EVSE/Wallbox Do Garażu - Czym się kierowac?

Nestor

Fachowiec
Witajcie,

Wielkimi krokami zblizam sie do zamowienia pierwszego BEV. Mam dwa miejsca postojowe w garażu, z 10m w linii prostej do głównego przyłącza prądu i przychylność wspólnoty i zarządu (mamy tylko 8 lokali). Planuje dociągnąc sobie gniazdo 22kW, bo jak robic to raz i porządnie.

Rozglądam sie za wallboxami/evse. Na co zwracac uwage i czego unikac?

Znalazlem taki gadżet na amazonie. Jest przenośny na podróż, ale moge tez zamknac go skrzynce w garazu. Wydaje się mocny i tani. Czego nie widze? :)

 

Masta20PL

Zadomawiam się
ja tez myslalem o 22kW ale jak dluzej sie zastanawialem to troche przerost nad trescia, Bateria 70kW?
3,7kW od 20 do 80% jakieś 11h
11kW od 20 do 80% jakieś 4h od 20 do 100% ~5,5h od 0 do 100% ~7h?
jak będziesz miał mało baterii a będziesz chciał gdzieś dalej jechać czyli 4 razy do roku? to skoczy do płatnej ładowarki i tam naładujesz się do 100% w 30min.

Chyba, że kupujesz auto z większą baterią. Być może masz rację i między 11kW a 22kW nie ma dużej różnicy w cenie.
 

Nestor

Fachowiec
Na codzien bede ladowal pewnie 11kw. Zdarzaja sie jednak sytuacje gdzie wracasz z jednej podrozy i 'zaraz' musisz leciec w kolejna. Jak moge zainstalowac mocniejsze gniazdo, to po co sie rozdrabniac?
Za 10 lat beda pewnie wieksze baterie - da sie je naladowac szybciej. Chociaz zuzycie bedzie pewnie podobne jak teraz.

Taki futureproofing.

Pytanie jednak nie jest o moc, a o konkretne modele osprzetu lub ich wady :)
 

nabrU

Moderator
A Wifi czy jakieś LTE/5G jest w tym garażu?
 

luk49696

Posiadacz elektryka
Witajcie,

Wielkimi krokami zblizam sie do zamowienia pierwszego BEV. Mam dwa miejsca postojowe w garażu, z 10m w linii prostej do głównego przyłącza prądu i przychylność wspólnoty i zarządu (mamy tylko 8 lokali). Planuje dociągnąc sobie gniazdo 22kW, bo jak robic to raz i porządnie.

Rozglądam sie za wallboxami/evse. Na co zwracac uwage i czego unikac?

Znalazlem taki gadżet na amazonie. Jest przenośny na podróż, ale moge tez zamknac go skrzynce w garazu. Wydaje się mocny i tani. Czego nie widze? :)

A jaką ładowarkę pokładową ma auto? Pytanie czy warto robić 22kW.
 

nabrU

Moderator
Bo bez neta to będzie bardzo podstawowe (funkcjonalnie) EVSE: ani podejrzeć czy ładuje i z jaką prędkością, ani zerknąć na statystyki ładowania, ani zmienić zdalnie jakieś ustawienia, że nie wspomnę o jakichś integracjach z HA czy z taryfami dynamicznymi lub API operatora (jak się kiedyś pojawi w PL).

Zastanów się też czy te 22kW rzeczywiście jest potrzebne bo znakomita większość BEV na rynku ma 11kW max.

Co do EVSE ja bym polecił takie:


Ewentualnie jego wersję z wtyczką:


Wersja 11kW kosztuje tyle samo co 22kW więc w tym przypadku brać 22kW (y)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
A czy na 22 kW to nie trzeba mieć jakichś bardziej specjalnych zezwoleń w budynku?
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
Bo bez neta to będzie bardzo podstawowe (funkcjonalnie) EVSE: ani podejrzeć czy ładuje i z jaką prędkością, ani zerknąć na statystyki ładowania, ani zmienić zdalnie jakieś ustawienia, że nie wspomnę o jakichś integracjach z HA czy z taryfami dynamicznymi lub API operatora (jak się kiedyś pojawi w PL).

Zastanów się też czy te 22kW rzeczywiście jest potrzebne bo znakomita większość BEV na rynku ma 11kW max.

Co do EVSE ja bym polecił takie:


Ewentualnie jego wersję z wtyczką:


Wersja 11kW kosztuje tyle samo co 22kW więc w tym przypadku brać 22kW (y)
do tego jest też go-e Controller
można synchronizować wg taryf dynamicznych, PV i load balancing
 

nabrU

Moderator
do tego jest też go-e Controller
można synchronizować wg taryf dynamicznych, PV i load balancing

Raczej optymalizacja autokonsumpcji z PV w bloku / kamienicy się nie przyda ;)
 
Top