FSD - dla naiwnych

newbe

Posiadacz elektryka
auto mam 21 miesięcy ale rzadko używam FSD, zbyt fajnie mi się jeździ samemu. dziś była ładna pogoda, wszystko kwitnie, 430km zrobione z czego ponad 300km na FSD a ja rozglądałem się dookoła.
Zauważyłem też jedną rzecz której absolutnie nie ma w ID.4 lub o tym nie wiem. tesla dodaje fizycznych hamulców by nie wjechać komuś w tyłek. Często się zastanawiałem czy tak jest, dziś miałem potwierdzenie. wyjechałem z domu z baterią naładowaną do 100% czyli rekuperacji brak. na najbliższym skrzyżowaniu przy czerwonym zapomniałem o tym i odpuściłem pedał przyspieszenia tak jakbym miał rekuperacje i auto ładnie i tak wyhamowało bo przede mną na pasie stał samochód.
Nie wiem czy to ma ID.4, ale nie sprawzadałbym. Z eNiro była nawet sprawa sądową w Norwegii bo systemy samochodu w podobnej sytuacji nie zadziałały, coś musiały.
Na poważnie rozważasz ID.4?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Myślę że jest jakiś algorytm zależności od wielu czynników.
Na przykład dzisiaj jechałem bardzo szybko na fsd, po czym było zwolnienie przed skrzyżowaniem do 50 ale nagle przede mną wyrósł inny a
samochód (zajechal pasa obok). Zahamowała tak gwałtownie że chyba sam bym tak ostro tego nie robił, bo dosyć późno to zrobiła nie tak ja, pomału Tesla ostro grzała i dopiero nagle stop i to rajdowo.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Myślę że jest jakiś algorytm zależności od wielu czynników.
Na przykład dzisiaj jechałem bardzo szybko na fsd, po czym było zwolnienie przed skrzyżowaniem do 50 ale nagle przede mną wyrósł inny a
samochód (zajechal pasa obok). Zahamowała tak gwałtownie że chyba sam bym tak ostro tego nie robił, bo dosyć późno to zrobiła nie tak ja, pomału Tesla ostro grzała i dopiero nagle stop i to rajdowo.
niewiele zrozumiałem ale za to dodam: wkurzająca troche opcja: zwalnianie gdy pas obok porusza się zdecydowanie wolniej ode mnie. w Polskich warunkach oznacza to spowalnianie przy mijaniu tirów:
 

Attachments

  • 20210515_145503.jpg
    20210515_145503.jpg
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 57

Bronek

Pionier e-mobilności
niewiele zrozumiałem ale za to dodam: wkurzająca troche opcja: zwalnianie gdy pas obok porusza się zdecydowanie wolniej ode mnie. w Polskich warunkach oznacza to spowalnianie przy mijaniu tirów:
Chodzi mi o to, że nie da się wyhamować samą rekuperacją przy dużej prędkości , wystąpieniu nagłej sytuacji, czy nawet zwykłym zatrzymaniu. Bezpiecznie jest użycie hamulców.
Ad Tiry i ich wyprzedzanie na kilku pasach itp. Większość dodała by gazu, Tesla czsem zwalnia i ocenia czy nie zajedzie drogi.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Czy w podstawowej wersji autopilota jest asystent ruchu poprzecznego przedni i tylny?
wszystkie systemy bezpieczeństwa w tesli od zawsze są w standardzie. więc albo tych asystentów nie ma wcale albo są bez względu na wersje autopilota. Z tego co widziałem na filmikach z usa tesla dokona hamowania awaryjnego nawet gdy nie masz żadnego autopilota odpalonego/wykupionego. po prostu ocenia ryzyko wypadku, jeśli ono zbliża się do 100% to reaguje.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Jesteś pewny? Głównym zadaniem asystenta jest monitorowanie ruchu innych pojazdów, np. w przypadku wyjazdu z miejsca parkingowego.
 

Attachments

  • 2D94868B-AA47-43C8-8C97-D804B1067A14.jpeg
    2D94868B-AA47-43C8-8C97-D804B1067A14.jpeg
    65,8 KB · Liczba wyświetleń: 112

gim-kg

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem zawsze używa gdy trzeba, nawet jak jest rekuperacja. Wiem, że twierdziłeś inaczej, ale mi się wydaje, że końcówkę hamowania łapie klockami, oraz gdy np dzisiaj przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z samochodami.
Należę do tej mniejszości co czyta instrukcję, takie zboczenie zawodowe. Może chodzi o to:
Funkcja wycierania tarcz hamulcowych
Aby zapewnić odpowiednią reakcję hamulców w niskich temperaturach lub na mokrej nawierzchni, pojazd Model 3 jest wyposażony w funkcję wycierania tarcz hamulcowych. W przypadku wykrycia niskiej temperatury lub mokrej nawierzchni funkcja kilkakrotnie w sposób niezauważalny uruchamia hamulce, aby usunąć wodę z powierzchni tarcz hamulcowych.
[unquote]
 
Top