Ja też mam taki dylemat, tylko, że Niro XL mam za 202 tys. i jednak, gdybym brał Teslę, to chciałbym LR (dla 4x4), ale ona nie mieści się w dopłacie. Czy jednak Niro nie będzie bardziej komfortowe (zawieszenie, wentylacja, android auto), czy Tesla nie jest zbyt słabo wyciszona i jak świecą jej światła? Mylę też, że z tego wyboru mógłby mnie uwolnić ID.4 bo on jest na 4x4 i ma genialne światła i jest bardzo cichy i przyjemny w jeździe. Jeszcze jedno, gdyby to miała być Tesla, to czy nie lepiej poczekać na grudniowy lifting?
Dokładnie tak samo myślę o Tesli...jak już takie duże rodzinne auto na trasy to ten napęd 4x4 i nieco większy zasięg na prawdę by się przydał.
Z drugiej strony, w Niro też jest napęd na jedną oś, więc staram się porównywać inne cechy samochodu.
Niro wydaje się nieco bardziej komfortowe, ale im więcej czytam o Tesli tym bardziej przekonuje się że ilość dodatkowych bajerów jakie dostaje się w tym aucie zdecydowanie przewyższa to bardziej komfortowe zawieszenie, wentylację foteli i android auto... Jako jedna z wielu - otwierasz Teslę telefonem i automatycznie ustawiają Ci się fotele i lusterka. W Niro? Musisz wcisnąć przycisk a lusterka ustawić ręcznie. Ja korzystam z samochodu na przemian z żoną, więc to jest całkiem istotne. Wyciszenie chyba też jest lepsze w Tesli. W Niro są narzekania na hałas od opon.
Do zalet Tesli mamy jeszcze o wiele lepsze osiągi, krótszy czas ładowania no i to że jest to jedno z najbezpieczniejszych aut jakie jeżdżą po drogach.
Światła w Tesli są nieporównywalnie lepsze od Niro to na pewno, ale od VW chyba nie koniecznie. Ktoś pisał że Tesla ma podobno światła matrycowe tylko jeszcze nie działają 🙂
VW u mnie odpada przez brak zaufania, słabą gwarancję i straszne problemy z softem jakie mieli i chyba ciągle mają.
W sumie chyba największym problemem Tesli jest brak serwisu. Będę miał awarię i co wtedy? A może prosta rzecz taka jak wymiana elementu zawieszenia... muszę jechać do Warszawy?