GreenWay sprawa dla UOKIK

vwir

Pionier e-mobilności
wiem, a wiesz jakie warunki musza byc spelnione, aby sie domogac odszkodowania? przynajmniej w EU. opoznienie min 3h i nie z powodu np. strajku lub pogody.
Wiem, bo w tym roku dostałem odszkodowanie. Nie dotyczy sytuacji na które przewoźnik nie ma wpływu, jak pogoda lub strajk strony trzeciej, na przykład obsługi danego lotniska. Gdy masz do czynienia ze strajkiem załogi danego przewoźnika to już dostajesz odszkodowanie.

Tutaj mamy sytuację zupełnie inną - GW robi to świadomie i tak są skonfigurowane urządzenia. Obniżona moc nie wynika z pogody ani strajku elektronów.
 
Last edited:

ducarider

Posiadacz elektryka
Po chwili zastanowienia stwierdzam że jednak działają nielegalnie a regulamin jest do podważenia, trzeba tylko prawidłowo opisać sytuację tzn. Po podłączeniu 2 giego pojazdu parametry ładowania są obniżane w sposób automatyczny, świadomy i powtarzalnym. W sposób programowalny moc jest obniżana o połowę, niema żadnej niezależnej walki podłączonych pojazdów o moc ładowania, w sytuacji gdy jeden pojazd korzysta z 10kwh to drugi nadal może wykorzystać tylko 70kwh co świadczy iż parametry ładowania są w sposób stały obniżone.

Ps. Mogą łatwo to obejść, tzn drożej będzie za ładowanie powyżej 60kwh :), jak będzie 130 to zysk klienta;)
Opis, który zrobiłeś jest uczciwy. A nie ze jedziesz pod dystrybutor 98 płacąc za 98 ale nie starczyło i leja 95
 

vwir

Pionier e-mobilności
- bardziej skomplikowany ale prawidłowy opis
- automatyczne oniżanie ceny w czasie trwania sesji
Jest trzecie rozwiązanie, najłatwiejsze: wyłączenie możliwości jednoczesnego ładowania dwóch pojazdów. Co wbrew pozorom nie jest takie najgorsze. Tylko pewnie managerom w GW się wtedy słupki nie będą zgadzać. Bo teraz mają dwa punkty 140kW, a zrobi się jeden punkt 140kW. A to na prezentacjach wygląda gorzej, niezależnie od tego czy te dwa punkty 140kW są w stanie dać jednocześnie po 140kW czy nie.
 

Michal

Moderator
No to ja powiem z własnego doświadczenia, że jak w Gorzowie GW zrobił chyba rok temu dwa złącza dzielone po 70 kW na ładowarce 140 kW zamiast jednego, to bardzo mnie ucieszyło. Zdarzyło mi się czekać tam 20 minut, bo jakiś ciołek w mercu musiał się ładować do 100% (jeden zero zero) i właśnie te ostatnie 5-10% trwało 15 minut. Ja w 5-10 minut bym się podładował i pojechał dalej...
 
Last edited:

mALEK

Pionier e-mobilności
@vwir dokladnie tak. chyba najprostsze mozliwe roziwanie. tylko tak jak piszesz - slupki sie nie zejda :/
GW tez mnie nie boli, bo malo z nich ogolnie korzystam, ale jak bedzie "akcja taka, ze daj piataka" to chetnie sie do niej przylacze, dla dobra nas wszystkich
 

vwir

Pionier e-mobilności
No to ja powiem z własnego doświadczenia, że jak w Gorzowie GW zrobił chyba rok temu dwa złącza dzielone po 70 kW na ładowarce 140 kW zamiast jednego, to bardzo mnie ucieszyło. Zdarzyło mi się czekać tam 20 minut, bo jakiś ciołek w mercu musiał się ładować do 100% (jeden zero zero) i właśnie te ostatnie 5-10% trwało 15 minut. Ja w 5-10 minut bym się podładował i pojechał dalej...
Super, tylko dlaczego ubydwaj wtedy płaciliście wtedy wyższą stawkę?
Dla kontrprzykładu - już kilka razy zdarzyło mi się, że na 50kW greenwayu ktoś mi się wpiął na AC. Normalnie takie 50kW greenway daje w okolicach 40+kW, gdy ktoś się wepnie na AC to prędkość spada o połowe, do zawrotnych 20-28kW. To jest kompletne nieporozumienie i wtedy nie wiem ile bym musiał wisieć, żeby się naładować. Nie wspomnę o tym, że po godzinie zaczną mi naliczać karę.
 

STMS

Pionier e-mobilności
wg mnie po prostu trzeba złożyć skargę do UOKiK

ja zrobiłem to tak [2017 rok]

1. pismo polecone ze skargą za potwierdzeniem odbioru
2. po miesiącu dostałem wezwanie do zapłaty opłaty bodajże 20 zł + pismo abym napisał czego oczekuję
3. Odesłałem potwierdzenie zapłaty + pismo, że oczekuję kontroli, nałożenia kary i nakazu zmiany regulaminu
4. po ok 2 miesiącach od wysłania weszła kontrola do Polsatu cyfrowego i w 2 tygodnie miałem sprawę załatwioną

jedna uwaga - skargę lepiej złożyć jako konsument a nie firma - szybciej i taniej będzie
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Czy na wydrukach, dokumentach od ładowania na GW są widoczne jakieś dane dotyczące ładowania ? KW, czas ładowania itp. Wtedy nie byłoby problemów z udowodnieniem.
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Czy na wydrukach, dokumentach od ładowania na GW są widoczne jakieś dane dotyczące ładowania ? KW, czas ładowania itp. Wtedy nie byłoby problemów z udowodnieniem.
wykres ładowania z tessie np tutaj Orlen w Warszawie:
1681977391715.png
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Czy na wydrukach, dokumentach od ładowania na GW są widoczne jakieś dane dotyczące ładowania ? KW, czas ładowania itp. Wtedy nie byłoby problemów z udowodnieniem.
W załączniku do faktury masz czas ładowania i ilość energii. W portalu klienta dodatkowo jest m.in. średnia moc ładowania i maksymalna moc złącza.
 
Top