FSD - doświadczenia i informacje

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak pisałem kiedyś miałem zupełnie luźne ręce - bez ingerencji. A teraz na wszelki wypadek założyłem ciężarek ale nie zawsze go potrzebuję. Co aktualizacja lub czas to u mnie było inaczej. Tak jakby nie mogli się zdecydować czy jestem w USA czy w Europie?.
W Europie niestety trzeba potwierdzać kierunkowskazem i ruchem kierownicy ale ja mam tylko kierunkowskaz czasem to zasługa ciężarka czasem zasługa kamery. Propozycję składa Tesla, ale wielokrotnie sam decyduję.
Sugerowanie powrotu po wyprzedzaniu bywa często niepotrzebne, gdyż czasem z przodu jest kolejny samochód do wyprzedzania i nie ma sensu wracać na prawy pas.
Ad ruch... To niektórzy przesadzają i im się system wyłącza. Wystarczy leciutko przytrzymać z naciskiem stronę skrętu.
ciężarek za ok 150 zł załatwia sprawę ale po za trasą lekko ściąga. Zdjęcie jego to jeden prosty ruch.
 

tenOr

Posiadacz elektryka
Ad ruch... To niektórzy przesadzają i im się system wyłącza.
Tu się nie zgodzę. Testowałem i było na maksa upierdliwe i nieintuicyjne. Muśnięcie komara potraflo wyłączyć manewr. Więcej czasu zajmuje zastanawianie się ile siły włożyć w potwierdzenie zmiany pasa żeby przypadkiem nie wyłączyć systemu, niż jest to wszystko warte.
Chętnie wyłożę kasę na fsd ale jak chociaż trochę będzie przypominać to co jest w Stanach.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
No to dziwne, bo mi komplenie to nie sprawiało kłopotu. Nie wykonuję ruchu, czy to w lewo czy w prawo, po prostu blokuję kierownicę lekko ją przytrzymując z tendencją w danym kierunku.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Sugerowanie powrotu po wyprzedzaniu bywa często niepotrzebne, gdyż czasem z przodu jest kolejny samochód do wyprzedzania i nie ma sensu wracać na prawy pas.
Dokladnie. Nie wiem o co chodzi z tym powrotem. Czesem sytuacja nawet jest oczywista i nie wierze, ze nie widzi kolejnego auta z przodu jadącego wolniej.
Miewasz tez wahania co to decyzji czy zaproponowac zmiane pasa? Czesto mi sie zdarza, ze zaproponuje zmiane doslownie przez sekunde, potem zniknie, po czym juz pokazuje pewnie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Musimy brać poprawkę, że mamy "poronioną" wersję. W cywilizacji auto musi samo dokonać wyboru, więc jest "ostrożne".

Ad ruch kierownicą i kierunkowskaz : Wolałbym ( nie dodałem "osobiście :) ), jedynie "ruszać" kierownicą jako zatwierdzenie zmiany pasa, niż tak jak teraz wrzucać tylko kierunkowskaz.
Dlatego tak się dziwię na te uwagi. Dla mnie to muskanie czy raczej lekkie napieranie jest wygodniejsze od sięgania do wajhy.
Tym bardziej że ja nie mam tych pięciu sekund na wykonanie zatwierdzenia, a tak długo jak Tesla chce zmienić pas. Czyli nie ma pośpiechu i chyba nigdy nie wyłączyłem przez przypadek funkcji.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Te zmiany funkcjonalności u nas są niewielkie, natomiast cena już nie, bo wynikała ze zmian w USA. Tak bylo kiedy Tesla raczkowała w Europie.
Myślę, że teraz to się skończy, ale wolałbym jednak mieć możliwość płacenia więcej i przy tym ich Beta FSD
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Zmiany w FSD (aktualnie v10.8.1, niestety dostępne tylko w stanach :cry: ) są naprawdę imponujące; ostatnio o 50% zredukowali ilość niepotrzebnych spowolnień, a o 19% ilość błędów związanych z przypisaniem pasa ruchu, a o prawie 5% błędy dot szacowania prędkości prostopadle poruszających się "obiektów wrażliwych" - tj. tych których nie chcemy przejeżdżać: jak zwierzątka, piesi, i niektórzy dwu-kołowcy. ;-) Opóźnienia w reakcjach samochodu zmniejszone średnio o 20%. Autopilot lepiej korzysta z odzyskiwania energii przy hamowaniu bo robi to płynniej aż do zera. Itp itd.
 
Top