EVSE/Wallbox Do Garażu - Czym się kierowac?

Nestor

Fachowiec
Bo bez neta to będzie bardzo podstawowe (funkcjonalnie) EVSE: ani podejrzeć czy ładuje i z jaką prędkością, ani zerknąć na statystyki ładowania, ani zmienić zdalnie jakieś ustawienia, że nie wspomnę o jakichś integracjach z HA czy z taryfami dynamicznymi lub API operatora (jak się kiedyś pojawi w PL).

Zastanów się też czy te 22kW rzeczywiście jest potrzebne bo znakomita większość BEV na rynku ma 11kW max.

Co do EVSE ja bym polecił takie:


Ewentualnie jego wersję z wtyczką:


Wersja 11kW kosztuje tyle samo co 22kW więc w tym przypadku brać 22kW (y)

Dzieki za podeslanie propozycji. Rzeczywiscie samochod ma tylko 11kw AC pokładowej. Mysle, ze dopiero kolejna generacja bedzie miala 22kw.
Rzucilem okiem na koszt stacji ladowania 22kw DC.. chyba jest tam za duzo o przynajmniej jedno zero.

W takim wypadku wiecej jak 11kw nie ma sensu. Kabel poloze mocniejszy, w razie czego wystapie o zwiekszenie mocy etc. Nie sadzilem ze zmiana AC na DC bedzie kosztowala taka kase.
 

Nestor

Fachowiec
Bo bez neta to będzie bardzo podstawowe (funkcjonalnie) EVSE: ani podejrzeć czy ładuje i z jaką prędkością, ani zerknąć na statystyki ładowania, ani zmienić zdalnie jakieś ustawienia, że nie wspomnę o jakichś integracjach z HA czy z taryfami dynamicznymi lub API operatora (jak się kiedyś pojawi w PL).

Mimo tego, ze jestem komputerowym nerdem, to wiekszosc z tego wydaje mi sie zbyteczna. Moje zalozenie jest takie, ze ustawiam auto zeby ladowalo sie w godzinach G12W, wracam do domu, podpinam ladowarke, o 22:00 zaczyna sie ladowac i rano jest gotowy.
Jedyna ciekawa rzecz to chyba miec jakis pod-licznik zeby zobaczyc ile pociagnal na ladowanie samochodu i tyle.

Jestem zielony w temacie, wiec moze czegos tu nie widze?
 

luk49696

Posiadacz elektryka
Jestem na etapie wykonywania instalacji w garażu tzn. zmiany na możliwość ładowania BEV. Początkowo też planowałem 22kW tak na przyszłość, ale koszty przekonały mnie że na ten czas nie warto. AC 11kW wystarczy na naładowanie samochodu w godz. 22-6 czyli w taniej taryfie. Jak będę miał potrzebę naładowania w ciągu dnia to DC i tak będzie szybsze od AC 22kW, a różnica w cenie samego przewodu 5x6 vs 5x10 to w moim przypadku kilka stówek.
 

Nestor

Fachowiec
A w jaką ładowarkę celujesz? Ten 'de', ktorego zlinkowałem wcześniej, można powiesić na ścianie, ale też zdjąc i zabrac ze sobą. Nie ma kabla, wiec mozna uzywac tego, który jest juz dołączony do auta.
Nie wiem czym roznia sie takie konstrukcje, od takich za 3500.
 

PaRa

Zadomawiam się
Mimo tego, ze jestem komputerowym nerdem, to wiekszosc z tego wydaje mi sie zbyteczna. Moje zalozenie jest takie, ze ustawiam auto zeby ladowalo sie w godzinach G12W, wracam do domu, podpinam ladowarke, o 22:00 zaczyna sie ladowac i rano jest gotowy.
Jedyna ciekawa rzecz to chyba miec jakis pod-licznik zeby zobaczyc ile pociagnal na ladowanie samochodu i tyle.

Jestem zielony w temacie, wiec moze czegos tu nie widze?
Ale te ustawienia możesz mieć w aucie.
Moje Twingo ma to wszystko o czym piszesz, jest opcję sterowania smartfonem.
Nawet podlicznik nie jest potrzebny bo aplikacja pokazuje ile energii auto pobrało.
 

nabrU

Moderator
Mimo tego, ze jestem komputerowym nerdem, to wiekszosc z tego wydaje mi sie zbyteczna. Moje zalozenie jest takie, ze ustawiam auto zeby ladowalo sie w godzinach G12W, wracam do domu, podpinam ladowarke, o 22:00 zaczyna sie ladowac i rano jest gotowy.
Jedyna ciekawa rzecz to chyba miec jakis pod-licznik zeby zobaczyc ile pociagnal na ladowanie samochodu i tyle.

Widzisz, podlicznik byłby Ci do niczego nie potrzebny bo to EVSE które podlinkowałem ma zliczanie energii.

O jakim EV właściwie mówimy, bo niektóre BEV mają dość kłopotliwe harmonogramy?

Nawet podlicznik nie jest potrzebny bo aplikacja pokazuje ile energii auto pobrało.

Tylko ilość energii pokazywanej przez samochód, a pobranej z sieci (czyli pokazywanej przez EVSE) to 2 różne wielkości (różniące się stratami na ładowaniu).
 

luk49696

Posiadacz elektryka
A w jaką ładowarkę celujesz? Ten 'de', ktorego zlinkowałem wcześniej, można powiesić na ścianie, ale też zdjąc i zabrac ze sobą. Nie ma kabla, wiec mozna uzywac tego, który jest juz dołączony do auta.
Nie wiem czym roznia sie takie konstrukcje, od takich za 3500.
Jeżeli do mnie pytanie to jeszcze się zastanawiam. Potrzebuję ładowarki która będzie mobilna i będzie mogła ładować też drugie auto PHEV. Zastanawiam się nad dwoma opcjami:
- GC Habu
- dwie tańsze, jedna na stałe w garażu druga na stałe w drugim miejscu

Podlicznik warto zrobić, ja planuję go zrobić tak by liczył tylko złącze siłowe które będzie używane tylko do ładowania.
 

Nestor

Fachowiec
Widzisz, podlicznik byłby Ci do niczego nie potrzebny bo to EVSE które podlinkowałem ma zliczanie energii.

O jakim EV właściwie mówimy, bo niektóre BEV mają dość kłopotliwe harmonogramy?



Tylko ilość energii pokazywanej przez samochód, a pobranej z sieci (czyli pokazywanej przez EVSE) to 2 różne wielkości (różniące się stratami na ładowaniu).
Elroq 85.

Mowiac 'podlicznik' mialem na mysli wallbox/evse, ktory pokazywalby sumaryczne zuzycie.
Z tego co wiem to skoda ma 3 rozne harmonogramy dostepne dla 3 roznych lokalizacji.

@PaRa - dokladnie, to wszystko mozna zrobic autem, wiec kupowanie malego komputera, zeby robil te rzeczy wydaje sie bezcelowe.

@luk496969 - Dlaczego Habu akurat? Pomijajac design, ktory bez watpienia jest bardzo udany, to nadal jest po prostu ladowarka 11kw. Bardzo kompaktowa, duzy plus.
 

luk49696

Posiadacz elektryka
@luk496969 - Dlaczego Habu akurat? Pomijajac design, ktory bez watpienia jest bardzo udany, to nadal jest po prostu ladowarka 11kw. Bardzo kompaktowa, duzy plus.
Właśnie za to że jest kompaktowa i mobilna. Będą jej używał też na wyjazdach do ładowania PHEVa do którego teraz mam cegłę na 230V. W drugim wyjazdowym miejscu mam tylko siłę do ładowania.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Zastanów się też czy te 22kW rzeczywiście jest potrzebne bo znakomita większość BEV na rynku ma 11kW max.
Właśnie o ten „max” się rozchodzi. Otóż niektóre samochody mają jednofazową ładowarkę 7kW. A wtedy na wallboksie 11kW osiągną zawrotną moc 3,6kW. A na wallboksie 22kW osiągną pełne 7kW.
 
Top