Id.7 awaria

cooler

Pionier e-mobilności
Chłopie powiem ci coś: mam Teslę od 3 lat. Nie wiem co to awaria, serwis, stacja benzynowa albo dziura turbo. Byłem tym autem w Portugalii (z Gdyni). Inni producenci mogąc lizać stopy Elonowi ponieważ tylko on to rozwiązał tak jak appke. Hardware zapożyczył od innych, ulepszył oraz wprowadził automatyczne aktualizacje.
Argument anegdotyczny. Ja z kolei w swojej Tesli miałem już kilkadziesiąt awarii, co więcej sporo tych awarii wygenerował serwis naprawiając coś innego. Jedną z najczęstszych usterek (klapa ładowania) naprawiłem sam, bo miałem już dość ciągłych wizyt w serwisie.
Po 3 latach i prawie 80k km przebiegu mam już prawie 10% degradacji baterii
Jak zobaczyłem jak zrobili wiązkę elektryczną haka to ja oraz serwisant złapałiśmy się za głowę - to nie może działać bez awarii i każdy ma to tak samo rozwiązane plus zasada działania ta sama we wszystkich wiązkach zewnętrznych.
Nie mam jeszcze elektryka VW, ale mam 2 ICE od VW i Passat nalatał bezawaryjnie 460k km... Chciałbym żeby Tesla tak potrafiła...
Jak VW ogarnie soft i da baterię 100kWh+, to pewnie chętnie pójdę w kombiaka id.7 bo wygląda na naprawdę dopracowany i oszczędny samochód elektryczny
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jak VW ogarnie soft i da baterię 100kWh+, to pewnie chętnie pójdę w kombiaka id.7 bo wygląda na naprawdę dopracowany i oszczędny samochód elektryczny
Zeekr zapowiedział wersję Wagon modelu 007. Powiem że jeśli zapowiedzieli by wejście na nasz rynek to chyba złożył bym preorder. Nie dość że pierwsze rendery wyglądają niesamowicie i już w sedanie mają do wyboru 75 kWh ładującą się 10-80 poniżej 11 minut i 100kWh chyba poniżej 15 minut. Może do kombiaka wrzucą nawet jeszcze większe.
 

less

Fachowiec
Jest kolejny updated sytuacji. Wczoraj wieczorem auto się "naprawiło". Po około 5-6 "odpaleniach" od ładowania aku 12v wszystkie błędy się pokasowały i auto jeździ normalnie. Na to liczyłem zresztą zaraz po ładowaniu ale widocznie auto uznało że chwilę musi potrwać za im uzna błędy za niebyłe.
Na razie nie ma z czym jechać do ASO. Zobaczymy co będzie dalej bo się niezła telenowela szykuje.
 

less

Fachowiec
Co generalnego narzekania na VW to jestem od tego daleki. Obawiam się tylko żeby nie trafił się jakiś felerny egzemplarz który co chwilę do ASO będzie trafiał, a tak dzieje się sporadycznie w różnych markach.
PS Czemu nie Tesla tylko VW. To jest auto służbowe i do wyboru nie było Tesli, więc nie było takiego dylematu
 

Michal

Moderator
Tutaj gość miał problemy z 12v w e-niro i zamontował sobie logger napięcia - link w opisie.
W ten sposób można obserwować co auto robi w czasie. Kiedy następują doładowania 12v i czy coś go nie rozładowuje.
Przy czym uwaga - po jakimś czasie dopisał, że ten logger miał aplikacje, która podobno wysyłała dane do jakiegoś serwera w Chinach i jednak go nie poleca - wszystko opisane po kliknięciu w link w filmie.
Możesz użyć jako podpowiedzi czego szukać, albo apke zainstalować na jakimś starym telefonie.
 

less

Fachowiec
A sprawdzales stan 12v aku ?
Moze cos Ci zjada prad?
Może ale:
- wczoraj rano aku 12v zostało naładowane do pełna. Ładowanie automatycznym prostownikiem trwało około 24h, aż prostownik dał znać że aku pełne
- bezpośrednio po odpięciu prostownika samochód dalej miał błędy, kilkukrotna krótka jazda nic nie zmieniła
- wieczorna jazda a właściwie kilka jazd po mieście i błędów brak
- rano próba jazdy i znów choinka kontrolek
- rano nie sprawdziłem napięcia Aku, bo mnie w domu nie było. To auto żony jest a ja byłem już w robocie
Wygląda na najgorszą usterkę z możliwych do znalezienia, tj gdzieś coś nie styka, wilgoć w jakiejś kostce itp i stąd sianie błędami
 

p0li

Pionier e-mobilności
potraktoj moja wypowiedz anegdotycznie, ale osobiscie patrzac na obecna jakosc produktow vw nie zdecydowalbym sie na zakup nic elektrycznego tej marki (zreszta pisalem o tym w watku co wybrac po 3 latach z cytryna)

a teraz dlaczego: pracuje w niemieckiej firmie gdzie vw jest traktowany jako nobilitacja (krajowy produkt, patriotym lokalny itd). wielu kolegow z pracy mialo elektryczne vw (3x up, golf, passat hybrydowy)
wszystkie z wyjatkiem golfa przynajmniej raz w miesiacu byly w warsztacie z jakas awaria, w jednym up-ie zepsulo sie ogrzewanie, a w warsztacie padla jeszcze ladowarka. szef jezdzac passatem mial wyniemione wszystkie elektryczne podzespoly (bateria, silnik, falownik itd) - dalej sie psul po 1,5 roku takiej walki oddal pasata i wzial audi hybrydowe - duzo lepiej nie bylo - obecnie jezdzi skoda ale juz czystym dieslem

niby mala probka, ale dla mnie wystarczajaca - mialem kilka aut pod ktorymi dluzej sie lezalo niz jezdzilo i jak moge unikac potencjalnych problemow to to robie

a tobie rzycze wytrwalosci w walce z oporna materia ev spod znaku vw :)
 
Last edited:
Top