiepskie, na autostradzie było 4-6*C, deszcz, wiatr, jechałem jak wszyscy, nie zamulałem za tirem
Pierwsze wrażenia:
- gabarytowo nie jest to duże auto ale na duże wygląda, w środku sporo miejsca i różnych schowków
- założone ma opony wielosezonowe Goodyear Vector, 17", na autostradzie bardzo stabilny samochód - nie buja, nie skacze, na podmuchy wiatru nie reaguje gwałtownie, kierownica idealnie prosto nie wymaga ciągłego pilnowania, generalnie prowadzi się jak większe auto z wyższego segmentu
- wyciszenie jest wg mnie dobre, nie szumi zbytnio od kół a od 120km/h słychać po prostu aerodynamike kiosku ruchu
- aktywny tempomat i generalnie wsparcie jazdy m.in na autostradzie działa fajnie, lepiej niż autopilot w Tesli - mogę osobno włączyć asystenta pasa ruchu lub asystenta utrzymania na środku pasa (nie wiem jak to się w KIA nazywa - chodzi o ten symbol kierownicy), jak chce zmienić pas to włączam kierunkowskaz, utrzymanie na środku pasa się dezaktywuje, po powrocie na pas aktywuje się ponownie - nie ma walki jak w Tesli i każdorazowego dezaktywowania i aktywowania ponownie po zmianie pasa
- zawieszenie ma optymalne, nie wali, nie stuka, do wnętrza nie przenoszą się skrzypienia na plastiki, ja bym większych kół nie dawał bo pewnie komfort cierpi
- do rekuperacji muszę się przyzwyczaić, w Tesli podoba mi się jednostropniowa a tutaj 3 poziomy + jeszcze opcja iPedal lub wariant z hamowaniem regeneracyjnym adaptacyjnym - trase przejechałem na różnych trybach więc pewnie zabawa miała wpływ na zużycie
- jest to podstawowa wersja więc fotele również podstawowe bez regulacji lędźwi - to wyprofilowanie fotela jakoś pasuje do mojego garba i nie wyszedłem z auta połamany
- mimo podstawowej wersji i dużej ilości plastików widać, że chcieli coś zrobić inaczej - nie są to czarne tandetne plastiki tylko mają kolor bliżej szarego więc auto nie jest ponure, niektóre mają dodatkową fakturkę co sprawia wrażenie że jest to lepszy materiał

- bardzo ładny łączony ekran multimediów - nie widać łączenia, jakość obrazu jest dobra, CarPlay ma duży obszar roboczy i w końcu jest bezprzewodowy


- pikacze z różnych asystentów (np prędkość ze znaków) można wyłączyć przytrzymująć guzik ściszania audio ale..
- ... nie można wyłączyć kamery monitorującej nasze oczy, jest to bardzo upierdliwe bo np patrząc w lusterko przy zmianie pasa asystent pika żebym patrzył na drogę, zasłonięcie kamery ręką generuje błąd systemu co wisi na ekranie i denerwuje jeszcze bardziej.. totalnie badziewny system
jak sobie coś jeszcze przypomnę to dopiszę, póki co jest lepiej niż się spodziewałem, nie oglądałem też przed odebraniem żadnych recenzji tego samochodu ani też nim nie jechałem - wziąłem w ciemno z uwagi na atrakcyjne (wg mnie) warunki wynajmu.
Docelowo nadal w serduszku Tesla i KIA jej nie zastąpi ale póki co EV3 wydaje się fajnym wozem


Podładowałem do 93 lub 94%, trasa z Warszawy do Krakowa wg Google Maps, podsumowanie całej trasy (na koniec to wjazd do Krakowa i korki) na zdjęciu

warunki dziś kiepskie, na autostradzie było 4-6*C, deszcz, wiatr, jechałem jak wszyscy, nie zamulałem za tirem
Pierwsze wrażenia:
- gabarytowo nie jest to duże auto ale na duże wygląda, w środku sporo miejsca i różnych schowków
- założone ma opony wielosezonowe Goodyear Vector, 17", na autostradzie bardzo stabilny samochód - nie buja, nie skacze, na podmuchy wiatru nie reaguje gwałtownie, kierownica idealnie prosto nie wymaga ciągłego pilnowania, generalnie prowadzi się jak większe auto z wyższego segmentu
- wyciszenie jest wg mnie dobre, nie szumi zbytnio od kół a od 120km/h słychać po prostu aerodynamike kiosku ruchu
- aktywny tempomat i generalnie wsparcie jazdy m.in na autostradzie działa fajnie, lepiej niż autopilot w Tesli - mogę osobno włączyć asystenta pasa ruchu lub asystenta utrzymania na środku pasa (nie wiem jak to się w KIA nazywa - chodzi o ten symbol kierownicy), jak chce zmienić pas to włączam kierunkowskaz, utrzymanie na środku pasa się dezaktywuje, po powrocie na pas aktywuje się ponownie - nie ma walki jak w Tesli i każdorazowego dezaktywowania i aktywowania ponownie po zmianie pasa
- zawieszenie ma optymalne, nie wali, nie stuka, do wnętrza nie przenoszą się skrzypienia na plastiki, ja bym większych kół nie dawał bo pewnie komfort cierpi
- do rekuperacji muszę się przyzwyczaić, w Tesli podoba mi się jednostropniowa a tutaj 3 poziomy + jeszcze opcja iPedal lub wariant z hamowaniem regeneracyjnym adaptacyjnym - trase przejechałem na różnych trybach więc pewnie zabawa miała wpływ na zużycie
- jest to podstawowa wersja więc fotele również podstawowe bez regulacji lędźwi - to wyprofilowanie fotela jakoś pasuje do mojego garba i nie wyszedłem z auta połamany
- mimo podstawowej wersji i dużej ilości plastików widać, że chcieli coś zrobić inaczej - nie są to czarne tandetne plastiki tylko mają kolor bliżej szarego więc auto nie jest ponure, niektóre mają dodatkową fakturkę co sprawia wrażenie że jest to lepszy materiał

- bardzo ładny łączony ekran multimediów - nie widać łączenia, jakość obrazu jest dobra, CarPlay ma duży obszar roboczy i w końcu jest bezprzewodowy


- pikacze z różnych asystentów (np prędkość ze znaków) można wyłączyć przytrzymująć guzik ściszania audio ale..
- ... nie można wyłączyć kamery monitorującej nasze oczy, jest to bardzo upierdliwe bo np patrząc w lusterko przy zmianie pasa asystent pika żebym patrzył na drogę, zasłonięcie kamery ręką generuje błąd systemu co wisi na ekranie i denerwuje jeszcze bardziej.. totalnie badziewny system
jak sobie coś jeszcze przypomnę to dopiszę, póki co jest lepiej niż się spodziewałem, nie oglądałem też przed odebraniem żadnych recenzji tego samochodu ani też nim nie jechałem - wziąłem w ciemno z uwagi na atrakcyjne (wg mnie) warunki wynajmu.
Docelowo nadal w serduszku Tesla i KIA jej nie zastąpi ale póki co EV3 wydaje się fajnym wozem

Last edited: