Jak jest naprawdę z hałasem?

slaveq

Pionier e-mobilności
Pytanie do posiadaczy, widziałem dużo tematów związanych z hałasem w kabinie przy wyższych prędkościach. Jakie jest wasze subiektywne wrażenie po przesiadce z ICE? Faktycznie jest głośno/znośnie/dobrze?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Znosnie, halas jest, nie slychac silnika wiec zwracasz uwage na szum powietrza. W moim mniemaniu sporo halasu dostaje sie od nadkoli i dachu. Przy polozonych siedzeniach jest glosniej z bagaznika.
Na tylnych siedzeniach jest sporo glosniej. Z przodu podwojne szyby robia robote jak uszczelka dobrze przylega.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Pytanie do posiadaczy, widziałem dużo tematów związanych z hałasem w kabinie przy wyższych prędkościach. Jakie jest wasze subiektywne wrażenie po przesiadce z ICE? Faktycznie jest głośno/znośnie/dobrze?
To są subiektywne odczucia i jest to związane najczęściej z tym z czego się przesiadasz. W stosunku do Citroena C5 jest ciszej. Komfort bym ustalił gdzieś pomiędzy znośnie, a dobrze, w zależności od jakości asfaltu po którym w danym momencie jedziesz.
 
Last edited:

slaveq

Pionier e-mobilności
Opelek Astra V, wg mnie super wyciszony w porównaniu z moim poprzednim Opelkiem Astra 2 :). Czyli idąc tym tokiem rozumowania będzie dla mnie ciszej i to mnie cieszy
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie jest super, ale wiele zależy od nawierzchni i opon.
Gładka droga to miód niezależnie od prędkości. Nierówności drogi są w ogólnej ciszy wyraźniej słyszalne. Na krakowskich brukach czuję się jak w młynku do kawy. Edit: trzeba mieć zamknięty kufer w bagażniku
Położenie tylnych oparć znacznie zwiększa szum słyszany z przodu
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Oryginalne Micheliny sa 2x głośniejsze od np zimowych Nexenów. 2019 jest ogolnie średnio, bo jest inaczej. Po ciszy wiekszej niz ICE do 100km/h w ok 120km/h robi się głośniej, chyba na zasadzie kontrastu i pkt odniesienia?
Ale to 2019
 
Ja się przesiadłem z VW Craftera, więc jest odczuwalnie lepiej ;)

A tak na poważniej, to wcześniej miałem Hyundai i30 i na tych samych trasach (niemieckie autostrady) w Hyundaiu od 110km/h nie dało się słuchać podcastów, a do normalnej rozmowy trzeba było podnosić głos, to teraz przy 130km/h jest spoko. Szum oczywiście jest, ale rozmawia się normalnie bez podnoszenia głosu, audiobooki można słuchać, etc.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ja się przesiadłem z VW Craftera, więc jest odczuwalnie lepiej ;)

A tak na poważniej, to wcześniej miałem Hyundai i30 i na tych samych trasach (niemieckie autostrady) w Hyundaiu od 110km/h nie dało się słuchać podcastów, a do normalnej rozmowy trzeba było podnosić głos, to teraz przy 130km/h jest spoko. Szum oczywiście jest, ale rozmawia się normalnie bez podnoszenia głosu, audiobooki można słuchać, etc.
Dzięki właśnie o takie porównanie ze starszymi "nie premium" samochodami mi chodzi bo jak ktoś się przesiądzie z Mercedesa S-class to będzie kręcił nosem, że hałas. Z drugiej strony na YT masz testy głośności albo wykonane apka na telefonie a i tak nic nie mówiące bo co mi z informacji że jest 70 dB jak nie wiem ile mam teraz i czy to te same składowe częstotliwości.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Dzięki właśnie o takie porównanie ze starszymi "nie premium" samochodami mi chodzi bo jak ktoś się przesiądzie z Mercedesa S-class to będzie kręcił nosem, że hałas. Z drugiej strony na YT masz testy głośności albo wykonane apka na telefonie a i tak nic nie mówiące bo co mi z informacji że jest 70 dB jak nie wiem ile mam teraz i czy to te same składowe częstotliwości.
Najlepiej byłoby się przejechać dokładnie tak skonfigurowanym egzemplarzem (rocznik, koła) jaki się rozważa dla siebie. Najlepiej w "normalnych" warunkach pogodowych i po różnych drogach
 
Top