FSD - dla naiwnych

gim-kg

Pionier e-mobilności
Jeśli pytasz czy Tesla monitoruje ruch innych pojazdów, w tym na innych pasach i poza nimi, to odpowiedź brzmi: tak.
Pyo_trek pytał czy w podstawowej wersji autopilota jest asystent ruchu poprzecznego przedni i tylny? Rozumiem, że chodziło mu raczej o monitorowanie ruchu innych pojazdów, np. w przypadku wyjazdu z miejsca parkingowego. Przy summon na pewno to robi, zatem pytanie czy mając podstawowy AP, to jak będę sam wyjeżdżał z miejsca parkingowego i nie zauważę samochodu który będzie jechał drogą to czy Tesla sama zahamuje?
 

newbe

Posiadacz elektryka
Pyo_trek pytał czy w podstawowej wersji autopilota jest asystent ruchu poprzecznego przedni i tylny? Rozumiem, że chodziło mu raczej o monitorowanie ruchu innych pojazdów, np. w przypadku wyjazdu z miejsca parkingowego. Przy summon na pewno to robi, zatem pytanie czy mając podstawowy AP, to jak będę sam wyjeżdżał z miejsca parkingowego i nie zauważę samochodu który będzie jechał drogą to czy Tesla sama zahamuje?
Nikt specjalnie sprawdzać tego nie będzie. Elon twierdził u Joe Rogana że wszystkie systemy bezpieczeństwa są aktywne niezależnie od wykupienia FSD/EAP.
Są filmiki na YT gdzie twierdzą że asystent ruchu poprzecznego przy cofaniu jest słaby.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A propos Nissan Leaf ma te strefy nieźle działające z dodatkową wizualizacją w postaci pokazania obszaru skąd nadchodzi zagrożenie (wszystkie strony) . I do tego hamuje ostro.

Zmienię temat. Tesla z najnowszym z oprogramowaniem i mapami jednak nie czyta wszystkich znaków i polega na innych danych. Zjazd Koszalin Wschód (oznakowanie tymczasowe), wali 120km/h!
A są normalne znaki sukcesywnie na kilkuset metrach, obniżające prędkość z 120,100,80,60 i do 40km/h.
Natomiast zjazd z FSD, Kołobrzeg Wschód, robi pięknie. Ze 130 schodzi na ok 95, wrzuca kierunkowskaz, zjeżdza łagodnie na początku zjazdu, dohamowuje raczej mocno do 40 km/h i tu czyta znak prawidłowo.
Czyli oficjane drogowe dane są respektowane, inne różnie.
Ps Tradycyjnie łamiąc o 10km/h i jadąc 130, byłem za wolny dla kilkudziesięciu pojazdów na odcinku 100km. Prawdziwe FSD nawet na trasach szybkiego ruchu nigdy u nas się nie sprawdzi przy takiej masie łamiących ograniczenia prędkości pojazdów. Tesle na AP będą , jak auta z przyczepami kempingowymi lub furmanki i traktory
 
pytanie czy mając podstawowy AP, to jak będę sam wyjeżdżał z miejsca parkingowego i nie zauważę samochodu który będzie jechał drogą to czy Tesla sama zahamuje?
Jest szansa, ale ja bym nie sprawdzał.

Na YT jest pełno ludzi, którzy się bawią w takie "testy", np.

Prawdziwe FSD nawet na trasach szybkiego ruchu nigdy u nas się nie sprawdzi przy takiej masie łamiących ograniczenia prędkości pojazdów. Tesle na AP będą , jak auta z przyczepami kempingowymi lub furmanki i traktory
Co to znaczy "się nie sprawdzi"? Czy to Twój problem, że ktoś musi zwolnić do dozwolonej prędkości?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mam obawy o FSD z samodzielnym wyprzedzaniem.
Staram się być asertywny i nieugięty. Ale nie zawsze wytrzymuję i np. dzisiaj, z dwa razy wyłączałem AP i w palnik, tak do 180-. Powyprzedzałem co trzeba odjeżdżając jak znikający punkt "prześladowcy", po czym 2x wajha dół i dalej grzecznie te swoje marne 130. Gość dojeżdżał i mnie wyprzedzał. No to ok.
Gorzej Tesla zajeżdża drogę, źle ocenia a właściwie nie przypuszcza że ktoś daleko z tylu tak zapiernicza.
Miałem tak, zaproponowała - zatwierdziłem - ona pomalutku sobie wyprzedza, a facet z tylu dojeżdza i go szlag trafia.
Ja mam rację względną, pomimo tego iż on łamie przepisy, nie powinienem tego robić. Jest ryzyko
 
Last edited:

kaziwich

Posiadacz elektryka
Mam obawy o FSD z samodzielnym wyprzedzaniem.
Staram się być asertywny i nieugięty. Ale nie zawsze wytrzymuję i np. dzisiaj, z dwa razy wyłączałem AP i w palnik, tak do 180-. Powyprzedzałem co trzeba odjeżdżając jak znikający punkt "prześladowcy", po czym 2x wajha dół i dalej grzecznie te swoje marne 130. Gość dojeżdżał i mnie wyprzedzał. No to ok.
Gorzej Tesla zajeżdża drogę, źle ocenia a właściwie nie przypuszcza że ktoś daleko z tylu tak zapiernicza.
Miałem tak, zaproponowała - zatwierdziłem - ona pomalutku sobie wyprzedza, a facet z tylu dojeżdza i go szlag trafia.
Ja mam rację względną, pomimo tego iż on łamie przepisy, nie powinienem tego robić. Jest ryzyko
Tez niestety coraz czesciej tak robie, wylaczam, ostro w palnik, wlaczam. Jak dasz w palnik bez wylaczenia, to sie obrazi do konca jazdy.
W ogole moim zdaniem ostatnie dwie aktualizacje i/lub aktualizacja mapy sporo poprawila w autopilocie. Na trasie trojmiasto-stolica zero fantomowych hamowan. Niestety zdarzylo mi sie zmieniac pas i „fantomowo” juz po rozpoczetym manewrze raptownie wrocila na poprzedni pas.
Tak sobie jeszcze myslalem, ze kiepsko jest zrobione przyspieszanie po tym jak jakies auto zjedzie z twojego pasa - czeka az do konca zjedzie (czesto ludzie robia wolny manewr), zamiast zaczac juz delikatnie przyspieszac troche wczesniej. Dlatego czesto sam dociskam gaz zamiast czekac az sama zareaguje.
Z tym niestosowaniem znakow ograniczen predkosci to chyba przez to, ze po prostu nie rozpoznal, a nie ze rozpoznal i zignorowal. U mnie mysle, ze tak srednio na 10 znakow nie rozpoznaje 3.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Zgoda. I dodam, że np dzisiaj wjazd na S6 ma 40km/h i to z normalnym znakiem, a Tesla pokazuje 120. Jest pełno niekonsekwecji,ale fantomów zero.
Brakuje mi tego co jest w Leafie, gdzie wrzucenie kierunkowskazu wyłącza asystenta pasa
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Nikt specjalnie sprawdzać tego nie będzie. Elon twierdził u Joe Rogana że wszystkie systemy bezpieczeństwa są aktywne niezależnie od wykupienia FSD/EAP.
Są filmiki na YT gdzie twierdzą że asystent ruchu poprzecznego przy cofaniu jest słaby.
Zgoda. I dodam, że np dzisiaj wjazd na S6 ma 40km/h i to z normalnym znakiem, a Tesla pokazuje 120. Jest pełno niekonsekwecji,ale fantomów zero.
Brakuje mi tego co jest w Leafie, gdzie wrzucenie kierunkowskazu wyłącza asystenta pasa
No nie moze byc, bo kierunkowskaz odpala lane change z inicjatywy kierowcy.
 
Top