Id.7 czy EV6

less

Posiadacz elektryka
Pracodawca dał taki wybór i tylko taki, więc od razu napiszę, że Tesla nie może być wyborem 😜.
Oba RWD i z bateriami netto 77 kWh. Niby EV6 szybciej się ładuje, ale id.7 ma bardziej płaską krzywą i znacznie lepszy-niższy współczynnik oporu powietrza. Co wybrać?
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Jak jest tylko one-pedal, to trasa może być męcząca, bo jest duży opór a przecież nie zawsze jeździ się na ACC. Jak nie ma w ogóle one-pedal, to w mieście jest mniej wygodnie. W EV6 jest całe spektrum od one-pedal, 3 różne poziomy pośrednie i hamowanie adaptacyjne. Jest nawet możliwość braku jakiejkolwiek rekuperacji, nawet przy wciśnięciu pedału hamulca, dzięki czemu łatwo i w bezpieczny sposób można oczyścić tarcze hamulcowe, a z tym podobno jest problem w innych EV. I to wszystko jest sterowane manetkami. W BMW mam podobnie, ale bez zerowej rekuperacji. Szkoda, że wszyscy producenci nie poszli tą drogą. Jeżdżąc po mieście mam one-pedal, a w trasie adaptacyjne albo cruise.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W trasie mi rekuperacja nie przeszkadza, bo to reguluje AP/FSD. Mam możliwość ustawienia rekuperacji ale nie jeżdżę na kropelce, to mi pasuje w orginale. Przyzwyczaiłem się i często hamuje czysto technicznie, zaraz po wyjeździe i przed garażowaniem, szczególnie jak jest mokro. Dla higieny tarcz
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Co do wybory pomiędzy kia a wv
Moim zdaniem zakup kia/hiundai przy ich polityce jest nieopłacalny dla zwykłego człowieka, czy JDG lub innej firmy. Stosuja politykę rabatów dla grup zawodowych, a jak nie jest się tą grupą to frajersko przepłaca się. A jak ktoś zmienia co 2-3 lata auta, to dopiero odczuję dużo większą utratę wartości, niż w przypadku zakupów z normalnej firmy. Pierwsza z ofert nowego elektryka na otomoto, przzy segregacji od najnowszego ogłoszenia.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Stosuja politykę rabatów dla grup zawodowych, a jak nie jest się tą grupą to frajersko przepłaca się.
Wiara w to, że rabaty obejmują tylko specyficzną grupę zawodów jest naiwnością. Nie trzeba być nauczycielem, żeby uzyskać dobry rabat
 

nabrU

Moderator
Zrzutka ekranu z mojej Tesli dla kolegi @vwir aby uwierzył, że nie mam wpływu na regen w Tesli:

PXL_20240405_165241044.jpg
 

vwir

Pionier e-mobilności
Zrzutka ekranu z mojej Tesli dla kolegi @vwir aby uwierzył, że nie mam wpływu na regen w Tesli:

View attachment 16981
Muszę przyznać, że Tesla jest jedyna w swoim rodzaju... Jeszcze 3 miesiące temu goście świętowali, że opcja wróciła.

Tak czy inaczej - w pozostałych markach one-pedal można wyłączyć. Sprawdzałem Leafa, Mach-E, koreańczyki (kilka różnych modeli), Smart #1.
 

less

Posiadacz elektryka
Co do wybory pomiędzy kia a wv
Moim zdaniem zakup kia/hiundai przy ich polityce jest nieopłacalny dla zwykłego człowieka, czy JDG lub innej firmy. Stosuja politykę rabatów dla grup zawodowych, a jak nie jest się tą grupą to frajersko przepłaca się. A jak ktoś zmienia co 2-3 lata auta, to dopiero odczuję dużo większą utratę wartości, niż w przypadku zakupów z normalnej firmy. Pierwsza z ofert nowego elektryka na otomoto, przzy segregacji od najnowszego ogłoszenia.
Tylko że nie chodzi o zakup, tylko o samochód służbowy. W sumie nie rozumiem dlaczego do wyboru nie ma Tesli, która jest sporo tańsza od id.7 przynajmniej na papierze. Pewnie kwestia rabatów flotowych.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
W sumie nie rozumiem dlaczego do wyboru nie ma Tesli, która jest sporo tańsza od id.7 przynajmniej na papierze. Pewnie kwestia rabatów flotowych.
W takiej jednej firmie pod PZ zastanawiali się nad TmX dla członków zarządu. Kosztowo Tesla wychodziła lepiej niż niemiecka konkurencja marek premium, ale została zdyskwalifikowana przez możliwy kłopot z serwisem. Floty często mają umowy z konkretnym, pobliskim dealerem na pełen zakres usług i nawet opony się zmienia w ASO. A gdyby w Tesli wystąpiła jakaś usterka, to pracownik mógłby być zmuszony, żeby jechać do serwisu w Warszawie. Dla firm spoza Warszawy to będzie strata 2 dni roboczych.
 
Top