brodiro

Zadomawiam się
Cześć.
1. Myśle, że Y dojedzie do Ciebie z Berlina w 3 miesiące, chyba że ssanie z rynku po obniżkach będzie bardzo duże.
2. Moim zdaniem nie warto, zyskujesz lepszą funkcjonalność na autostradzie. przy zmianach pasa ruchu nie musisz ręcznie aktywować autopilota za każdym razem
3. Tylko Warszawa Ząbki - jazda testowa samodzielnie 30 min lub prywatne firmy odpłatnie użyczające auta na godziny. 3 opcja ktoś z Gdańska/Gdyni kto pokaże auto i da się przejechać. Miałem taki sam dylemat i pomogli koledzy z grupy na FB. Umówiliśmy się i nie było problemu z przejechaniem się.
1. Dobrze wiedzieć :)
2. Tak też myślałem
3. Przeczytałem gdzieś na FaceBooku Tesla Polska (ale to był post z 2017), że:
"Wiele osób pyta o możliwość odbycia jazdy próbnej Teslą. Jazdy testowe odbywają się w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu w określonych ramach czasowych."
Salon jest tylko w Warszawie, wiem, ale myślalem, że w innych miastach jest opcja jazdy testowej - być może to już jest nieaktualne.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
A pytałeś się w Tesli czy da się dołożyć czujniki?
Nie chce sie w to bawić, powiedzieli że będzie na kamerach to bedzie, nie trzeba co rok pytać :ROFLMAO:
 

danielm

Pionier e-mobilności
1. Dobrze wiedzieć :)
2. Tak też myślałem
3. Przeczytałem gdzieś na FaceBooku Tesla Polska (ale to był post z 2017), że:
"Wiele osób pyta o możliwość odbycia jazdy próbnej Teslą. Jazdy testowe odbywają się w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu w określonych ramach czasowych."
Salon jest tylko w Warszawie, wiem, ale myślalem, że w innych miastach jest opcja jazdy testowej - być może to już jest nieaktualne.
zanim tesla weszła do polski to tesla berlin organizowała u nas jazdy testowe w różnych miastach w ramach promocji firmy no i większość pracowników to i tak byli polacy. na targach poznańskich tesla wystąpiła prywatnie w roli pracowników tesla berlin mimo że firma miała polityke olewania targów motoryzacyjnych. ach te czasy. z drugiej strony krążą plotki o kolejnych salonach w katowicach i gdańsku więc tam będa odbiory aut i jazdy testowe.
 

brodiro

Zadomawiam się
ad1. troszeczkę się to ostatnio zmienia ale do tej pory było tak że tesla na europę produkowała auta w pierwszym miesiącu kwartału, w drugim transport a wydawanie pod koniec drugiego i cały trzeci miesiąc kwartału z naciskiem że do końca kwartału cały plac ma być pusty. odrobinę problemu stanowi to że sąsiadujemy z niemcami gdzie sprzedają każdą ilość więc polska ma stosunkowo małe przydziały aut więc zdarzało się że ktoś czekał dłużej niż do końca bieżącego kwartalu ale zdarzało się też że zamówił i za 3 dni dzwonią że auto gotowe do odbioru bo akurat ktoś zrezygnował z takiej samej konfiguracji a plac ma być pusty. tylko że... startuje berlin, co powoduje że dostawy powinny być równomierne więc czas oczekiwania może się skrócić do tego co jest w chinach i usa czyli kilka tygodni. tylko że... Y SR jeszcze nie jest produkowane w berlinie tylko w chinach ale chyba w miniaturowych ilościach więc na tę konkretną konfiguracje możesz niestety poczekać dłużej.
ad2. tesla to takie auto że wszystko ma w standardzie ale jak palisz pieniędzmi w piecu to możesz troche ich wydać na głupoty. w standardzie masz aktywny tempomat z utrzymaniem pasa ruchu czyli jazda w korku i na autostradzie w pełni autonomiczna. rozszerzony autopilot to zmiana pasa ruchu w ślimaczym tempie, zjazd z autostrady którego unia zabrania oraz wyjazd z garażu do przodu i do tyłu. czy to jest warte 19tys? mam, lubie, uważam że tak bo już te pieniądze wydałem. Pełna autonomia to tylko i wyłącznie zatrzymywanie się na światłach, również zielonych, oraz obietnica że już do końca 2022 auto będzie jeżdzić samo. czekam od 2019 i mam pełne FSD, oczywiście żałuje.
ad3. społeczeństwo teslomaniaków pomaga sobie nawzajem, ogłoś się na jakiejś naszej grupie fejsbukowej lub tu ktoś znajdzie twój post i sam ci zaproponuje jazdę testową za przysłowiową flaszke. ja mam model 3 więc nie pomoge choć zamawiałem w ciemno to tesla to tesla :)

Dzięki za taką wyczerpującą informację. Ciekawe z tym Y SR czy tam RWD... myślałem, że wszystko już tutaj w Europie składają. Z drugiej strony fabryka w Shanghaiu ma raczej dobre opinie. Strona Tesli twierdzi, że termin dostawy to Luty-Marzec, więc brzmi to całkiem nieźle.

Co do palenia kasą w piecu to zdecydowanie nie należę do tych ludzi, stąd Tesla Y RWD... jedyna łapie się na dopłaty. Aż żal przy takim fajnym aucie nie mieć LR AWD, ale co zrobić.

Skoro ta autonomia jest kupowaniem obietnicy, że kiedyś będzie (patrz zamówienia na Cybertrucka ;) ) to nie ma kompletnie sensu. Poza tym, zawsze można ją dokupić przez konto Tesli, prawda? I to chyba w tej samej cenie co podczas zakupu nowego auta?
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Sluchajcie, zniknelo mi
Bardzo poważnie rozważam 🙂 Stąd moje pytania. Niro na plus ma wentylowane fotele, czujniki tył przód, HUD I Android Auto... To są fajne rzeczy, ale rozmiar, ładowanie, marka, spadek wartości, podobno przyjemność z jazdy (jeszcze nie miałem okazji), aktualizacje, nawigacja.... Dlugo by wymieniać rzeczy na korzyść TMY...
wypozycz sobie Teslę na godzinę w Plichta Elektryki tuz przed Rumią po prawej stronie. Przed Plichta Volvo. Może ci dadzą za darmo się przejechać. Ale powiem ci tak. Jak kupiłem TM3 bez oglądania i siedzenia w aucie i jestem zachwycony! Jeździłem Y. Jest mega przestronny, szybki, MEGAAAA OSZCZĘDNY (mało pali :) ). Ogólnie świetny wybór. jak posmakujesz różnych udogodnień to zobaczysz jakimi batonami są inni producenci! Betony normalnie. Nadal dają kluczyki do auta i przyciski start/stop. A jak zostawisz otwarty i uruchomiony samochód to ci ktoś odjedzie. tylko Tesla!
 

danielm

Pionier e-mobilności
Dzięki za taką wyczerpującą informację. Ciekawe z tym Y SR czy tam RWD... myślałem, że wszystko już tutaj w Europie składają. Z drugiej strony fabryka w Shanghaiu ma raczej dobre opinie. Strona Tesli twierdzi, że termin dostawy to Luty-Marzec, więc brzmi to całkiem nieźle.

Co do palenia kasą w piecu to zdecydowanie nie należę do tych ludzi, stąd Tesla Y RWD... jedyna łapie się na dopłaty. Aż żal przy takim fajnym aucie nie mieć LR AWD, ale co zrobić.

Skoro ta autonomia jest kupowaniem obietnicy, że kiedyś będzie (patrz zamówienia na Cybertrucka ;) ) to nie ma kompletnie sensu. Poza tym, zawsze można ją dokupić przez konto Tesli, prawda? I to chyba w tej samej cenie co podczas zakupu nowego auta?
róznica między Y RWD a Y LR AWD nie jest taka prosta jak Ci się wydaje :)
1. Wszystkie tesle są tylno napędowe. w teslach dwusilnikowych przedni napęd jest dołączany tylko jak depniesz w podłogę lub gdy auto wykryje poślizg. wykrywanie poślizgu odbywa się w 100Hz więc praktycznie natychmiast ale nawet auto RWD zachowuje się fantastycznie w trudnych sytuacjach
2. Y RWD posiada baterię LFP której charakterystyką jest szybkie ładowanie w wysokim State of Charge, więc mimo mniejszej pojemności niż bateria LR w trasie może się okazać że do pełna naładujesz ją w podobnym czasie co większą baterie LR do 70% co daje Ci podobny zasięg jeśli nie jesz obiadu gdy auto ładuje się szybciej niż obiad
 
Top