HONDA HR-V III e:HEV – hybryda szeregowa czyli elektryk zasilany silnikiem spalinowym

pluto

Pionier e-mobilności
Z uwagi iż nie ma działu HONDA przedstawię tutaj swój nowy nabytek – nową HONDĘ HR-V III e:HEV w środkowej wersji wyposażenia Advance + lakier metalik Premium Crystal Red Metallic.

a.jpg

Jest to hybryda szeregowa gdzie silnik benzynowy zasila generator, który wytwarza energię elektryczną i przekazuje ją do elektrycznego silnika napędowego, który z kolei napędza koła.
Działa to znakomicie (lepiej niż w Toyocie nawet w V generacji jaka jest w Corolli Cross) - technologią ponoć zaczerpnięta z Formuły 1® 😊

Pod maską mamy silnik spalinowy 1,5 czterocylindrowy wolnossący i silnik elektryczny 131 KM (253 Nm) co pozwala na realne przyśpieszenie od 0 do 100 km w 9,5 s.

IMG_20221122_150403a.jpg

Jak na małego crossovera B/B+ w kabinie jest zaskakująco dużo miejsca tak jak w Tesli 3 (a to auto klasy D) oczywiście nie mówię o bagażniku, ale za to system składania tylnych siedzeń jest genialny i można przewozić przedmioty o sporych gabarytów gdzie w TM3 w życiu by nie weszły.

IMG_20221122_150058a.jpg

Co mnie zaskoczyło w tym autku:
- jest cichutkie w środku (MY2023 jest dodatkowo wyciszony) silnik pracuje na wolnych obrotach i stosunkowo często podejmuje pracę ale jest zupełnie niewyczuwalny tak do ok. 90 km/h potem go już słychać ale fajnie są wirtualne biegi co powoduje że dźwięk jest zdecydowanie przyjemniejszy niż w hybrydach Toyoty. Silnik spalinowy przez większość czasu pracuje jako generator prądu, a dopiero przy wyższych, jednostajnych prędkościach przekazuje napęd bezpośrednio na przednie koła.
- akumulator ma ok. 0,9 kWh jest mały ale szybko się ładuje szczególnie w czasie jazdy po mieście;

IMG_20221122_092356a.jpg

- zawieszenie jest sztywne, sprężyste i cicho wybiera nierówności (lepiej niż w TM3 przez co autem dobrze jeździ się po krętych drogach – szkoda że nie ma parę kucyków więcej (ale do spokojnej jazdy tak do 120-130 km/h wystarczy);
- bardzo dobra jakość użytych materiałów (nawet wizualnie wyglądają lepsze niż są w rzeczywistości);

IMG_20221122_145656a.jpg

- miękkie obicie deski rozdzielczej czy boczków drzwi oraz miłe w dotyku inne elementy są rzadko spotykane w tym segmencie (kokpit trochę przypomina ten w Mazdzie);

IMG_20221122_150219a.jpg

- bardzo cichutko i lekko zamykają się wszystkie drzwi (nawet elektryczna klapa bagażnika delikatnie się domyka) Tesla tu znacznie gorzej wypada;
- bardzo dobre fotele ale to kwestia indywidualna;

IMG_20221122_145721a.jpg

- w miarę duży prześwit 18,5 cm;

IMG_20221122_143855a.jpg

- dobra jakość kamery cofania, ale niestety nie ma porównania z tą w Teslach;
- brakuje mi wyświetlania kamer martwego punktu, ale jest informacja świetlna i dźwiękowa więc jest spoko;
- system utrzymania pasa ruchu jest bardzo agresywny (w Toyocie czy Tesli jest to lepiej dopracowane) dla mnie za bardzo ingeruje w samą jazdę więc je wyłączam szczególnie podczas jeździe po wąskich drogach ( na drogach ekspresowych i autostradach jest ok);
- AUTO HOLD nie wyłącza się po zgaszeniu auta – duży plus;
- nie da się przełączyć napędu ręcznie na EV – decyduje to tylko komputer w trybie automatycznym;
- czterostopniowa rekuperacja sterowana łopatkami przy kierownicy;
- bardzo niskie spalanie paliwa (z trasy Poznań – Zielona Góra drogami A2 i S2 z prędkościami 120-130 km/h wyszło 4,4 l/100 km), w mieście często jest widoczna 3 z przodu 😊 super (po pierwszym tankowaniu zużycie wyszło 4,42 l/100 km z przebiegu 725 km a jeszcze rezerwa mi się nie zapaliła (bak mały tylko 40 l) – jazda w trasie tańsza niż elektrykiem.

IMG_20221122_191104a.jpg
IMG_20221123_185849a.jpg

Tyle uwag które sukcesywnie będę uaktualniał.
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
Informacja o sprzedaży już nie aktualne - Honda zarezerwowana do jutra
Szybko poszło ...... :cool:
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Honda jest z 2022 roku, pierwszy właściciel, salon polska i będę chciał za niego 115-116 tys. zł o_O
Było dzisiaj coś takiego w Automaniaku mówili, że nówka sztuka kosztuje od 115 do 150 tys.....
Twoja to która to wersja?

W każdym razie - aż tak trzymają cenę, że 3 latek występuje w podobnych pieniądzach?
 

pluto

Pionier e-mobilności
Wersja jak w podpisie - Advance
Teraz są promocje na rocznik 2024 z rabatem 15 tys. zł.
Jak kupowałem pod koniec 2022 roku był większy rabat i to na rocznik aktualny.
Hybrydy trzymają ceny, szczególnie zadbane i prawie nowe - nie miałem nigdy problemów z ich sprzedażą, ale Honda mnie zaskoczyła (20 minut i sprzedana ) :)
 

Elektryczny_Joe

Zadomawiam się
kiedyś słyszałem taki żart ...
Honda Jazz jest jak polski Fiat 126p
...........................

kupisz - i jesteś pewien, że za 2 lata sprzedasz drożej ...


Hondy trzymają wartość, bo Klient ma zaufanie do marki
niedawno (z 10-15 lat temu) do Hond dołączyła Toyota
:D
oczywiście dotyczy Hond i Toyot z dopiskiem "Made in Japan"
ten z innymi dopiskami (Turkey, England) to już nie to samo
🧐
 

pluto

Pionier e-mobilności
Akurat Honda HR-V III składana jest w Japonii, co nie zmienia faktu że obecne Hondy to już nie to samo co kilka lat temu (dobrze chociaż że jakość dalej na wysokim poziomie) - mając porównanie z Toyotami które mam lub użytkowałem, to materiały, spasowanie oraz wrażenia z jazdy zdecydowanie na korzyść Hondy - Toyota została lekko z tyłu.
Kolejna hybryda w trakcie zamawiania - trochę za szybko podjąłem decyzję o sprzedaży ale cóż słowo się rzekło.
 

pluto

Pionier e-mobilności
kiedyś słyszałem taki żart ...
Honda Jazz jest jak polski Fiat 126p
A propo fiata, to nie dawno stanąłem Hondą HR-V koło fiata 126p - ale ten maluch wydawał się malutki, a przecież rozpoczynałem przygodę motoryzacyjną na Fiacie 126p i miałem inne wrażenie jego wielkości :)

 

krzyss

Pionier e-mobilności
A propo fiata, to nie dawno stanąłem Hondą HR-V koło fiata 126p - ale ten maluch wydawał się malutki, a przecież rozpoczynałem przygodę motoryzacyjną na Fiacie 126p i miałem inne wrażenie jego wielkości :)

Jak wsiadlem teraz do 126p to zeby zamknac drzwi musialem otworzyc okno bo mi sie reka nie miescila :)
A pomyslec ze prawko zdawalem na 126p :)
 

walik22

Zadomawiam się
Taka mała bateria to chyba się szybko wykończy jak cały czas jest rozładowywana i ładowana.
 

pluto

Pionier e-mobilności
W hybrydach bateria ładowana jest w przedziale 20-80 %. Honda przeważnie jeździła w granicach 40-60 %.
Ewentualna degradacja jest więc bardzo minimalna, a i to i tak nie ma znaczenia bo użytkownik tego i tak nie zauważy w czasie eksploatacji auta. Inne warunki pracy hybrydu bardziej wpływają na efektywność całego układu niż pojemność akumulatora trakcyjnego więc producenci tych aut wkładają takie właśnie akumulatory.
 

walik22

Zadomawiam się
W hybrydach bateria ładowana jest w przedziale 20-80 %. Honda przeważnie jeździła w granicach 40-60 %.
Ewentualna degradacja jest więc bardzo minimalna, a i to i tak nie ma znaczenia bo użytkownik tego i tak nie zauważy w czasie eksploatacji auta. Inne warunki pracy hybrydu bardziej wpływają na efektywność całego układu niż pojemność akumulatora trakcyjnego więc producenci tych aut wkładają takie właśnie akumulatory.
Domyślam się że przedział 20-80% co daje użyteczność baterii 0,5kWh to ilość tych ładowań jest masakryczna.
 
Top