Greenway - informacje ogólne

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Chyba standard zimą:
Miałem na mrozie przerwane ładowanie na stacji Polenergii na A2 niedaleko Poznania, machnąłem ręką i popędziłem dalej do Luźmierza, ale następnego dnia zadzwoniłem na BOK żeby się dowiedzieć czy problemem było moje konto, karta płatnicza czy samochód - powiedzieli że to wina ładowarki, źle działają na mrozie (było -11), próbować do skutku.

Naprawdę żałowałem że nie pojechałem ICE (mam darmowe SC), mam spod Wawy do Poznania 300km i zrobiłbym to ICE w max 2.5h jak nie w 2h, a Teslą z tymi podejściami do ładowarek wyszło ponad 4h:

- 27 minut w SC Poznań (31kW mocy ładowana średnio) - odjechałem dalej po wyczerpaniu czasu parkingu, naładowałem raptem 12kWh, rozgrzewałem samochód przed przyjazdem z lotniska + pałowałem ostro ze świateł zgodnie z efektem yoyo Bjorna by rozgrzać baterię (a trzeba było jechać jak najdalej i nie marnować czasu)
- ok 30 minut na Polenergii przy A2 (poszło na stacji 300kW tylko 55kW średnio), nie mogło parę razy wystartować, potem przerwało przy 68% - ale doładowałem 14 kWh zużywając 17kWh
- 30 minut od 3 do 74% na SC Lućmierz wyszło 103kW średniej mocy ładowania (!) więc jednak się da szybciej zimą niż nasi lokalni championi.

BEV zimą to zło. Zostawcie sobie jednak ICE na takie okazje.
Trzeba zostawić zima naładowany na lotnisku
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Chyba standard zimą:
zdecydowanie to nie standart.
Ja problem miałem tylko na różnych GW. Jak pisałem na Suc, Ionity, PowerDot przy takich temperaturach nie miałem dotąd problemów. Jadąc przy -8 przez Niemcy i Austrię też żadnych problemów.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Bardzo dobrze, że @cooler opisuje swoje doświadczenia - ktoś jadący w pierwszą długą zimową trasę wie czego się z grubsza spodziewać.
Mógłby tylko dopisywać co zrobił źle i co powinien był zrobić, żeby było lepiej.
Inaczej wartość poznawcza takiego narzekania jest słaba.

Np. szans na to, że wychłodzona do -10 stopni bateria zdąży się podgrzać przez kilka km jazdy z Ławicy do centrum Poznania, nie ma żadnych.
Należało jechać do innej ładowarki, położonej 100 czy 200 km dalej i dopiero tam się ładować.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Mógłby tylko dopisywać co zrobił źle i co powinien był zrobić, żeby było lepiej.
Inaczej wartość poznawcza takiego narzekania jest słaba.

Np. szans na to, że wychłodzona do -10 stopni bateria zdąży się podgrzać przez kilka km jazdy z Ławicy do centrum Poznania, nie ma żadnych.
Należało jechać do innej ładowarki, położonej 100 czy 200 km dalej i dopiero tam się ładować.
Jakaś nauka jednak z tego płynie - masz wymrożone auto, nie jedź od razu na ładowarkę jeśli nie musisz, bo będzie długo.
 

nabrU

Moderator
Jakaś nauka jednak z tego płynie - masz wymrożone auto, nie jedź od razu na ładowarkę jeśli nie musisz, bo będzie długo.

Albo kup sobie S3XY commandera i zagrzej baterię 'recznie'...
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
Bardzo dobrze, że @cooler opisuje swoje doświadczenia - ktoś jadący w pierwszą długą zimową trasę wie czego się z grubsza spodziewać.
Może się dowiedzieć, czego się spodziewać, jeżeli zrobi wszystko żeby było jak najgorzej.


Taka trasa
Screenshot_2025-02-20-13-38-34-454_com.google.android.apps.maps.jpg

Tyle jechałem



IMG_20250220_080559.jpgIMG_20250220_090935~2.jpgIMG_20250220_111147.jpg



Plus 22 minuty ładowania (razem ze zjazdem i powrotem na autostradę) z czego realnego czekania na auto - po powrocie ze stacji z kawą - 9 może 10 minut
 

Attachments

  • IMG_20250220_090935~2.jpg
    IMG_20250220_090935~2.jpg
    227,7 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • IMG_20250220_080559.jpg
    IMG_20250220_080559.jpg
    606,7 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • IMG_20250220_090935~2.jpg
    IMG_20250220_090935~2.jpg
    227,7 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • IMG_20250220_111147.jpg
    IMG_20250220_111147.jpg
    339,7 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • IMG_20250220_080559.jpg
    IMG_20250220_080559.jpg
    606,7 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • Screenshot_2025-02-20-13-38-34-454_com.google.android.apps.maps.jpg
    Screenshot_2025-02-20-13-38-34-454_com.google.android.apps.maps.jpg
    963,8 KB · Liczba wyświetleń: 7

Krk

Posiadacz elektryka
Ładowałem się dzisiaj na Greenwayu w dwóch miejscach i na obu ładowarkach ten kabel po prawej nie działał. Kabel po lewej odpala odrazu. Sprawdzałem aplikacją i kartą RFDI bo właśnie mi przysłali.
Tak jest na GW, że ten prawy kabel nie działa?
1000010119.jpg1000010120.jpg
 
Top