nabrU

Pionier e-mobilności
dlaczego mieliby się cieszyć?

Bo dostaną samochody po 13 stycznia, więc powinni zapłacić po nowej (niższej) cenie... Choć realnie ten transport z 10 stycznia od nas z portu do dealera raczej nie spowodowałby odbioru u własciciela do 12 stycznia.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka

lookash_c

Pionier e-mobilności
O czym ta rozmowa z nabijaniem się... Dla mnie to ryba, bo jak teraz sprzedam TM3LR za 200k, tak jak planowałem przy kupnie, ale kupię nowy TMYLR za 250k, to wyjdzie na to samo co jak bym sprzedał za 240k, a za nowy musiał dać 290k...
Się nie znasz w ogóle, rzecz w tym, by sprzedać za 240 i kupić za 250! ;-)
 

Michal

Moderator
Się nie znasz w ogóle, rzecz w tym, by sprzedać za 240 i kupić za 250! ;-)
No to trzeba było sprzedać wczoraj, a kupić dzisiaj.
Ja mam tylko jedno auto, więc będę brał na zakładkę i to nigdy nie było opcją ;)
 

brodiro

Zadomawiam się
Czekam na moje zamówione Niro EV XL za jakieś 222k brutto a tutaj Tesla Y SR za 229k... I co teraz? 🙂

Mam trzy pytania do posiadaczy Tesli, może ktoś tutaj będzie wiedział.

1. Czy można wierzyć w czas otrzymania auta podawany na stronie Tesli? Rzeczywiście ogarną temat w 2-3 miesiące?

2. Według tego co się naczytałem, to do Tesli warto wziąć rozszerzonego autopilota, bo rzeczywiście sporo daje. A pełna zdolność do autonomicznej jazdy? Wydaje się że to kupa pieniędzy w sumie za nic, bo jeździć to samo nie potrafi...Czy kupno tego ma sens?

3. Szukam pomysłu na jazdę testową TMY. Jestem z Trójmiasta i średnio chce mi się cisnąć do Warszawy czy Poznania żeby sobie godzinkę Teslą pojeździć🙂 Czy ktoś ma może pomysł jak ogarnąć taką jazdę? No bo w ciemno zamawiać auto to trochę głupota...
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Czekam na moje zamówione Niro EV XL za jakieś 222k brutto a tutaj Tesla Y SR za 229k... I co teraz? 🙂
Jak jeździsz poza miasto, rozważ zmianę zamówienia.
Prędkość ładowania w Tesli robi robotę.
Zupełnie inna przyjemność z jazdy.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Cześć.
1. Myśle, że Y dojedzie do Ciebie z Berlina w 3 miesiące, chyba że ssanie z rynku po obniżkach będzie bardzo duże.
2. Moim zdaniem nie warto, zyskujesz lepszą funkcjonalność na autostradzie. przy zmianach pasa ruchu nie musisz ręcznie aktywować autopilota za każdym razem
3. Tylko Warszawa Ząbki - jazda testowa samodzielnie 30 min lub prywatne firmy odpłatnie użyczające auta na godziny. 3 opcja ktoś z Gdańska/Gdyni kto pokaże auto i da się przejechać. Miałem taki sam dylemat i pomogli koledzy z grupy na FB. Umówiliśmy się i nie było problemu z przejechaniem się.
 

brodiro

Zadomawiam się
Jak jeździsz poza miasto, rozważ zmianę zamówienia.
Prędkość ładowania w Tesli robi robotę.
Zupełnie inna przyjemność z jazdy.
Bardzo poważnie rozważam 🙂 Stąd moje pytania. Niro na plus ma wentylowane fotele, czujniki tył przód, HUD I Android Auto... To są fajne rzeczy, ale rozmiar, ładowanie, marka, spadek wartości, podobno przyjemność z jazdy (jeszcze nie miałem okazji), aktualizacje, nawigacja.... Dlugo by wymieniać rzeczy na korzyść TMY...
 

danielm

Pionier e-mobilności
Czekam na moje zamówione Niro EV XL za jakieś 222k brutto a tutaj Tesla Y SR za 229k... I co teraz? 🙂

Mam trzy pytania do posiadaczy Tesli, może ktoś tutaj będzie wiedział.

1. Czy można wierzyć w czas otrzymania auta podawany na stronie Tesli? Rzeczywiście ogarną temat w 2-3 miesiące?

2. Według tego co się naczytałem, to do Tesli warto wziąć rozszerzonego autopilota, bo rzeczywiście sporo daje. A pełna zdolność do autonomicznej jazdy? Wydaje się że to kupa pieniędzy w sumie za nic, bo jeździć to samo nie potrafi...Czy kupno tego ma sens?

3. Szukam pomysłu na jazdę testową TMY. Jestem z Trójmiasta i średnio chce mi się cisnąć do Warszawy czy Poznania żeby sobie godzinkę Teslą pojeździć🙂 Czy ktoś ma może pomysł jak ogarnąć taką jazdę? No bo w ciemno zamawiać auto to trochę głupota...
ad1. troszeczkę się to ostatnio zmienia ale do tej pory było tak że tesla na europę produkowała auta w pierwszym miesiącu kwartału, w drugim transport a wydawanie pod koniec drugiego i cały trzeci miesiąc kwartału z naciskiem że do końca kwartału cały plac ma być pusty. odrobinę problemu stanowi to że sąsiadujemy z niemcami gdzie sprzedają każdą ilość więc polska ma stosunkowo małe przydziały aut więc zdarzało się że ktoś czekał dłużej niż do końca bieżącego kwartalu ale zdarzało się też że zamówił i za 3 dni dzwonią że auto gotowe do odbioru bo akurat ktoś zrezygnował z takiej samej konfiguracji a plac ma być pusty. tylko że... startuje berlin, co powoduje że dostawy powinny być równomierne więc czas oczekiwania może się skrócić do tego co jest w chinach i usa czyli kilka tygodni. tylko że... Y SR jeszcze nie jest produkowane w berlinie tylko w chinach ale chyba w miniaturowych ilościach więc na tę konkretną konfiguracje możesz niestety poczekać dłużej.
ad2. tesla to takie auto że wszystko ma w standardzie ale jak palisz pieniędzmi w piecu to możesz troche ich wydać na głupoty. w standardzie masz aktywny tempomat z utrzymaniem pasa ruchu czyli jazda w korku i na autostradzie w pełni autonomiczna. rozszerzony autopilot to zmiana pasa ruchu w ślimaczym tempie, zjazd z autostrady którego unia zabrania oraz wyjazd z garażu do przodu i do tyłu. czy to jest warte 19tys? mam, lubie, uważam że tak bo już te pieniądze wydałem. Pełna autonomia to tylko i wyłącznie zatrzymywanie się na światłach, również zielonych, oraz obietnica że już do końca 2022 auto będzie jeżdzić samo. czekam od 2019 i mam pełne FSD, oczywiście żałuje.
ad3. społeczeństwo teslomaniaków pomaga sobie nawzajem, ogłoś się na jakiejś naszej grupie fejsbukowej lub tu ktoś znajdzie twój post i sam ci zaproponuje jazdę testową za przysłowiową flaszke. ja mam model 3 więc nie pomoge choć zamawiałem w ciemno to tesla to tesla :)
 
Top