Gruba przecena "starego" Y Performance

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Taki jest efekt zbyt szybkiego obniżania cen nowych + tych wszystkich działań obniżających wartość używanych (po prostu Tesla stała się "passe").
Poprostu spadły klapki z oczy, produkty Tesli nie są już produktami pożądanymi, były w 2020 roku ale nie w 2025, te auta są mdłe, opatrzone i bardziej wzbudzają już politowanie niż westchnienie. Przez kilkadziesiąt lat producenci wiedzieli że należy modyfikować, zmieniać swoje auta i gamę modelową, a Tesla podjęła dobrą decyzję skupiając się na EV i uwierzyła że zawsze ma racje dlatego byli przekonani że mogą dać światu rozwiązanie znane nam w PRL (wszyscy mają mieć podobny produkt) i się pomylili. Gdy magia Elona mineła to przestało się wybaczanie i cała magia minełe i oceniamy teraz już produkt, a ten produkt w 2025 jest mało ciekawy, nadal jest najlepszym EV ale co z tego... Ludzie wolą załadować parę razy więcej w ciągu roku (sami twierdzimy że ładuje się w nocy a na trasie to sama przyjemność bo można odpocząć , zjeść itp) niż patrzeć na to auto codziennie ...
 

bano92

Zadomawiam się
Jechałem ostatnio za takim 5-10 letnim Oplem z "czystym dizlem" dymiącym jak huta Katowice na wlocie do Warszawy przy Sasanki / Żwirki i podjechałem do niego na światłach. Otworzyłem okno i zatrąbiłem, to gość też otworzył. Zanim cokolwiek powiedziałem oznajmi, że DPF się czyści, a wiatr akurat mu zawiewał spaliny do auta, no to poprosiłem, żeby chociaż okna nie zamykał, bo chyba nie wie, co po sobie zostawia, skoro nadal tym jeździ...
Na pewno po tym tekście pojechał do salonu tesli i przesiadł się na ev, a swojego opla stoczył do rowu.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Poprostu spadły klapki z oczy, produkty Tesli nie są już produktami pożądanymi, były w 2020 roku ale nie w 2025, te auta są mdłe, opatrzone i bardziej wzbudzają już politowanie niż westchnienie. Przez kilkadziesiąt lat producenci wiedzieli że należy modyfikować, zmieniać swoje auta i gamę modelową, a Tesla podjęła dobrą decyzję skupiając się na EV i uwierzyła że zawsze ma racje dlatego byli przekonani że mogą dać światu rozwiązanie znane nam w PRL (wszyscy mają mieć podobny produkt) i się pomylili. Gdy magia Elona mineła to przestało się wybaczanie i cała magia minełe i oceniamy teraz już produkt, a ten produkt w 2025 jest mało ciekawy, nadal jest najlepszym EV ale co z tego... Ludzie wolą załadować parę razy więcej w ciągu roku (sami twierdzimy że ładuje się w nocy a na trasie to sama przyjemność bo można odpocząć , zjeść itp) niż patrzeć na to auto codziennie ...
Eee, nie przesadzaj, model 3 wygląda bardzo ładnie i jako lotnik z przyjemnością patrzę na opływowe ale i zadziorne linie, te auto na tle konkurencji dalej bardzo dobrze wygląda. Co do Y to się zgodzę, lotnicze porównanie jakie się ciśnie na usta to "latające żelazko".

Nie o wygląd jednak chodzi, minęła prawie dekada od zaprojektowania, a auto dalej ma parametry zaledwie o parę procent lepsze niż tą dekadę temu.

Zasięg w trasie to żenada nawet przed tanimi gruzami ICE, czasy ładowania odstają od czołówki coraz bardziej.

Te auto było by super, gdyby miało zasięg na 550km na autostradzie oraz ładowanie w 10, niech będzie w 15 minut w zakresie 10-80%.
Ale nie ma i w tym jest problem. Co było dobre na start i jarało zapaleńców jak ja, po 2 latach używania stało się uciążliwe.

Z kolei na auto typowo miejskie, drugie lub 3 w rodzinie jest 2-3x za drogie i za duże.
 

Michal

Moderator
Na pewno po tym tekście pojechał do salonu tesli i przesiadł się na ev, a swojego opla stoczył do rowu.
Może nie, ale tutaj mamy ludzi, którzy świadomie planują kupić dizla i wprowadzić go do obrotu, żeby jak sprzedadzą za 3-5 lat, jakiś typ wpadnie dojeżdżał nim codziennie 5 km do Warszawy dymiąc, bo mu się DPF czyści.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Nie o wygląd jednak chodzi, minęła prawie dekada od zaprojektowania, a auto dalej ma parametry zaledwie o parę procent lepsze niż tą dekadę temu.
Optymista. Chyba że liczysz degradacje baterii w tych starych.

Stary Y Performance ma takie samo przyspieszenie jak LR Boost powyżej 60kmh, tylko to pierdolnięcie od zera jest ciut lepsze, a w praktyce te 0.5s nic nie zmienia, bo 3.7s to nadal nie jest super wynik w dzisiejszych czasach. Nowy Performance może tutaj pozamiatać. Do tego ma 21" felgi które obijają się już od samego patrzenia, więc wiele osób chętnie by zamieniło je na inne. No i nie ma finansowania 0.99%.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Eee, nie przesadzaj, model 3 wygląda bardzo ładnie i jako lotnik z przyjemnością patrzę na opływowe ale i zadziorne linie, te auto na tle konkurencji dalej bardzo dobrze wygląda. Co do Y to się zgodzę, lotnicze porównanie jakie się ciśnie na usta to "latające żelazko".
Akurat 3 robi najlepsze wrażenie i ten lifting jej się przydał. Ostatnio rozglądałem się za kolejnym EV i zobaczyłem jaka przepaść jest czasami pomiędzy różnymi dilerami w sposobie prezentacji auta, czasami super auto stało na placu przed salonem a w środku jakaż żenada odpychająca. Zanim zamówiłem w 2023 kolejnego EV to oglądałem Tesle, nigdy mnie nie urzekło, ale to były auta na "zlotach", byłem też w warszawie w salonie (zmęczony podróżą i zwiedzaniem bo salon nie był celem sam w sobie), takie sobie auta... Dopiero ostatnio w salonie w Poznaniu stała 3 tak skonfigurowana i tak oświetlona itp że wyglądała bosko ... ale w 2025 to jest za późno, w 2025 widziałem wiele już super EV (których w 2023 nie było) ... To taki przykład że "im się nie chciało", "samo się sprzeda" itp.. Tak samo jest z gamą modelową, ma się samo sprzedać bo po co tracić pieniądze na promocje, ulepszanie samochodu (dla człowieka, nie dla samych osiągów). Minimalizacja kosztów i tyle, to się może udać przy Daci a nie przy samochodach za które trzeba sporo więcej płacić, wszyscy myślą że SUC to jest dar od Tesli, to jest tylko i aż rozwiązaniem problemu technicznego (budowa baterii) przez logistykę - tzn budowanie sieci stacji aby się ładować. Firma mająca taką wartość księgową nie potrafiła stworzyć własnego producenckiego finansowania aby stale dawać warunki na poziomie finansowania 101-103%, wszystko jest robione po najniższej linii oporu i to się zaczyna mścić. Ten cały projekt zaczyna wyglądać tak jakby Elon się znudził i Tesla jest potrzebna tylko jako zabezpieczenie dla innych inwestycji.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Te auto było by super, gdyby miało zasięg na 550km na autostradzie oraz ładowanie w 10, niech będzie w 15 minut w zakresie 10-80%.
Ale nie ma i w tym jest problem. Co było dobre na start i jarało zapaleńców jak ja, po 2 latach używania stało się uciążliwe.
W 2012 roku nikt nie powinien lobbować że Leaf1 24kWh nadaje się bezproblemowego jeżdżenia dalej niż po mieście, w 2025 nikt nie powinien ściemniać że są takie EV którymi można wykonywać prace zarobkową opartą na jeździe autem na dalekich dystansach tak sprawnie jak dieslem. Sam stwiedziłeś że ID7 nadał by się ale jest za drogi.. Technologia się pojawi to jest pewne, ale nie ma już pewności że Tesla będzie przewodzić tej stawce.
 

boa

Posiadacz elektryka
W 2012 roku nikt nie powinien lobbować że Leaf1 24kWh nadaje się bezproblemowego jeżdżenia dalej niż po mieście, w 2025 nikt nie powinien ściemniać że są takie EV którymi można wykonywać prace zarobkową opartą na jeździe autem na dalekich dystansach tak sprawnie jak dieslem. Sam stwiedziłeś że ID7 nadał by się ale jest za drogi.. Technologia się pojawi to jest pewne, ale nie ma już pewności że Tesla będzie przewodzić tej stawce.
Oczywiście masz rację. Ale dla większości ludzi EV już teraz trafia w potrzeby. A jeśli jedziesz na narty czy wakacje i zatrzymasz się z rodziną co 200-300-400km, no to jak dla mnie tragedii nie ma, tym bardziej że dużo phev czy ice z mocniejszymi silnikami, porównywalnymi do BEV (300-500KM) zasięgi realnie też ma jednak nieduże, rzędu np 400-500km. Znajomy w RS6 ma problem w dojechaniu na baku z Poznania do Warszawy, no ale nie jedzie przepisowo ;)
 

pawel pawel

Zadomawiam się
Tesla jest najlepsza i Musk jest najlepszy a tutaj to pierdzielą ruskie trolle
Potwierdzam. Sianie dezinformacji i nienawiści odbije się tylko na właścicielach aut, które zaślepione lewaki mogą uszkodzić...............

Do tej pory nie było nic co mogłoby podskoczyć Tesli. BYD, który sprzedaje kloce z ładowaniem max 175 kW/h I opowiadający w reklamach co to za cuda będą mieli za cenę wyższą od Tesli....
Pojawił się jednak, Xpeng G6 i czekam na testy porównawcze.... zapowiada się obiecująco. Gdybyśmy mieli niemieckie ceny to już zamawiam a tak od 20 do 30 tysi więcej w pl
 
Top