gdy kijek poczucia wyjatkowosci wejdzie za gleboko...

nabrU

Moderator
Ale maksymalna prędkość ładowania 96 kW (bo więcej nie zapodają samochodom 800V) powoduje, że jest to opcja dla mnie tylko "w razie czego".

Nic chyba poza Ionity i Porsche plus Kempower i Alpitronic HYC300 nie daje samochodom z 800V realnie większej szybkości. Więc pewnie 90% ładowarek w PL masz do 100kW.

I tak, za każdym razem zajmowałem efektywnie dwa miejsca, tak te stanowiska są zaprojektowane.

V4 ten problem rozwiązują:

1713206278031.png


1713206311168.png
 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
Po testowaniu Superchargerów "na Zachodzie": no fajnie to uzupełnia siatkę ładowarek i prąd generalnie tańszy, niż u innych. Ale maksymalna prędkość ładowania 96 kW (bo więcej nie zapodają samochodom 800V) powoduje, że jest to opcja dla mnie tylko "w razie czego".

I tak, za każdym razem zajmowałem efektywnie dwa miejsca, tak te stanowiska są zaprojektowane. Francuskie Superchargery są na 20-30 stanowisk, więc był z tym zerowy problem.
Rozumiem, że SuC V4 nie miałeś okazji przetestować? Bo one oprócz dłuższego kabla, jak post wyżej @nabrU pokazał, obsługują z tego co pamiętam napięcia do 1000V, a więc powinny Twoje auto z architekturą 800V obsłużyć na pełnej prędkości.
 

nabrU

Moderator
V4 jest '800V-capable'.
Nie wiem jak V4 na zachodzie Europy, ale te w UK dotychczas są chyba wszystkie zamontowane z szafami z V3 czyli max. do 98kW dla platformy E-GMP... Tesla nie ma chyba zbytnio chęci inwestować w instalowanie hardware 800V tylko dla E-GMP, Porsche, e-trona GT czy jeszcze bardziej rzadziej spotykanego Eletre
 

KrzysztofFly

Moderator
V4 jest '800V-capable'.
Nie wiem jak V4 na zachodzie Europy, ale te w UK dotychczas są chyba wszystkie zamontowane z szafami z V3 czyli max. do 98kW dla platformy E-GMP... Tesla nie ma chyba zbytnio chęci inwestować w instalowanie hardware 800V tylko dla E-GMP, Porsche, e-trona GT czy jeszcze bardziej rzadziej spotykanego Eletre
Dlatego byłem ciekaw czy obsługują 800V czy nie. W sumie coraz więcej jest SuC V4, w tym otwartych dla wszystkich, wiec jakiś sens by to miało, bo jednak w tym wypadku cos na tym zarabiają, przecież nie robią tego charytatywnie ;).
 

nabrU

Moderator
Ja jednak sądzę, że instalacja V4 to głównie spełnienie najnowszych przepisów w UK i UE, aby inni mogli się ładować i była możliwość dostać granty z UE. Architektura 1000V przyjdzie potem. Przecież te 98kW dla E-GMP też nie leci charytatywnie :cool: , ale wciąż ok. 2 razy taniej niż na innych ładowarkach, więc wiedzą, że 'krzyku' nie będzie.

P.S. Wszystkie mi znane V4 są 'otwarte dla wszystkich'...
 

KrzysztofFly

Moderator
Ja jednak sądzę, że instalacja V4 to głównie spełnienie najnowszych przepisów w UK i UE, aby inni mogli się ładować i była możliwość dostać granty z UE. Architektura 1000V przyjdzie potem. Przecież te 98kW dla E-GMP też nie leci charytatywnie :cool: , ale wciąż ok. 2 razy taniej niż na innych ładowarkach, więc wiedzą, że 'krzyku' nie będzie.

P.S. Wszystkie mi znane V4 są 'otwarte dla wszystkich'...
My w Polsce nie mamy problemu, bo po pierwsze u nas V4 brak, a po drugie wszystkie SuC w PL mamy na wyłączność ;).
To pierwsze się niedługo zmieni, a co z drugim? Tego nie wie nikt. Chociaż coś się chyba pomału rusza w tym temacie, bo od niedawna mamy możliwość w aplikacji zarejestrowanych na polskich adresach, ładowania innego pojazdu EV, co prawda na razie nie na naszym terytorium, jednak to zawsze jakiś krok do przodu.
 

nabrU

Moderator
To pierwsze się niedługo zmieni, a co z drugim? Tego nie wie nikt. Chociaż coś się chyba pomału rusza w tym temacie, bo od niedawna mamy możliwość w aplikacji zarejestrowanych na polskich adresach, ładowania innego pojazdu EV, co prawda na razie nie na naszym terytorium, jednak to zawsze jakiś krok do przodu.

W Czechach, Słowacji czy na Węgrzech Tesla otworzyła SuC dla innych wczoraj, więc kto wie kiedy to się stanie w PL. Kiedy szczecińskie V4 uruchomią, to te raczej na 100% będą dla wszystkich. Pora więc na zmiany w PL chyba w tym względzie 😉
 

cooler

Pionier e-mobilności
W Czechach, Słowacji czy na Węgrzech Tesla otworzyła SuC dla innych wczoraj, więc kto wie kiedy to się stanie w PL. Kiedy szczecińskie V4 uruchomią, to te raczej na 100% będą dla wszystkich. Pora więc na zmiany w PL chyba w tym względzie 😉
No i dobrze, SC Tesli w PL w ogóle nie dają żadnej wartości dodanej dla właścicieli Tesli. Są, mają nawet dobre ceny, ale znajdują się w miejscach z dupy i żeby nie Ząbki w miarę po drodze (choć wolałbym gdzieś w Ostrowie Maz) to może ze 2 razy skorzystałem.
Niby potrafią postawić w 4 dni - ale za to nie chcą.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
No i dobrze, SC Tesli w PL w ogóle nie dają żadnej wartości dodanej dla właścicieli Tesli. Są, mają nawet dobre ceny, ale znajdują się w miejscach z dupy i żeby nie Ząbki w miarę po drodze (choć wolałbym gdzieś w Ostrowie Maz) to może ze 2 razy skorzystałem.
W Ostrowi Mazowieckiej. To jest "ta Ostrów" :)
 
Top