Go East by EV - czy to dobry pomysł?

nabrU

Pionier e-mobilności
Wielkanoc się pomału zbliża, a ja rodziny w PL nie widziałem prawie dwa lata więc jest plan na wyjazd do Polski.

Mam więc zagwozdkę czy lecieć samolotem czy wsiąść w ID.3 i jechać?

Punkt startu: Southampton (UK), punkt docelowy: Ostrowiec Św.

Samolot byłby "no brainer" gdyby nie fakt, że wylot jest z Luton a to ok. dwie godziny jazdy od domu, parking (płatny) na lotnisku na czas wylotu, plus przylot do Warszawy skąd jest jeszcze jazda do Ostrowca. Podróż taka wyjdzie więc pewnie ok. 10h "door-to-door". Niby sytuacja z COVID się normalizuje, ale odwołanie lotu nie jest wcale takie niemożliwe...

Drugie rozwiązanie to oczywiście wsiąść w samochód i jechać. Nie jest to dla mnie pierwszyzna, bo mam za sobą kilkukrotną jazdę samochodem ICE na trasie UK-PL-UK. No właśnie, ale to był ICE a nie EV. W ICE ta trasa to było realnie jakieś 21 - 22 godziny uwzględniając postoje, korki itp.

Co do EV to ABRP sugeruje, że to ponad doba jazdy w tym 13 ładowań w sumarycznym czasie ok 4,5 godziny...

UK-PL.jpg


O ile jazda do granicy PL nie napawa mnie obawą, to już w PL może być nieciekawie bo ładowarek mało i niekoniecznie szybkie. Stąd pytania:

1. Czy ładowarki Orlen i Greenway działają tylko na apki? Jeśli tak to czy apki działają sensownie i akceptują kartę Revoluta z UK jako formę płatności?
2. Jak bywa z awaryjnością i obłożeniem ładowarek w PL na A4 czy S8 (np. tych które ABRP zaplanowało wyżej)?
3. Czy taka wyprawa 'Go East' samochodem EV w ogóle ma sens ;)? Bo np. świetokrzyskie to 'czarna dziura' ładowarkowa i mogę miec problem z ładowaniem samochodu na miejscu.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Do GW zamow sobie karte. Raczej dziala z apki ale karta jest pewniejsza. Z Orlenem zawsze loteria, teraz orlen mojej karty revoluta nie chce przyjac, ale przyjmuje inna. Napewno nie bedzie to krotsza i przyjemniejsza trasa niz spaliniakiem. I jak nie masz jakis abonamentow to moze byc tez drozej niz benzyna.
Chyba ze masz tanie ionity i wykupisz sobie abonament na GW to wtedy moze wyjdzie na poziomie 35-40zl 100km.
Ladowarki raczej dzialaja a oblozenie to tylko w weekendy moze byc cos zajete.
A u rodziny na miejscu nie masz sie jak naladowac ?
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Do GW zamow sobie karte. Raczej dziala z apki ale karta jest pewniejsza. Z Orlenem zawsze loteria, teraz orlen mojej karty revoluta nie chce przyjac, ale przyjmuje inna.
Zadam może głupie pytanie: kartę do Anglii mi GW wyśle?;)

Napewno nie bedzie to krotsza i przyjemniejsza trasa niz spaliniakiem. I jak nie masz jakis abonamentow to moze byc tez drozej niz benzyna.
Chyba ze masz tanie ionity i wykupisz sobie abonament na GW to wtedy moze wyjdzie na poziomie 35-40zl 100km.

Z tym drożej to nie koniecznie. Według planu ABRP powinienem wydać ok 210 funtów (czyli niecałe 1200zł) w jedną stronę. I to licząc przy nominalnych cenach na ładowarkach. Dla powyższej trasy 1900km daje to jakieś 63zł/100km.

Mam kartę VW WeConnect która daje mi Ionity za 45 pensów (czyli jakieś 2.50zł) plus taką apke Bonnet, która pozwala mi ładować np. na FastNed czy Allego w Holandi i Niemczech nawet za darmo o ile mam trochę "poleceń" z mojego kodu referencyjnego(a trochę mam ;)) więc powinno wyjść taniej.

A u rodziny na miejscu nie masz sie jak naladowac ?

Podładować byłoby gdzie. Tylko trzeba by mieć ładowarkę do gniazdka, a ja takiej nie posiadam bo mi nigdy nie była potrzebna...
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
Podładować byłoby gdzie. Tylko trzeba by mieć ładowarkę do gniazdka, a ja takiej nie posiadam bo mi nigdy nie była potrzebna...
Nie dostałeś takiej na 230V razem z autem..?

Pozdrawiam
 

JareG

Pionier e-mobilności
VW nie dodaje takich rzeczy w UK w standardzie.
Mogę Ci pożyczyć swoją, którą dostałem z e-Soulem.. ja mam ją ustawioną na 10A czyli 2kW, ale chyba daje się ją ustawić max na 13A, czyli niecałe 3kW byś wyciągnął..

Pozdrawiam
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Dzięki za ofertę (y)

Mam dostęp do takiej wtyczki na siłę w PL więc kombinuję jakby tu mieć ewnetualnie 7 albo i nawet 11kW AC. Zawsze to by było szybciej niż z gniazdka ;)

received_223616699820349.jpeg
 

JareG

Pionier e-mobilności
Dzięki za ofertę (y)
Dłobiazg.
Mam dostęp do takiej wtyczki na siłę w PL więc kombinuję jakby tu mieć ewnetualnie 7 albo i nawet 11kW AC. Zawsze to by było szybciej niż z gniazdka ;)
Musiałbyś zdobyć/kupić evse 3-fazowe, albo 1-F ale mocny (32A, np. UMC gen2 od Tesli). Plus odpowiednią przelotkę.
Tak czy siak IMO warto mieć takie 3-F :)

Pozdrawiam
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Jak już przyjedziesz, to mogę ci pożyczyć JB2 na czas pobytu, mogę też sprzedać granny charger który dostałem z autem, albo będziesz wpadał się do nas podładować.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Marku, dzięki za ofertę.
Przez JB2 masz na myśli Juice Booster 2? Jeśli tak to czy masz go z wtyczką 400V 16A, bo to jest chyba gniazdo 16A na obrazku wyżej?

P.S. Zamiast granny chargera to już lepiej może używane UMC Gen 1 Tesli z wtyczką 400 16A kupić i będzie to tez dawało 11kW.
 
Top