Mamy różne baterie, i możemy tutaj opisywać sposoby optymalnego ładowania baterii dla różnych modeli.
Model Y LR z 2023 roku, z tego co wyczytałem to:
- najlepiej ładować w zakresie 20% do 80%
- sporadycznie przed długą trasą można do 100 procent ale najlepiej zakończyć ładowanie zaraz przed wyjazdem, ponieważ ja jeżdżę w dalsze trasy rekreacyjnie, to stwierdziłem, że przed dłuższymi trasami będę ładował głównie do 90%, sporadycznie do 95%
- im częściej małymi mocami tym lepiej dla baterii
Natomiast nie wiem czy lepiej dla baterii przy ładowaniu codziennym w domu, ładować w zakresie 20% do 80%, czyli jeździć dłużej między ładowaniami, czy lepiej jeździć w zakresie 40% do 70%, czyli częściej doładowywać ale mniej. Główni rozchodzi się o to czy ilość cykli ładowania ma duże znaczenie dla baterii?
Model Y LR z 2023 roku, z tego co wyczytałem to:
- najlepiej ładować w zakresie 20% do 80%
- sporadycznie przed długą trasą można do 100 procent ale najlepiej zakończyć ładowanie zaraz przed wyjazdem, ponieważ ja jeżdżę w dalsze trasy rekreacyjnie, to stwierdziłem, że przed dłuższymi trasami będę ładował głównie do 90%, sporadycznie do 95%
- im częściej małymi mocami tym lepiej dla baterii
Natomiast nie wiem czy lepiej dla baterii przy ładowaniu codziennym w domu, ładować w zakresie 20% do 80%, czyli jeździć dłużej między ładowaniami, czy lepiej jeździć w zakresie 40% do 70%, czyli częściej doładowywać ale mniej. Główni rozchodzi się o to czy ilość cykli ładowania ma duże znaczenie dla baterii?