EVSE/Wallbox Do Garażu - Czym się kierowac?

nabrU

Moderator
Z tego co wiem to skoda ma 3 rozne harmonogramy dostepne dla 3 roznych lokalizacji.

Dopytaj czy dobrze działają, bo w VAGu były kiedyś problemy z harmonogramami. Plus czy nie potrzebny jest do tego 'lokalizowania' sygnał GPS (pewnie parkujesz w garażu podziemnym).

- co prawda to niekoniecznie Twoja sytuacja, ale warto poczytać.

Właśnie o ten „max” się rozchodzi. Otóż niektóre samochody mają jednofazową ładowarkę 7kW. A wtedy na wallboksie 11kW osiągną zawrotną moc 3,6kW. A na wallboksie 22kW osiągną pełne 7kW.

Ale toż napisałem: brać 22kW go-e i tyle.
 

luki

Pionier e-mobilności
Strasznie @nabrU lobbujesz za tym go-e 😉 ale...
Też mam to EVSE od ponad roku i z czystym sumieniem mogę polecić. Z nadwyżek PV nie skorzystasz, ale z dynamiczniej ceny energii już tak (bez żadnych dodatków w postaci podliczników itd). Oprócz tego będziesz mógł udostępnić gniazdo (dodając do ładowarki dowolną kartę RFID?) sąsiadowi, albo doraźnie odpalić zdalnie.
Jak masz możliwość to bierz 22kW, a przynajmniej przyłącze z zabezpieczeniem 32A
 

nabrU

Moderator
Strasznie @nabrU lobbujesz za tym go-e 😉 ale...

Gdzie tam lobbuję...Po prostu to (według mnie - choć mogę nie mieć pełnego info) jeden z lepszych EVSE dostępnych na polskim rynku z sensownymi funkcjami, future proof (API, OCPP, MQTT, Modbus TCP) i za sensowne pieniądze.

Ludzie nagminnie tu kupują 'nic-nie-mający' TWC za prawie identyczną kasę, bo ma guzik do otwierania klapki :p
 

KrzysztofFly

Moderator
Ludzie nagminnie tu kupują 'nic-nie-mający' TWC za prawie identyczną kasę, bo ma guzik do otwierania klapki :p
No właśnie dzięki temu można także podpiąć wtyczkę, nie mając przy sobie telefonu (czy też innej formy "klucza").
Druga rzecz kiedy ten przycisk się przydaje, to zakończenie ładowania i odblokowanie kabla (tu już trzeba mieść przy sobie telefon ;) ).
Co do kasy, to fakt, że na dzisiaj cena TWC już nie jest taka atrakcyjna, po prostu konkurencyjne produkty bardzo mocno potaniały ;).
Sam jakieś 3 lata temu kupowałem BS20 w wypasionej wersji z regulacją mocy, BT i WiFi, w promocji za 2849zł, takie były czasy, takie były ceny. Dzisiaj produkt o podobnych możliwościach da się kupić bez problemu poniżej 1000zł.
 

Nestor

Fachowiec
A znacie moze jakies marki/urzadzenia, ktore nie maja kabla? Do kazdego auta i tak jest dolaczany kabel 11kw. Latwiej wozic kabel i cegle, niz kabel z cegłą.

No chyba ze habu, ale wołają troche za tę przyjemnosc.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
A znacie moze jakies marki/urzadzenia, ktore nie maja kabla? Do kazdego auta i tak jest dolaczany kabel 11kw. Latwiej wozic kabel i cegle, niz kabel z cegłą.

No chyba ze habu, ale wołają troche za tę przyjemnosc.
Wattpilot Go jest bez kabla, używam go stacjonarnie ale łatwo go przełożyć, zabrać ze sobą; także dopasować dowolny kabel (np jakiś czas temu założyłem sobie taki 22kW elastyczny także na niskich temperaturach oraz ma dość mały przekrój).
 

nabrU

Moderator
Druga rzecz kiedy ten przycisk się przydaje, to zakończenie ładowania i odblokowanie kabla (tu już trzeba mieść przy sobie telefon ;) ).

Od tego mam S3XY i tylna lewą klamkę 😉
 
Top