FSD i EAP v.11 na jednym stosie

slaveq

Pionier e-mobilności

Bronek

Pionier e-mobilności
Niemcy by się nadawały, są bardziej przewidywalne zasady ruchu niż my. Mniej znaków itp. Ja nie widzę możliwości w Polsce FSD w takim zakresie do jakiego je przewidziano. Do tego nagminnie łamiemy zasady a płynnie jeździć nie potrafimy, dystansu nie trzymamy itp...
Pomijam że zaraz pojawią się mózgowcy w stylu Kowalskiego, co zobaczą setki rozjechanych rodaków.
Ale 140km/h w Autopilocie to im za mało
Pewnie co kraj to obyczaj i Europa różnorodna jest, to niech działają choć na wybranych obszarach
 

mgapinski

Posiadacz elektryka
Mogę się z wami podzielić ciekawostką. Taki elektrowóz exclusive :)

Od kilku tygodni zbieram w Tesla Android informacje o błędach w mojej aplikacji, załączam sobie do tego wersję oprogramowania która jest w aucie. Mam userów w Wave 1 FSD w US(to co będzie na produkcji za 2-4 tygodnie). Od jakiegoś czasu buildy Wave 1 i aktualne produkcyjne FSD pojawia mi się też w naszej strefie czasowej.

Potwierdziłem gdzie trzeba i zapytałem, czy mam wprowadzić dla pracowników tesli opt-out ze zbierania tych danych. Całe szczęście nie muszę, ale niestety to co testują teraz w EU na buildach, które w US są używane jako FSD to zwykły autopilot. Czyli przygotowanie do zmergowania bazy FSD do maina na cały świat, tak żeby obsługiwał też Europę. Niestety są jeszcze w lesie i trochę jeszcze potrwa zastąpienie starego autopilota.

PS: Radar w HW4 jest w S/X nie używany. Będzie on potrzebny do homologacji FSD na innych rynkach. Modele 3/Y i ten nowy(highland) nie mają tego komponentu i raczej prędko to się nie zmieni. Kamera na zderzaku z przodu pojawi się w innych modelach razem z cybertruckiem, albo chwilę przed
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Potwierdziłem gdzie trzeba i zapytałem, czy mam wprowadzić dla pracowników tesli opt-out ze zbierania tych danych. Całe szczęście nie muszę, ale niestety to co testują teraz w EU na buildach, które w US są używane jako FSD to zwykły autopilot. Czyli przygotowanie do zmergowania bazy FSD do maina na cały świat, tak żeby obsługiwał też Europę. Niestety są jeszcze w lesie i trochę jeszcze potrwa zastąpienie starego autopilota.
Pozbycie się starego stacku Autopilot, którego używamy w Europie to dobra wiadomość bo będziemy dostawać regularne aktualizacje i będzie go łatwiej rozwijać bo większość nowego stacku w USA jest już oparta o sieci neuronowe i jest dużo mniej heurystyki.

Myślę że dopiero jak wypuszczą FSD V12 to będzie można myśleć o pełnym deployu w Europie. V12 ma być już w pełni trenowany end to end, bez heurystyki - jeśli do tego czasu uda im się odpalić w pełni klaster Dojo to jest szansa że dosyć szybko będą w stanie wychodzić na nowe rynki ograniczeniem będzie głównie dostępność compute+danych z nowego rynku.
 

mgapinski

Posiadacz elektryka
Ale masz na myśli nowe produkcje tak? Nie retrofit do starszych modeli?
Żadnego retrofita nie będzie raczej, nie ma wiązek do tych kamer w tym co teraz produkują z HW4. Wątpię żeby zrobili zestaw do montażu, trzeba przeciągać kabel przez firewall, wiercić zderzak itp. Jak zaczną to produkować to kabel do kamery będzie na tej samej wiązce co światła i reszta osprzętu na przodzie auta.

Mnie to bardziej ciekawi czy Y z HW4 ma RDNA2, w S/X to już nie jest osobna płytka jak kiedyś... Jak ktoś to rozbierze to dam znać
 

knapcio

Nowy na Forum
W 2023.20.6 chyba właśnie stos FSD połączył się z EA czy mi się wydaje? Właśnie zupdatowałem 2023.20.4.1 do 2023.20.6 w MYLR 2023. Release notes:

Enabled FSD Beta on highway. This unifies the vision and planning stack on and off-highway and replaces the legacy highway stack, which is over four years old.
(https://www.notateslaapp.com/pl/aktualizacja-oprogramowania/wersja/2023.20.6/uwagi-do-wersji)

Nie miałem szczególnie czasu testować, ale przejechałem z 20min po Wrocławiu jedynie naciskając gaz na światłach i trzymając kierownicę.
 
Top