Fiat e-ducato 47kwh problem z ładowaniem

vwir

Pionier e-mobilności
Zwróciłbym także uwagę, że ładujesz samochód prądem 7.3A i być może ten komunikat na desce właśnie z tego wynika, nie wiem może ładowanie nie zdążyło się jeszcze rozpędzić, bo ustawione masz na 16A ale ładujesz dopiero 17 sekund. Jak to wygląda po dłuższej chwili od rozpoczęcia ładowania?
On ma ponad 90% SOC (zerknij na fotkę z zegarami).
 

vwir

Pionier e-mobilności
92% i prawie dwie godziny do końca ładowania ;).
Ano, ale przy ponad 92% spodziewałbym się, że ładowanie zaczyna spowalniać.
1,8kW x 1,73h = 3,1kWh. Wychodzi więc na to, że auto ma baterię 47kWh, całkiem nieźle pasuje: 8% * 47kWh = 3,76kWh. A w wersji 47kWh w standardzie była ładowarka pokładowa 1f 7kW. Jeśli ktoś nie dokupił pakietu 1U9 to wszystko stało się jasne. Przy czym faktem jest że pierwszy raz widzę gniazdo z obsadzonymi pinami L2 i L3 w aucie z jednofazową ładowarką pokładową.

Ale odpowiadając na oryginalny wpis: wygląda na to, że po prostu nie masz w aucie trójfazowej ładowarki pokładowej. Maksymalna prędkość z jaką to auto może się ładować to jedna faza, 7kW. Ale to tylko pod warunkiem, że masz odpowiednią moc przyłącza, bo auto będzie wtedy ciągnąć 32A.
 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
A więc po przesłaniu przez @KrissCross VIN-u jego Ducato, udało się ustalić, że jego samochód wyposażony jest w ładowarkę pokładową 6.6kW a dokładnie w opcję wyposażenia (1U8 6.6 kW BATTERY CHARGER).
Według VIN samochód nie ma gniazda CCS, tak więc pozostaje maksymalnie usprawnić ładowanie AC.
Akumulator ma pojemność 47kWh, @vwir dobrze to wyliczył ;).
Co do gniazda TYP2, w którym osadzone są wszystkie piny, a jednak ładowarka pokładowa jest 1F, to jak widać nie powinno tak być, a jednak się zdarza ;)
Zrzut ekranu 2025-01-13 194827.png
Zrzut ekranu 2025-01-13 194803.png
Jak widać na załączonych wyżej są dwa rodzaje zastosowanych gniazd. Aby zrozumieć czym się różnią, dodam krótkie info:
07E - oznacza opcję CCS
1U8 - ładowarka pokładowa 6,6 kW
1U9 - ładowarka pokładowa 11 kW
1UA - ładowarka pokładowa 22 kW
! - oznacza brak tej opcji
Był jeszcze wcześniej stosowany numer katalogowy 46860607 ale został on zastąpiony numerem 48660603, być może to właśnie on miał 1 pin w gnieździe.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Auto odebrałem w zeszłym tygodniu. Rocznik 2022, przebieg 66km, w trakcie powrotu miałem problemy z ładowaniem na stacjach. Wtedy nie wiedziałem o co dokładnie chodzi. Po dojechaniu do domu podłączyłem pod ładowarkę i na wyświetlaczu pokazuje że prąd jest na 3 fazach ale ciągnie tylko z jednej max 3,5kwh. Podjechałem do znajomego i u niego na innej ładowarce identyczna sytuacja.
Ale to zupelnie nowe auto ?
66km mialo jak odbierales ,To i doplaty wziac nie bedzie mozna ?

Wyglada na to ze masz tylko takie wolne ladowanie. Sprawdz jakims wallboxem 22kW powinienes moc ladowac 7kW
 

krzyss

Pionier e-mobilności

KrzysztofFly

Moderator
Jezu to kosztuje 270tysiecy netto ? Z bateria 47kWh ???
No właśnie, że da się kupić te samochody z rocznika 2022 w bardzo dobrej cenie, jedno z ogłoszeń poniżej:
Zrzut ekranu 2025-01-13 205456.png
 

krzyss

Pionier e-mobilności

KrzysztofFly

Moderator
No dobra, za tyle to jest dobra propozycja. Choc ta ladowarka jednofazowa to bedzie bolec :)
Chyba, że ktoś potrzebuje takiego auta, a dziennie robi 100 do 150 kilometrów.
Bardziej moim zdaniem będzie boleć brak klimatyzacji ;), jednak do niedawna w dostawczych samochodach nikt się tym nie przejmował ;).
 
Top