EV6 vs. Ioniq 5 vs. TM3 SR+ - co wybrać w abonamencie?

6cesco

Nowy na Forum
Cześć!

przymierzam się do zakupu samochodu elektrycznego, a właściwie to do wzięcia go w najmie z dopłatą u jednego z leasingodawców. Oferta na 3 lata/45 tys. km jest następująca:
- Hyundai Ioniq 5 72 kWh rwd za 1549 pln/mc
- Kia EV6 77.4 kWh awd za 1919 pln/mc
- Tesla Model 3 SR+ za 1999 pln/mc
wszystkie oferty bez wpłaty własnej, z wliczonym pakietem ubezpieczeń, autem zastępczym itd. Przynajmniej na papierze mam za tę kwotę bezproblemowe i (prawie) bezkosztowe użytkowanie samochodu.

Samochód ma mi zastąpić ICE, czyli codzienne jeżdżenie po Warszawie, weekendowe wypady do Zakopanego, czy na Suwalszczyznę, wypady z rowerami w Góry Świętokrzyskie, no i kilka razy do roku dłuższa podróż (w zimę na narty Alpy, w lato zazwyczaj Chorwacja). Osiągi nie są dla mnie (już) priorytetem. Wyjeździłem się szybkimi samochodami i nie jest to coś co by mnie szczególnie jarało…

Na papierze najlepiej wypada Hyundai - jest zdecydowanie najtańszy, ma dużą baterię i szybkie ładowanie. Problem w tym, że ma też duże zapotrzebowanie na prąd, a w Polsce nie działa ich usługa do ładowarek - odpowiednik Kia Charge, więc pytanie czy jego użytkowanie rzeczywiście wyjdzie najtaniej przy okazyjnych wypadach w trasę.

Tesla to jedyny samochód, którym miałem okazje jeździć z tej trójki (w wersji Performance). Wrażenia z jazdy jak najbardziej na plus, trochę drażniło mnie sztywne zawieszenie (przypominające mi m-pakietowe zawieszenie z BMW 1 i 3) i kiepskie wykończenie, ale największym minusem modelu 3 jest to, że jest sedanem - nie wiem czy po złożeniu kanapy wszedłby mi rower, tak samo nie ma chyba rękawa na narty. Pytanie też jak wersja SR+ wypadłaby pod katem zasięgu w porównaniu do Hyundaia i Kii. Niestety, ale LR nie łapie się na dopłaty i rata jest niewspółmiernie droga do różnicy w cenie.

Kia EV6 podoba mi się najbardziej (na razie na zdjęciach). Na początku października lokalny dealer ma mieć egzemplarz do jazd testowych, to się przejadę.

Co byście wybrali biorąc pod uwagę cenę raty, realny zasięg, koszty prądu w trasie i praktyczność? A może lepiej wybrać coś innego - np ze stajni VW?
 

solik

Pionier e-mobilności
ale 30 groszy za km to 300 za tysiąc czyli za powiedzmy 10K nadmiarowo to już 3000,- słaby deal.... Po co wynajmować auto, nie lepiej po prostu kupić, jak się trochę zestarzeje do przekazać komuż z rodziny albo sprzedać. Takie auto z pewnej ręki zejdzie za dobre pieniądze... Po co dorabiać kolejnego pośrednika, bo Arval właśnie je leasinguje...... a po wszystkim z niczym się zostaje....
Zeby poczatkowo nie wplacac 50 tys i miec potem rate 4k i wykup za jeszcze iles %, tutaj nie ma wplaty, rata stosunkowo niska i brak koniecznosci wykupywania.. kazdy sam decyduje, zejdzie nie zejdzie, niektorzy prywatnie sprzedaja drogie elektryki pol roku patrzac na forum i otomoto, nie kazde drogie auto bedzie mialo wziecie jak leaf ktory jako nowy byl za 100k bruto :) z uzywek glownie takie wlasnie jezdza, tesle albo nowe albo rozbitki z usa bez aktualizacji z przerobionym zlaczem do ladowania, europejczyki od pierwszego wlasciciela z wyzsza cena gnija miesiacami na forach i ogloszeniach

z niczym nie niczym, nie splacilismy 100% wartosci tylko utrate + jakis % dla leasingu, a czy to bedzie 10% czy 12%

nadal rozmawiamy o samochodach elektrycznych ktore w polsce przyjmuja sie bardzo powoli, to nie passat w tdi 3 letni o ktorego sie zabijaja jako uzywka albo dacia sandero w lpg
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
z niczym nie niczym, nie splacilismy 100% wartosci tylko utrate + jakis % dla leasingu, a czy to bedzie 10% czy 12%
Jakby wynajem kosztował 10% przez kilka lat, to chyba nie byłoby chętnych na zakup za gotówkę, albo leasing.
Bo tyle to można stracić przy samym sprzedawaniu auta, nie mówiąc o upierdliwości tego procesu.

Niestety - zazwyczaj jest dużo droższy.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Dlatego pisałem "zazwyczaj".
Peugeot też kiedyś mi coś takiego proponował.
Tyle że koniec końców nie chcieli zaoferować takich warunków bez wpłaty własnej, więc nie skorzystałem.

No i jest haczyk - przy takim leasingu nie dostaniesz upustów od ceny auta, one idą na koszty leasingu.
A co za tym idzie - realny koszt jest rzędu 20-30%, a nie 10.
 

solik

Pionier e-mobilności
Poki co duzo elektrykow to nowosci i pierwsze partie leasingow nie skonczyly sie - TM3 z PL, Ioniq 5, EV6, Mach-E.. nikt nie wie ile beda warte po 3-4 latach i jak w Polsce sie przyjma elektryki
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Za trzy lata to ten osławiony Passat będzie niesprzedawalny gratem, dziś wlanie plotkowałem w dużym Corpo i dowiedziałem się ze kolejne auta dla handlowców od przyszłego roku to bedą tylko i wyłącznie albo hybrydy a najlepiej elektryki.... Zarząd to wiadomo ze kupi duże albo SUV albo Tesle....
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Może i inny świat, ale jeśli Corpo zaczną kupować elektryki do flot to nic ale to nic już nie zawróci tego postępu, ich siłą nabywcza to zupełnie inna skala....
 

Cav

Pionier e-mobilności
Uwierzę jak zobaczę :)
Dokładnie tak samo mówili bratu o Peugeot 3008 w cenie 500/mc tańszej niż 2008 - biorą dużo i dlatego tanio, ale akurat się skończyły :)
Jeszcze są - dzisiaj jednego zarezerwowałem.
Ale to już faktycznie ostatnie sztuki ponoć.

Za to Citroeny i Peugeoty już się skończyły.
Ponoć w najbliższym czasie więcej elektryków nie będzie, więc jeśli ktoś jest zainteresowany, to warto się spieszyć.

Wracając do Ioniqa - byłem dzisiaj w salonie objerzeć co zamawiam.
I ta oferta arvala jest naprawdę dobra, salon mógł zaproponować identyczne auto o 50% drożej (licząc cenę raty).
Ioniq5 w cenie raty na e-soula - to IMO jest dobra cena. ;-)
 

Michal

Moderator
Uwierzę jak odbierzesz ;)
 
Top