Fully Charged Live 2022

nabrU

Moderator
Na koniec raport specjalny dla @consigliero, czyli ID.Buzz...

Kolejka do obejrzenia tego samochodu była równie długa jak na zapisy do jazd próbnych, może dlatego że to podobno jedyny egzemplarz tego pojazdu w UK (i jak widać ze zdjęć, z kierownicą ciągle po Waszej stronie ;)). Zamówienia podobno będzie można składać późnym latem i wspomniano coś o cenie wyjściowej ok. 55 tyś funtów. Bateria w tym modelu to 77kWh i silnik 204KM czyli podobnie powiedzmy jak ID.4 (w końcu ta sama architektura MEB), ale jako, że Buzz to prawie 3 tony to zasięg pewnie będzie max. ok. 350km. Poinformowano mnie też, że po CCS będzie można Buzza ładować z max prędkością 170kW, że będzie też wersja 7 osobowa oraz przedłużona (LWB) z większą baterią (wspomniano coś koło 100kWh).

Jest to niestety według mnie mniejszy samochód niż Transporter / Caravelle, ale mimo ceny sądzę, że będzie się sprzedawał jak "ciepłe bułeczki". W środku przyzwoicie wykonany, deska ciutkę przeprojektowana w porównaniu do ID.3 / ID.4 ale wciąż ta sama koncepcja, drzwi boczne otwierają i zamykają się elektrycznie, przepastny bagażnik, tylne siedzenia można zdemontować... No i ten wygląd, który na pewno spowoduje, że parę głów się odwróci na ulicy...

IMG-20220501-125842.jpg


IMG-20220501-130129.jpg


IMG-20220501-130702.jpg


IMG-20220501-125900.jpg


IMG-20220501-131951.jpg


IMG-20220501-132009.jpg


IMG-20220501-132148.jpg


IMG-20220501-132431.jpg


IMG-20220501-132520.jpg
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
Mówiąc szczerze, ten ID.Buzz mnie rozczarował. Jest mniejszy od EQV, ma mniejszą baterię (i to znacznie, bo w EQV jest chyba 90kWh jak nie 100kWh), a waży tyle samo albo i więcej (są wersje EQV ważące 2,7 tony, te lepiej wyposażone podchodzą pod 3T). Jest też mniej 'ustawny', chodzi mi o 'płaskość' podłogi i ta dzielona kanapa (ciekawe czy są w opcji kapitanskie fotele, tak jak w Mercedesie) też mnie rozwala. Także wnętrze mi bardziej w EQV pasuje, ale ja to tradycjonalista jestem :D
Na plus ładowanie DC (EQV 100kW max), chyba nowsza technologia (pewnie będzie miał aktualizację zdalną), no i jest/będzie trochę tańszy (ale nie tak znów wiele).

Pozdrawiam
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Entuzjastycznie podchodząc nie zwracałem uwagi na szczegóły, a waga trochę mnie dobija. Na razie jednak zejdę na ziemię. W tym miesiącu zwrócę kredyt na samochód i przygotuję się do zwracania kredytu za dom, ale bez kary będę to mógł zrobić dopiero w maju przyszłego roku.
 

nabrU

Moderator
Co do tej wagi to EV Database mówi, że pusty Buzz waży 2300kg. Co nie zmienia faktu, że jak się doda 5 osób i trochę bagażu lub coś na dach to będzie pod 3 tony... Niedługo sie okaże, że na takie większe EV to prawko B nie wystarczy ;)
 

JareG

Pionier e-mobilności
Entuzjastycznie podchodząc nie zwracałem uwagi na szczegóły, a waga trochę mnie dobija.
No mnie też, EQV było ciężkie i bardzo nieprzyjemnie mi się tym po pofaldowanych drogach jeździło (np. na A1 od Torunia do Łodzi wyraźnie czuć było, że są tam nierówności - EQV pływało.. a innymi autami nie zwracam na to uwagi), a przeprawa przez np. nierówny przejazd kolejowy zafundowała mi hertzklekot, tak bujnęło. Może to wina niedostosowanego/niedopracowanego zawieszenia, to przecież konwers ze spalinówy.. ale wolałbym mieć takiego minibusa, który będzie ważył nie więcej niż 2,5T i miał zasięg 300km przy 120/h

Pozdrawiam
 

p0li

Pionier e-mobilności
Niedługo sie okaże, że na takie większe EV to prawko B nie wystarczy ;)

nie wiem czy to byl projekt czy juz przeszlo ale slyszalem ze dla elektrykow podniesli (albo chca) DMC na 4250kg
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Na koniec raport specjalny dla @consigliero, czyli ID.Buzz...

Kolejka do obejrzenia tego samochodu była równie długa jak na zapisy do jazd próbnych, może dlatego że to podobno jedyny egzemplarz tego pojazdu w UK (i jak widać ze zdjęć, z kierownicą ciągle po Waszej stronie ;)). Zamówienia podobno będzie można składać późnym latem i wspomniano coś o cenie wyjściowej ok. 55 tyś funtów. Bateria w tym modelu to 77kWh i silnik 204KM czyli podobnie powiedzmy jak ID.4 (w końcu ta sama architektura MEB), ale jako, że Buzz to prawie 3 tony to zasięg pewnie będzie max. ok. 350km. Poinformowano mnie też, że po CCS będzie można Buzza ładować z max prędkością 170kW, że będzie też wersja 7 osobowa oraz przedłużona (LWB) z większą baterią (wspomniano coś koło 100kWh).

Jest to niestety według mnie mniejszy samochód niż Transporter / Caravelle, ale mimo ceny sądzę, że będzie się sprzedawał jak "ciepłe bułeczki". W środku przyzwoicie wykonany, deska ciutkę przeprojektowana w porównaniu do ID.3 / ID.4 ale wciąż ta sama koncepcja, drzwi boczne otwierają i zamykają się elektrycznie, przepastny bagażnik, tylne siedzenia można zdemontować... No i ten wygląd, który na pewno spowoduje, że parę głów się odwróci na ulicy...

IMG-20220501-125842.jpg


IMG-20220501-130129.jpg


IMG-20220501-130702.jpg


IMG-20220501-125900.jpg


IMG-20220501-131951.jpg


IMG-20220501-132009.jpg


IMG-20220501-132148.jpg


IMG-20220501-132431.jpg


IMG-20220501-132520.jpg
Dzieki za super relacje i zdjecia !!!
Jest bardziej profesjonalna niz te wypuszczane przez dziennikarzy :) gratulacje !
 

nlmluk

Zadomawiam się
Czy ktoś z forumowiczów wybiera się w ten weekend na FC edycję w Amsterdamie? Ja będę w sobotę, jeżeli ktoś chciałby się spotkać i podzielić wrażeniami to zapraszam :) Oczywiście mogę też strzelić parę fotek na życzenie i umieścić tutaj
 

Michal

Moderator
Top