EVSE Tesla - adapter do kabla type2 jako przedłużacz

cooler

Pionier e-mobilności
Hej,
czy jest możliwe i może ktoś polecić adapter który umożliwiłby w trasie u znajomych wykorzystanie dołączonego kabla do tesli Type 2 jako przedłużacz do EVSE.
Ostatnio miałem taką sytuację że potrzebowałem przedłużyć kabel od EVSE o 6m , a skoro zawszę wożę tamten to miałbym zawsze pod ręką.
Ostatecznie skorzystałem z przedłużacza do gniazdka z drugiej strony ale wolałbym nie wozić dodatkowych kabli jak nie muszę.
Ja mam zrobiony taki przedłużacz z kabla Type2. Brakowało mi ok 2m żeby ładować z Zencara bez naciągania kabla w powietrzu w paru miejscach gdzie jeżdżę.
Okazało się że wystarczy spiłować/zeszlifować ok 3-5mm wtyku od strony wkładanej do gniazda ładowarki (mniejsza końcówka, mniej więcej do otworu na blokadę) i przedłużka działa.Type2.png
Używam często tego setupu na wyjazdach: czyli EVSE 3f --> kabel EVSE zakończony type2 ---> wtykam mój przerobiony kabel Type2 do końca kable od EVSE (mały koniec) i dopiero to wkładam do gniazda w samochodzie. Działa z Tesla model 3 LR. Złącze oba kabli warto schować gdzieś pod samochodem aby przykryć, lepiej żeby nie leżało w wodzie.
Działa także przy zwykłych stacjach z gniazdem, ale nie działa blokowanie w gnieździe słupka. Wydaje się że możesz dowolnie długi kabel sobie w ten sposób zrobić, wystarczy zakupić oba wtyki i odpowiednio długi kabel.
Jest to trochę druciarstwo, ale czasem ratuje dupę, używane z głową nie stanowi niebezpieczeństwa. Mam we frunku 1x zwykły, nieprzerobiony kable + taka przedłużka. Jak pisałem przydaje się, np gdy zastawi ktoś ICE stację ładowania a Ty jesteś w potrzebie.
 
Last edited:

pmlody

Pionier e-mobilności
Ja mam zrobiony taki przedłużacz z kabla Type2. Okazało się że wystarczy spiłować ok 0.5cm wtyku od strony wkładanej do gniazda ładowarki (mniejsza końcówka, mniej więcej do otworu na blokadę) i przedłużka działa.
Używam często tego setupu na wyjazdach: czyli EVSE 3f --> kabel EVSE zakończony type2 ---> wtykam mój przerobiony kabel Type2 do końca kable od EVSE (mały koniec) i dopiero to wkładam do gniazda w samochodzie. Działa z Tesla model 3 LR. Złącze oba kabli warto schować gdzieś pod samochodem aby przykryć, lepiej żeby nie leżało w wodzie.
Zrobisz fotkę wtyku?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Zrobisz fotkę wtyku?
Akurat moje autko jest w serwisie na przeglądzie koniec-gwarancyjnym więc nie mam pod ręką, ale jak tylko dostanę to zrobię fotę i wrzucę wymiary. Robił mi to fachowiec z branży ładowarkowej, jego zdaniem używane z głową jest OK (chronić połączenie przed wodą).

Drugą zaletą tego kabla jest to że się nie blokuje w słupku - parę razy miałem przygody i nerwy z tego powodu - stacja nie chciała "oddać" kabla, teraz w takich "niepewnych" miejscach podłączam właśnie ten kabel, ryzykuję tylko tym że mnie ktoś odłączy, ale oszczędzam sobie ryzyka i szarpania się ze stacją (zwłaszcza zimą są cuda z lodem)
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Akurat moje autko jest w serwisie na przeglądzie koniec-gwarancyjnym więc nie mam pod ręką, ale jak tylko dostanę to zrobię fotę i wrzucę wymiary. Robił mi to fachowiec z branży ładowarkowej, jego zdaniem używane z głową jest OK (chronić połączenie przed wodą).

Drugą zaletą tego kabla jest to że się nie blokuje w słupku - parę razy miałem przygody i nerwy z tego powodu - stacja nie chciała "oddać" kabla, teraz w takich "niepewnych" miejscach podłączam właśnie ten kabel, ryzykuję tylko tym że mnie ktoś odłączy, ale oszczędzam sobie ryzyka i szarpania się ze stacją (zwłaszcza zimą są cuda z lodem)
Jasne, jak będziesz mógł to bardzo bym prosił. Dzięki z góry :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Odkopie temat.
Potrzebuję łącznie 25m (niestety nie trafiony układ szeregu - budunku). Co wtedy?
Wymień przewód w EVSE na taki 25 metrowy. Albo użyj EVSE z gniazdem a do tego przewód type2 25 metrów.
Nie jesteś w stanie przedłużyć przewodu przed EVSE?
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Odkopie temat.
Potrzebuję łącznie 25m (niestety nie trafiony układ szeregu - budunku). Co wtedy?
Ja widzę 4 rozwiązania:
  • przedłużacz przed EVSE(nie osiągniesz dużej mocy na takim przedłużaczu, no chyba że kupisz bardzo gruby, ale one też swoje kosztują), ryzykujesz upalenie czegoś jak przesadzisz z mocą
  • juice booster + 2 przedłużki 10m, drogo, (koło 3k za JB, przedłużki po około 800, niestety o ile JB czasem da się wyhaczyć taniej, to przedłużki jeszcze nigdy znacznie taniej nie widziałem), ale jest to dobre i mobilne rozwiązanie
  • zamówić gdzieś customowe evse, myślę że da radę z ceną zejść sporo poniżej rozwiązania z JB, ale na ile to będzie trwałe?
  • wkopać kabel, i postawić przy miejscu skrzynkę z wallboxem/złączem.
 

bragyou

Posiadacz elektryka
Wymień przewód w EVSE na taki 25 metrowy. Albo użyj EVSE z gniazdem a do tego przewód type2 25 metrów.
Nie jesteś w stanie przedłużyć przewodu przed EVSE?
Kupiłem przedłużacz schuko 3x2,5, ale moc spada do 1,9kW. Szału nie ma. Niestety szeregowe domy, więc nie mam bezpośredniego podjazdu pod dom, tylko miejsce parkingowe właśnie 25m od drzwi.
Kopanie nie wchodzi w grę niestety, myślałem o zrobieniu siły i kupnie przedłużacza siłowego, ale nie jestem pewien jakie będą spadki. Zmieniłbym wtedy evse na 11kW z 16A, więc miałbym pewnie z 7-8kW?
 

vwir

Pionier e-mobilności
2,5mm2 to za mało przy takiej odległości. U siebie przy odległości ok. 35m wrzuciłem 6mm2. Minimum przyzwoitości na takim dystansie to 4mm2. Tym bardziej przedłuż przed EVSE, bo tam możes dać przekrój jaki tylko chcesz. Za EVSE już tak prosto nie jest.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Kupiłem przedłużacz schuko 3x2,5, ale moc spada do 1,9kW. Szału nie ma. Niestety szeregowe domy, więc nie mam bezpośredniego podjazdu pod dom, tylko miejsce parkingowe właśnie 25m od drzwi.
Kopanie nie wchodzi w grę niestety, myślałem o zrobieniu siły i kupnie przedłużacza siłowego, ale nie jestem pewien jakie będą spadki. Zmieniłbym wtedy evse na 11kW z 16A, więc miałbym pewnie z 7-8kW?
3F na pewno będzie lepszym rozwiązaniem, utniesz sobie moc troszkę, a będzie i tak szybciej niż przy 1F. Aha, jeśli zostaniesz przy 1F, to zrób sobie gniazdko i przedłużacz na niebieskim gnieździe kempingowym + oczywiście końcówka do teslowej cegły.
 

bragyou

Posiadacz elektryka
3F na pewno będzie lepszym rozwiązaniem, utniesz sobie moc troszkę, a będzie i tak szybciej niż przy 1F. Aha, jeśli zostaniesz przy 1F, to zrób sobie gniazdko i przedłużacz na niebieskim gnieździe kempingowym + oczywiście końcówka do teslowej cegły.
Używam niebieskiego i przejściówek często podłączając teslowe EVSE w firmie pod 32A osiągając przynajmniej 7kW.
 
Top