Harmonogram ładowania

Bronek

Pionier e-mobilności
Będzie tak długo jak osiagnie ustawiony poziom. Jest na to sposób w aplikacji, ustawiając poziom maksymalny naładowania od razu widzimy ile czasu zajmie to ładowanie przy danym natężeniu. Mozna sobie tak to ograniczyc aby zakonczyc to ladowanie o tej 15tej.
Ale LUDZIE!!!! ratunku, to są sprawy wielkości m/w złotówki - dwoch, a ta ma gównianą wartość wobec wartości Wszechświata. ;-)
 

newbe

Posiadacz elektryka
Będzie tak długo jak osiagnie ustawiony poziom. Jest na to sposób w aplikacji, ustawiając poziom maksymalny naładowania od razu widzimy ile czasu zajmie to ładowanie przy danym natężeniu. Mozna sobie tak to ograniczyc aby zakonczyc to ladowanie o tej 15tej.
Ale LUDZIE!!!! ratunku, to są sprawy wielkości m/w złotówki - dwoch, a ta ma gównianą wartość wobec wartości Wszechświata. ;-)
Dokładnie złotówki, pełna zgoda! U mnie godzina ładowania w droższej taryfie to 2.42 vs. 1.17 PLN (3kW × 1h X 0.8059 PLN vs. 0.3897 PLN), czyli tylko 1.17 PLN drożej. Dlatego nie widzę sensu w kupowaniu Pulsara, bo zwróci się po 5000 takich godzinach...
Ale tu chodzi tylko i wyłącznie o sportywną ciekawość. A może jednak Tesla rozumie kiedy tanią nocna taryfa się zaczyna, bo mam 22:00 wpisane w innym harmonogramie?
PS: wiemy że niektórym chodzi o kasę, sama Tesla obiecuje jakieś oszczędności względem wydatków na paliwo na stronie zamówienia.
PPS: droższe EVSE/Wallbox na 11/22 kW owszem może mieć sens dla wygody (szybsze ładowanie w domu? w podróżach?), ale też nie będzie uzasadnione ekonomicznie.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Czyli podsumowujac - nie da sie ustawic na szywno przedzialu ladowania.
Tesla ma to do kitu zrobione. Bo o ile to przygotowanie na wyjazd ma sens to dziwne, ze nie dali wzorem innych ( Nissan), normalnych timerów 0n/off z wyborem dni i godzin.
Ale NA Szczęście ma aplikacje która pozwala zatrzymać ładowanie - wystarczy tylko o tym pamiętać.
Po prostu co kraj to obyczaj jesli chodzi o prąd.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Czyli podsumowujac - nie da sie ustawic na szywno przedzialu ladowania.
Nie da się mieć harmonogram jak w innych markach.
Ale z EVSE/Wallbox 11 kW nie ma takiej potrzeby, jedynie to z podstawowym travel charger tego trochę brakuje.
Sprawdzam czy w tym trikiem da się z automatu wykorzystać tani prąd w dzień jak również i nocą. Poprzednie wnioski są pozytywne.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Będzie tak długo jak osiagnie ustawiony poziom. Jest na to sposób w aplikacji, ustawiając poziom maksymalny naładowania od razu widzimy ile czasu zajmie to ładowanie przy danym natężeniu. Mozna sobie tak to ograniczyc aby zakonczyc to ladowanie o tej 15tej.
Ale LUDZIE!!!! ratunku, to są sprawy wielkości m/w złotówki - dwoch, a ta ma gównianą wartość wobec wartości Wszechświata. ;-)
Nie po to kupilem auto za cwiartke zeby teraz nie zaoszczedzic 32groszy ! 😀
 

raph

Zadomawiam się
W mim przypadku jest to oszczędność 0,5 grosza na każdej kWh (Energa taryfa 12r).
Czyli przy obecnym stylu jazdy to daje oszczędność rzędu 1800 PLN rocznie, w granicznym przypadku. A taka kwota jest warta poświęcenia 1-2 godzin szukania i uruchomienia rozwiązania ładowania poza szczytem.

Teslę wybrałem między innymi dlatego, że ma niski koszt posiadania - TCO. Na podobnej klasy auto - BMW czy Ford Mustang bym się nie skusił.

Podsumowując:
- jednak coś da się ustawić z poziomu Tesli - do przetestownia
- można użyć MacroDroid - dzięki Bronek za info - na pewno sprawdzę to rozwiązanie,
- no i pozostaje OpenHub lub inny podobny soft do zażądania domu, raczej nie dla każdego.
 
Top