Id.7 czy EV6

less

Posiadacz elektryka
Pracodawca dał taki wybór i tylko taki, więc od razu napiszę, że Tesla nie może być wyborem 😜.
Oba RWD i z bateriami netto 77 kWh. Niby EV6 szybciej się ładuje, ale id.7 ma bardziej płaską krzywą i znacznie lepszy-niższy współczynnik oporu powietrza. Co wybrać?
 

mALEK

Pionier e-mobilności
Auta w trybie one-pedal jak najbardziej potrafią używać hamulców. Same.
potrafia, ale imo nie robia tego wystarczajaco efektywnie. do tego klimat w PL mamy jaki mamy, wiec i tarcze/uklad szybciej na niego reaguja. ogolnie, ja uzywam 1P sezonowo.

co do samego tematu - id7. ev6 byla dla mnie klaustrofobiczna, szczegolnie z tylu
 

Patrizio17

Fachowiec
Mamy od ponad roku w EV6 AWD, ostatnio testowałem ID7. Jeśli głównie auto rodzinne wokół komina plus okazjonalnie trasy to Kia AWD, RWD jest dość dychawiczne. Jeśli auto w trasy to ID7. W ID7 przeszkadzał mi brak one-pedal driving i miękkie zawieszenie w standardowych trybach. Za to zużycie w trasie rewelacja.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
liczymy na poważne testy :) bo co jak co ale jest to alternatywa dla Tesli, tylko nie jestem pewien czy 3 czy Y czy raczej obu naraz
ID.7? Do Tm3?? Przecież VW jest znacznie bardziej przestronny niż tesla S.
 

vwir

Pionier e-mobilności
potrafia, ale imo nie robia tego wystarczajaco efektywnie. do tego klimat w PL mamy jaki mamy, wiec i tarcze/uklad szybciej na niego reaguja. ogolnie, ja uzywam 1P sezonowo.
Robią to dokładnie tak mocno, jak mocne hamowanie chcesz uzyskać. Jeśli tylko zwalniasz hamulcami (ale nie naciskasz ich mocno) to auto i tak nie zaciska klocków, tylko rekuperuje. One-pedal w żaden sposób nie zwiększa zastosowania rekuperacji - to jest tylko wygoda użytkowania. A delikatne hamowanie czy to hamulcem czy przez puszczenie "gazu" w one-pedal jest traktowane przez samochód dokładnie w ten sam sposób. Jeśli chcesz wyczyścić tarcze z rdzy to wrzuć na N (neutral) i wtedy użyj hamulca. Wtedy użyje tylko klocków, bez rekuperacji.
 

less

Posiadacz elektryka
liczymy na poważne testy :) bo co jak co ale jest to alternatywa dla Tesli, tylko nie jestem pewien czy 3 czy Y czy raczej obu naraz
Zobaczymy jaki termin dostawy będzie dla id.7. jak pytałem wczoraj w randomowym salonie VW to 3-4 miesiące, ale nie wiem czy pracodawca ma już zamówione czy nie.
 

nabrU

Moderator
Ale gdy go masz, to zawsze możesz wyłączyć. A gdy go nie masz to nie możesz włączyć. Nie twierdzę, że dla każdego to musi być deal breaker. Podrzucam tylko argumenty a wybierający jest dorosłym człowiekiem i niech sam decyduje. Ja bym auta bez one-pedal nie wybrał, ale to nie ma być auto dla mnie.

W Tesli np. nie mogę wyłączyć...(o ile nie dokupię dodatków S3XY)

Auta w trybie one-pedal jak najbardziej potrafią używać hamulców. Same. Tak robi zarówno leaf jak i mach-e. Z kolei gdy naciskasz pedał hamulca to niekoniecznie używasz hamulców. Delikatnie jego naciśnięcie używa rekuperacji. Więc nie do końca rozumiem dlaczego o tym piszesz przy okazji one-pedal.

Jak już ktoś wyżej wyjaśnił, zdarzają się problemy z tarczami, bo EV właśnie niewiele hamują 'normalnie'. Ja sądzę, że właśnie one-pedal się do tego w jakimś stopniu przyczynia, stąd napisałem, że od czasu do czasu daję sam mocno po 'heblach'.

A finalnie to gadanie akademickie, bo jak pisałem VW ma tu inne podejście. Oni wyznają zasadę, że samochód EV służy do jeżdżenia, a nie tylko do zatrzymywania. Więc o ile priorytetem w samochodach z one-pedal jest zatrzymać się i odzyskać energię to w VW z predykcyjną rekuperacją jest to balans między zwalnianiem z rekuperacją (ale tylko przed przeszkodą jak inny samochód, czy rondo, czy skrzyżowanie oraz z górki) i jazdą 'jak na luzie' gdy zdejmiesz nogę 'z gazu' na płaskim terenie. Bo celem jazdy jest dojechać gdzieś, a nie zatrzymywać się po zdjęciu nogi z gazu. Ot każdy producent ma tu inną wizję...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Za to zużycie w trasie rewelacja
Kurcze, tego mi brakuje w wielu współczesnych samochodach. Może wreszcie coś się zmienia.

W Tesli np. nie mogę wyłączyć...(o ile nie dokupię dodatków S3XY)

Can One Pedal Driving in a Tesla be Turned Off?​

If One Pedal Driving in the Tesla Model Y and Model 3 is too big of a change for you, you can also turn it off. If you want to turn it off, then proceed as follows:

  1. Tap "Vehicle" in the menu.
  2. Select "Pedals & Steering".
  3. Go to "Regenerative Braking System".
Here you can choose between two settings: "Low" and "Standard". Standard means that the regeneration is set to strong, thus activating One Pedal Drive, and Low means that the regeneration is set to low and the vehicle drives like an automatic car.
 

nabrU

Moderator

nabrU

Moderator
Znowu zabrali? Coś tu nie gra.

Ciągle coś dają i zabierają ;)
Ale zerknę potem w samochodzie i dam znać.
 
Top