Infrastruktura EV w Wielkiej Brytanii

6a8

Posiadacz elektryka
Wszystko zależy jak i ile będą ładowane i rozładowywane. Ale to przecież tak samo dzieje się podczas normalnej jazdy (rozładowywanie) i ładowania.
Dokładnie, tylko te cykle związane z działaniem jako magazyn, będą przecież dodatkowe.
No chyba że ktoś postawi na klockach, i będzie tylko "magazynował".
VW zdaje się mówiło o ograniczeniu ilości cykli w trybie oddawania energii.
 

nabrU

Moderator
Jak tu nie cieszyć się z bycia klientem Octopus Energy (y). Kawa i sausage roll gratis np. na czas ładowania:

1708784025971.png
 

nabrU

Moderator
Tesla obniżyła ceny na niektórych SuC u nas w czasie poza szczytem:

- 24 pensy (czyli ok 1,20zł) dla Tesli
- 32 pensy (czyli ok. 1,60zł) dla innych EV (gdzie to możliwe).

1710885816231.png 1710885835850.png
 

nabrU

Moderator

KrzysztofFly

Moderator

nabrU

Moderator
U "Was" z wszystkim jakoś łatwiej ;). V4 już nawet nie od Tesli, a u nas nawet od Tesli nie ma ;).

Coś 'ptaszki ćwierkają', że to mogą być pierwsze V4 nie od Tesli na świecie.
A co do tego 'łatwiej' to jeśli o infrastrukturę idzie, to od jakiegoś czasu kompletnie przestałem planować trasy typu 'co gdzie i jak ładować'. Jadę w ciemno (i niekoniecznie podładowany z domu na 80 czy 100%) bo i tak wiem, że jakieś SuC znajdę po drodze (mam chyba 8 lokalizacji SuC w promieniu 50km). A jak nie SuC to coś innego. W Anglii powstaje na prawdę bardzo dużo ładowarek DC (ok. 300 miesięcznie), ciutkę gorzej jest w Szkocji i Walii, a chyba najgorzej w NI. Problemem jednak jest wciąż wysoka cena ładowania DC. Norma to ok. 75 do 80 pensów za kWh. I Tesla z SuC na poziomie 40 czy 50 pensów (a bywa i poniżej 30p poza szczytem) jest na razie liderem cenowym. Co po części staje się problemem, gdy podjedziesz na SuC udostępniony dla nie-Tesli, jak na zdjęciu poniżej (Tesla raportuje np. 2 wolne stanowiska, niestety ładować się nie da)...

PXL_20240304_153907432.jpg

PS
Ciekawe czy przy okazji poprawili gniazdo mocowania wtyczki/kabla, bo w tych z logiem Tesli jest fatalne.

Gdzieś słyszałem, że działają w tej dziedzinie, bo raportów o wypadających wtyczkach z uchwytów V4 było sporo.
 

KrzysztofFly

Moderator
Coś 'ptaszki ćwierkają', że to mogą być pierwsze V4 nie od Tesli na świecie.
A co do tego 'łatwiej' to jeśli o infrastrukturę idzie, to od jakiegoś czasu kompletnie przestałem planować trasy typu 'co gdzie i jak ładować'. Jadę w ciemno (i niekoniecznie podładowany z domu na 80 czy 100%) bo i tak wiem, że jakieś SuC znajdę po drodze (mam chyba 8 lokalizacji SuC w promieniu 50km). A jak nie SuC to coś innego. W Anglii powstaje na prawdę bardzo dużo ładowarek DC (ok. 300 miesięcznie), ciutkę gorzej jest w Szkocji i Walii, a chyba najgorzej w NI. Problemem jednak jest wciąż wysoka cena ładowania DC. Norma to ok. 75 do 80 pensów za kWh. I Tesla z SuC na poziomie 40 czy 50 pensów (a bywa i poniżej 30p poza szczytem) jest na razie liderem cenowym. Co po części staje się problemem, gdy podjedziesz na SuC udostępniony dla nie-Tesli, jak na zdjęciu poniżej (Tesla raportuje np. 2 wolne stanowiska, niestety ładować się nie da)...

View attachment 16774



Gdzieś słyszałem, że działają w tej dziedzinie, bo raportów o wypadających wtyczkach z uchwytów V4 było sporo.
Tutaj chociaż samochody stoją dosyć ładnie zaparkowane w liniach ;), a wszystkiemu winne są krótkie kable w SuC Tesli (moim zdaniem nawet w V4, są trochę za krótkie).
Ja wczoraj ładowałem na GW Terminal Gorzów, w sumie 4 stanowiska, jednak 2 nieczynne jeszcze po wymianie ładowarki na mocniejszą, no i na tej działającej ładowarce, centralnie parkując na środku obu stanowisk ładuje pani swego EQS-a. Jakież było moje szczęście, że akurat podeszła do samochodu, bo dostała w aplikacji komunikat, że coś jej przerwało ładowanie. Poprosiłem więc grzecznie o przeparkowanie, co też pani uczyniła, rozplątałem więc kable, pomogłem również pani podpiąć ponownie EQS-a i dzięki temu oba samochody mogły się ładować.
 

daniel

Señor Meme Officer
O nie, elektryczny Jaguar wymknął się spod kontroli! Rozbił kilka drogich aut! Tesla też brała udział w kolizji!

Chwileczkę, zatrzymaj! Zoom in, enhance. Czy to rura wydechowa? Jak to E-Pace nie jest elektryczny?

Kolejny doskonały popis dziennikarstwa Daily Mail.

OuLN4IY.jpg
 
Top