Coś 'ptaszki ćwierkają', że to mogą być pierwsze V4 nie od Tesli na świecie.
A co do tego 'łatwiej' to jeśli o infrastrukturę idzie, to od jakiegoś czasu kompletnie przestałem planować trasy typu 'co gdzie i jak ładować'. Jadę w ciemno (i niekoniecznie podładowany z domu na 80 czy 100%) bo i tak wiem, że jakieś SuC znajdę po drodze (mam chyba 8 lokalizacji SuC w promieniu 50km). A jak nie SuC to coś innego. W Anglii powstaje na prawdę bardzo dużo ładowarek DC (ok. 300 miesięcznie), ciutkę gorzej jest w Szkocji i Walii, a chyba najgorzej w NI. Problemem jednak jest wciąż wysoka cena ładowania DC. Norma to ok. 75 do 80 pensów za kWh. I Tesla z SuC na poziomie 40 czy 50 pensów (a bywa i poniżej 30p poza szczytem) jest na razie liderem cenowym. Co po części staje się problemem, gdy podjedziesz na SuC udostępniony dla nie-Tesli, jak na zdjęciu poniżej (Tesla raportuje np. 2 wolne stanowiska, niestety ładować się nie da)...
View attachment 16774
Gdzieś słyszałem, że działają w tej dziedzinie, bo raportów o wypadających wtyczkach z uchwytów V4 było sporo.