Felgi i opony zimowe

Vlad

Nowy na Forum
Moim zdaniem na oryginalnych felgach 19" z modelu Y, nie ma szans aby jakakolwiek opona ochroniła rant, on jest po prostu strasznie wystający. Chyba jedyna szansa to chińskie kołpaki, które zakrywają tenże rant, bo oryginalne się w nim chowają. Poniżej fotki jak to wygląda na moim komplecie kół zimowych, a opony mam 255/45R19 GOODYEAR UGPE+ z rantem ochronnym ;).

View attachment 14197
View attachment 14198
View attachment 14199
i jak sprawdzaja sie?
 

KrzysztofFly

Moderator
i jak sprawdzaja sie?
Jeśli pytasz o opony, to ja jeszcze na letnich śmigam. W tym tygodniu planuje przełożyć koła. Mam ten sam model w Stelvio i tam sprawdzały się dobrze. Poniżej etykieta i bieżnik moich które kupiłem do Tesli. Dołączam bo wyszedł teraz nowy model i wygląda trochę inaczej.
Zrzut ekranu 2023-11-20 181523.png
Zrzut ekranu 2023-11-20 182131.png
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Też głośne wg etykiety, nie wiem jak w stelvio, ale w tesli ten parametr jest bardzo ważny ze względu na słabe wyciszenie.
Ja mam wygłuszone nadkola, a mimo to letnie M PS fabryczne wyraźnie słychać. Zimowe mam M PA5, a one mają 68 db i różnica jest radykalna.
 

KrzysztofFly

Moderator
Też głośne wg etykiety, nie wiem jak w stelvio, ale w tesli ten parametr jest bardzo ważny ze względu na słabe wyciszenie.
Ja mam wygłuszone nadkola, a mimo to letnie M PS fabryczne wyraźnie słychać. Zimowe mam M PA5, a one mają 68 db i różnica jest radykalna.
W Stelvio z hałasem opon jest ok. Tutaj się dopiero przekonam. Szykałem czegoś cichszego, jednak szału nie było, w czasie jak kupowałem, z dostępnych tylko Nokian miał cichsze, jednak ostatnio miały kiepskie opinie (produkcja RU), więc sobie podarowałem, a w chińskie etykiety nie wierzę.
Co ciekawe to hałas ma taki sam jak letnie Hankooki Ventus S1 Evo3, które są montowane w Y fabrycznie, więc tragedii pewnie nie będzie.
Zrzut ekranu 2023-11-21 123904.png
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Panowie ja jestem już po wymianie opona, ale chciałem zapytać jak przełączyć na N nasze Tesle. Tzn. tak trwale bo jak dałem na N to po wyjściu z auta Tesla przełączała się na P. Pisze o tym bo panowie od zmiany kół chcieli mieć auto w położeniu N.
P.S.
znalazłem
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2023-11-21 o 12.48.33.png
    Zrzut ekranu 2023-11-21 o 12.48.33.png
    54,1 KB · Liczba wyświetleń: 36

KrzysztofFly

Moderator
Panowie ja jestem już po wymianie opona, ale chciałem zapytać jak przełączyć na N nasze Tesle. Tzn. tak trwale bo jak dałem na N to po wyjściu z auta Tesla przełączała się na P. Pisze o tym bo panowie od zmiany kół chcieli mieć auto w położeniu N.
Siedzieć w środku samochodu ;). Ewentualnie kombinować coś z położeniem czegoś ciężkiego na fotel kierowcy (niech myśli, że kierowca siedzi) i z fotela pasażera włączyć N i wysiąść prawą stroną.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Siedzieć w środku samochodu ;). Ewentualnie kombinować coś z położeniem czegoś ciężkiego na fotel kierowcy (niech myśli, że kierowca siedzi) i z fotela pasażera włączyć N i wysiąść prawą stroną.
hehhe no to łatwiej będzie włączyć tryb transportowy.
 

Vlad

Nowy na Forum
Też głośne wg etykiety, nie wiem jak w stelvio, ale w tesli ten parametr jest bardzo ważny ze względu na słabe wyciszenie.
Ja mam wygłuszone nadkola, a mimo to letnie M PS fabryczne wyraźnie słychać. Zimowe mam M PA5, a one mają 68 db i różnica jest radykalna.
jaki koszt wygluszenia?
 
Top