Harmonogram ładowania

newbe

Posiadacz elektryka
Mozna wykorzystać program do tworzenia tzw makr. np macroid i Tasker Tesla
jest tego do automatyzacji, ale... wystarczy wpisac w YT szukaj " macroid tasker tesla power charge" i wyswietli się duzo filmików.
Sam korzystam z kilku opcji jak np otwieranie portu i ładowanie w odpopwiednich godzinach dziennych
Oto jeden z przykładów
Bronek, to jest dobre rozwiązanie i nie trzeba przepłacać za Wallbox w którym siedzi Rasberri Pi czy podobny mały komputer. Rozumiem że trzeba kolejnej apce dać dostęp do konta Tesli, na razie zaufałem tylko ABRP.
Jak?
Myślałem, że można tylko jeden start ładowania na dobę ustawić
Michał, otóż dopowiadam.
Bardzo dziwacko to ustawione na kształt braku dźwigni do wyboru biegów w nowych S oraz X. Czyli nie da się ustalić jednocześnie i rozkład tanich godzin w tygodniu (start i koniec taniej taryfy) i preferowaną godzinę wyjazdu (w KIE eNiro to chyba jest, w Leaf chyba też).
Można sztywnie ustalić start ładowania o 22:00 kiedy zaczyna się tania taryfa (np. G12w, Energa bierze za 1 kWh 38,97 groszy), ale wtedy Tesla nie przestanie ładować po 6:00 rano (moc podstawowego EVSE nie pozwala naładować więcej niż 24 kWh (~35% w LR'21) za 8 godzin, wtedy po 6:00 1 kWh to już 80,59 groszy.
Inna opcja - ustalenie harmonogramu wyjazdu, gdzie oprócz godziny wyjazdu możemy też ustalić godzinę kresu taryfy nocnej (6:00). Tesla sprawdzi moc ładowania ładując parę minut i wznowi ładowanie żeby skończyć go akurat o 6:00.
I tu wszystko zależy od poziomu naładowania baterii oraz ustawionego limitu codziennego ładowania. W razie kiedy trzeba podładować więcej niż 24 kWh to sesja rozpocznie się w drogich godzinach (przed 22:00). Generalnie nie jeżdżę dużo, więc dałem sobie na próbę tą opcję.
A żeby skorzystać z tanich godzin dziennych, ustaliłem godzinę wyjazdu na 15:00 równocześnie wyłączyłem pre-conditioning.
Będę teraz obserwować logi ładowania z ABRP.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Z np macroidem to w ogóle zabawa, mozna robic cuda i z domem i telefonem itd... Dostep dajesz Tesla tasker i macroid poprzez tego plugina komunikuje sie z Teslą. nie jestem oblatany w temacie, bo stracilem zaiteresowanie. To zaczyna z czasem być upierdliwe,, bo proste rozwiązania i tradycyjne bywają optymalne.
Ale czasem mnie nachodzi, np lubię gdy jestem w pracy jak mi sam telefon robi się hotspotem itd. macroid to fajna apka.
Np dla Tesli mozna ustawić przycisk głosnosci (+) np w pozycji pionowej prawej telefonu aby otworzył np frunka... itp... ;-) a (-) Trunka
Nawet zegarek sie z nim integruje.
Ale jak pisalem jestem laikiem, niemniej sprawnie korzystam

Np przykleiłem naklejkę NFC na uchwyt w garażu złącza EVSE i dotykajac telefonem tak jak do platności uruchamiam otwarcie portu ladowania, lub jego odblokowanie. Oczywiscie to robi proste makro z macroid., które najpier wybudza na wszelki wypadek tesle czeka 1 sek i odblokowuje port oraz twiera klapkę. to słuzy i do podłączenia i odłączenia. ( to Evse 3F nie ma przycisku)
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
A ja u siebie ustawilem tanie godziny na 22-6 i wyjazd o 9:00

o 1 rano zakomunikowala ze jest naladowana... ale rano byla ciepla. Nie wiem ile wziela pradu na rozgrzanie i w jakich godzinach...
 

newbe

Posiadacz elektryka
A ja u siebie ustawilem tanie godziny na 22-6 i wyjazd o 9:00

o 1 rano zakomunikowala ze jest naladowana... ale rano byla ciepla. Nie wiem ile wziela pradu na rozgrzanie i w jakich godzinach...
Jak? Bo nie widzę jak można ustawić tanie godziny między 22 a 6. U siebie skonfigurowałem jak na filmiku, ale zobaczę kiedy faktycznie będzie pobierać prąd.
PS: jakoś nie korzystam z 'pre-conditioning' na stałe, i tak mam przez ulice iść do garażu, więc jestem ubrany, a g garażu i tak cieplej, a potem od razu ciepłe powietrze idzie i nie marznę.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jutro popatrze, ale ustawialem to w aucie, i tam
Sa tanie godziny i harmonogram.
To czego mi brakuje to w aplikacji BMW i3 moglem wszystko ustawic, w tesli sie nie da :(
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Ustawiam start ładowania na 22 i zazwyczaj skończy ładować przed 6. Jeśli spodziewam się dłuższego ładowania, sprawdzam, na ile godzin jest zaplanowane i ewentualnie modyfikuję limit, żeby się wyrobić przed 6.
Na razie mi się to sprawdza, więc nie chce mi się kombinować. Jak przestanie wystarczać, wykombinuję 3f EVSE.

Ale fajnie by było oprócz nocy zaprogramować też 13:00-15:00 bez używania dodatkowych apek/sprzętu.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Ustawiam start ładowania na 22 i zazwyczaj skończy ładować przed 6. Jeśli spodziewam się dłuższego ładowania, sprawdzam, na ile godzin jest zaplanowane i ewentualnie modyfikuję limit, żeby się wyrobić przed 6.
Na razie mi się to sprawdza, więc nie chce mi się kombinować. Jak przestanie wystarczać, wykombinuję 3f EVSE.

Ale fajnie by było oprócz nocy zaprogramować też 13:00-15:00 bez używania dodatkowych apek/sprzętu.
Tak samo miałem, ręcznie aktywowałem w godzinach dziennych i automatycznie start o 22:00. Teraz nakombinowałem i zobaczę. O 6:40 kiedy obudziłem się to już nie ładowała. Teraz zobaczę jak z prądem dziennym.
Dałem o 1% limit ładowania w górę i otrzymałem komunikat że ładowanie zapłanowane i skończy się do planowanej godziny wyjazdu (15:00). Akurat poranne 2% wyprawy do szkoły mi by ładowało w tanich godzinach dziennych.
Screenshot_20210326-083406_Tesla.jpg
 
Last edited:
Top