Gniazdo zapalniczki 12V i max prąd 16A w TM3

tokwi

Posiadacz elektryka
Zbliża się sezon urlopowy i zastanawia mnie jak mocno mogę dociążyć gniazdo 12V zapalniczki w TM3.
Tesla nie posiada chyba skrzynki z topikami, które 'w razie Niemca' można wymienić.

Co się stanie w przypadku przekroczenia max. prądu 16A na gnieździe zapalniczki?
 

p0li

Pionier e-mobilności
No wlasnie, moge dac rozgaleziacz i podlaczyc dwie lodowki ?
w normalnych samochodach gniazdo zapalniczki zawsze bylo z bezpiecznikiem 30A, a co do lodowek to moja ciagnie 4,5A max wiec czemu sie obraniczac tylko do 2?
 

tokwi

Posiadacz elektryka
Czasami podłączam przetwornicę 230V do gniazda 12V. Choćby po to aby podładować laptopa, czasami nawet dwa.
Zdarzało się w życiu wymieniać topiki 30A.
Pytanie na tyle istotne, bo w Tesli jest na gnieździe dopuszczalne 16A.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Znalazłem coś takiego, gdzie jest informacja o max 16A (czyli trochę poniżej 200W):
(strona 27)
1622633660429.png
 
Last edited:

kiljan

Zadomawiam się
Może ktoś będzie wiedział. Potrzebuję ładować laptopa w Modelu S. Czy jest jakaś przetwornica pod zapalniczkę? Kupiłem standardową pod 12v dc i niespodzianka Tesla w instrukcji informuje, że potrzeba napięcia wejściowego 16v dc
 

Michal

Pionier e-mobilności
Napięcie ładowania akumulatora 12V to 14,4V, więc powinna pociągnąć i te 16V ;)
Jak nie była jakaś super droga, to podłącz i sprawdź skoro już masz. I tak będziesz pewnie korzystał od wielkiego dzwonu, więc parę lat pewnie wytrzyma :)
 

kiljan

Zadomawiam się
Napięcie ładowania akumulatora 12V to 14,4V, więc powinna pociągnąć i te 16V ;)
Jak nie była jakaś super droga, to podłącz i sprawdź skoro już masz. I tak będziesz pewnie korzystał od wielkiego dzwonu, więc parę lat pewnie wytrzyma :)
No własnie podlaczylem i nie dziala a sprawdziłem w innym samochodzie to smiga...oczywiście Tesla zawsze musi coś innego zrobic...
 

Michal

Pionier e-mobilności
No własnie podlaczylem i nie dziala a sprawdziłem w innym samochodzie to smiga...oczywiście Tesla zawsze musi coś innego zrobic...
Szukałem chwilę i wygląda na to, że są tylko inwertery 12 albo 24 V, no niestety chcieli dobrze a wygląda na to, że są jakieś przypadki szczególne, gdzie wyszło słabo :/
 

Michal

Pionier e-mobilności

Darek1

Posiadacz elektryka
Może ktoś będzie wiedział. Potrzebuję ładować laptopa w Modelu S. Czy jest jakaś przetwornica pod zapalniczkę? Kupiłem standardową pod 12v dc i niespodzianka Tesla w instrukcji informuje, że potrzeba napięcia wejściowego 16v dc
16V jest od czasu przejścia na akumulator Litowo Jonowy, w starszych wersjach gdzie jest zwykły akumulator kwasowo ołowiowy napięcie jest 12V. Jak to mówią lepsze jest wrogiem dobrego.
Oczywiście chodzi o akumulator do obsługi urządzeń wewnętrznych
 

tomkekus

Nowy na Forum
Czy ktoś może znalazł przetwornice 12V do 230V, która ma zakres wejściowy napięcia do 17V?
Szukam i wszystkie pracują w zakresie maksymalnym 11-15V.
Jedyne jakie znalazłem, obsługujące 10-17V dają na wyjściu 110V (amazon).
GreenCell odpowiedział, że nie mają czegoś takiego, co jest dziwne przy właścicielu firmy z zamiłowaniem do Tesli.

Tak jeszcze odnośnie parametrów, to wydaję mi się, że optymalne byłyby 150W/300W,
bo 12-16V x 12-16A - takie zakresy podaje manual Tesli.
 

itguy

Posiadacz elektryka
Przeglądnąłem i takie i zwykle oferują:
11-15V lub 20-28V,
a nie cały zakres 11-28V
Zobacz mój post w innym temacie, znalazłem taką co działa z Teslą, wszystkie inne tak jak mówisz są na zakres 11-15V.
 
Top