Gruba przecena "starego" Y Performance

KrzysztofFly

Moderator
Wychodzi na to, że można aktualnie kupić "starego" Y Performance, w cenie zbliżonej do LR, a do tego jeszcze dwa lata darmowego SuC przygarnąć.
1743869636605.png
 

Michal

Moderator

nabrU

Moderator
Na 'moim podwórku' niestety tak dobrze nie ma: najlepsza sprzedaż w Europie to Tesla ma 'gdzieś' obniżać ceny (które nominalnie są wyższe niż w PL - podstawowy TMYP to 60k GBP):
 

cooler

Pionier e-mobilności
Na 'moim podwórku' niestety tak dobrze nie ma: najlepsza sprzedaż w Europie to Tesla ma 'gdzieś' obniżać ceny (które nominalnie są wyższe niż w PL - podstawowy TMYP to 60k GBP):
To jak to jest:
- jest dobra sprzedaż: Tesla ma Cię gdzieś bo i tak się sprzedaje.
- nie ma dużej sprzedaży, Tesla ma Cię gdzieś, bo się nie sprzedaje.... Brak SC, serwis na odwal i mało dostepny
:unsure:
 

Daro76

Fachowiec
Patrząc na to co się dzieje z Teslą (cała ogólna sytuacja z firmą i działaniami Elona), jakie samochody pojawiły się u konkurencji to obstawiam że będą musieli mocno obniżyć ceny jak minie pierwszy okres sprzedaży nowego Y (teraz się sprzedaje bo ileś klientów czekało na nowy model). Tylko to jest ewidentnie przesunięty popyt i to będzie on mocno zredukowany przez obecną sytuację.

Jak ja dzisiaj widziałem na Otomoto TMYLR23/ 30k km przebieg za 150k brutto z FV23! - to na dzisiaj wiem jedno - ja swojej (też 23 i taki sam przebieg), nie będę sprzedawał za takie pieniądze (kończy mi się leasing). Wolę zostawić. Dla producenta oznacza to jedno - nie sprzeda nowego... Taki jest efekt zbyt szybkiego obniżania cen nowych + tych wszystkich działań obniżających wartość używanych (po prostu Tesla stała się "passe").
Dostałem ostatnio ofertę na nową Audi A6C8 - diesel/quattro/matrixy/wentylowane fotele/wszystkie systemy wspomagające jazdę/4 lata gwarancji do 120k km. Zasięg na jednym ładowaniu ponad 1000km :) . No powiem szczerze że się mocno zastanawiam...
 

boa

Posiadacz elektryka
Patrząc na to co się dzieje z Teslą (cała ogólna sytuacja z firmą i działaniami Elona), jakie samochody pojawiły się u konkurencji to obstawiam że będą musieli mocno obniżyć ceny jak minie pierwszy okres sprzedaży nowego Y (teraz się sprzedaje bo ileś klientów czekało na nowy model). Tylko to jest ewidentnie przesunięty popyt i to będzie on mocno zredukowany przez obecną sytuację.

Jak ja dzisiaj widziałem na Otomoto TMYLR23/ 30k km przebieg za 150k brutto z FV23! - to na dzisiaj wiem jedno - ja swojej (też 23 i taki sam przebieg), nie będę sprzedawał za takie pieniądze (kończy mi się leasing). Wolę zostawić. Dla producenta oznacza to jedno - nie sprzeda nowego... Taki jest efekt zbyt szybkiego obniżania cen nowych + tych wszystkich działań obniżających wartość używanych (po prostu Tesla stała się "passe").
Dostałem ostatnio ofertę na nową Audi A6C8 - diesel/quattro/matrixy/wentylowane fotele/wszystkie systemy wspomagające jazdę/4 lata gwarancji do 120k km. Zasięg na jednym ładowaniu ponad 1000km :) . No powiem szczerze że się mocno zastanawiam...
Z tym powrotem do diesla to u mnie nie tak łatwo. Jechałem ostatnio 3.3 6cyl mazdy, silnik wychwalany nie wiadomo jak. Na papierze 258KM itd. Ale po przyzwyczajeniu do elektryka to w ogóle nie jedzie 😂 szarpie, lag na przyspieszaniu, dźwięk diesla czy jakieś wibracje zawsze będą. W 2.0 tdi jeszcze gorzej. A jak nie jeździsz cały czas w trasy, to masz gwarantowane tony nagaru w silniku i jego skonanie dość szybko. Przy moim użytkowaniu to już teraz BEV okazuje się najlepszy.
 

Michal

Moderator
Jechałem ostatnio za takim 5-10 letnim Oplem z "czystym dizlem" dymiącym jak huta Katowice na wlocie do Warszawy przy Sasanki / Żwirki i podjechałem do niego na światłach. Otworzyłem okno i zatrąbiłem, to gość też otworzył. Zanim cokolwiek powiedziałem oznajmi, że DPF się czyści, a wiatr akurat mu zawiewał spaliny do auta, no to poprosiłem, żeby chociaż okna nie zamykał, bo chyba nie wie, co po sobie zostawia, skoro nadal tym jeździ...
 

Aviq

Zadomawiam się
Wychodzi na to, że można aktualnie kupić "starego" Y Performance, w cenie zbliżonej do LR, a do tego jeszcze dwa lata darmowego SuC przygarnąć.
View attachment 26640

Przecena jest fajna , do tego jeszcze 2 lata ładowania za free., ale......
Brak finansowania 0,99% zatem przy 3-5 latach leasingu nie oszczedzisz już 30-40 tys na odsetkach,
LR ma lepsza ofertę bo ma finansowanie..... chyba dlatego zostały jeszcze tylko 4 szt.
 

Daro76

Fachowiec
Z tym powrotem do diesla to u mnie nie tak łatwo. Jechałem ostatnio 3.3 6cyl mazdy, silnik wychwalany nie wiadomo jak. Na papierze 258KM itd. Ale po przyzwyczajeniu do elektryka to w ogóle nie jedzie 😂 szarpie, lag na przyspieszaniu, dźwięk diesla czy jakieś wibracje zawsze będą. W 2.0 tdi jeszcze gorzej. A jak nie jeździsz cały czas w trasy, to masz gwarantowane tony nagaru w silniku i jego skonanie dość szybko. Przy moim użytkowaniu to już teraz BEV okazuje się najlepszy.
Fakt że co do przyspieszenia to elektryki są nie do pokonania ;) Miałem w zeszłym miesiącu okazję się przejechać taką samą Mazdą z tym 3.3 - silnik jest OK - tylko skrzynia fatalnie działa...
 

Daro76

Fachowiec
Jechałem ostatnio za takim 5-10 letnim Oplem z "czystym dizlem" dymiącym jak huta Katowice na wlocie do Warszawy przy Sasanki / Żwirki i podjechałem do niego na światłach. Otworzyłem okno i zatrąbiłem, to gość też otworzył. Zanim cokolwiek powiedziałem oznajmi, że DPF się czyści, a wiatr akurat mu zawiewał spaliny do auta, no to poprosiłem, żeby chociaż okna nie zamykał, bo chyba nie wie, co po sobie zostawia, skoro nadal tym jeździ...
Ja z powrotem zacząłem się zastanawiać nad dieslem z dwóch powodów:
- możliwe że kolejny projekt biznesowy który będę robił związany jest z częstymi trasami (do tego są stworzone diesle,przy takiej jeździe DPF się nie zatyka więc nie ma takich sytuacji jak opisujesz). Nie twierdzę że on jest czysty - po prostu się sprawdza na trasach. Koszt 100km 7lx6.5=45.5PLN - to jest niżej niż jazda z ładowaniem się na trasie szybkimi ładowarkami.
- nie widziałem do wczoraj :) żadnej sensownej alternatywy na wygodny elektryk do jazdy w trasy poza ID7 na który nie zdążyłem się załapać z dobrymi cenami (200k na wyprzedaży rocznika a teraz 50-60k więcej).
Jaka potencjalna alternatywa którą od wczoraj rozważam- XPeng 6 lub 9 (właśnie mieli premierę w PL). Muszę się wybrać do Wa-wy i oglądnąć to cudo. Jednak 800V daje szansę na szybsze ładowanie w trasie...
 
Top