vwir
Pionier e-mobilności
Niestety, ale tak nie jest. Teraz już nie potrafię tego znaleźć, ale u jednego z producentów miałem wprost napisane, że długotrwałe obciążenie dla gniazdek francuskich (takich używa się w Polsce) to bodajże 10A, a do iluśtam godzin 16A. Nie na darmo we Francji powstały gniazdka typu greenup, specjalnie do ładowania EV, które potrafią wytrzymywać dłużej. Podejrzewam, że gdzieś pomiędzy Francją a Polską to wymaganie zostało "zgubione" i używamy gniazdek 230V tak jakby tego ograniczenia nie było.Czyli przechodząc do sedna. Jeżeli podłączam do gniazdka oznaczonego jako 16A, zabezpieczonego 16A urządzenie pobierające 16A, to oczekuję, że ta czynność nie sprawi, że stopi się izolacja na kablach, albo stopi się gniazdko.
A - w gniazdach greenup stosuje się magnes, który automatycznie zwiększa prąd w evse. Jeśli nie masz odpowiedniego gniazdka to evse jest ograniczane na przykład do 10A, a gdy użyjesz gniazdka greenup z magnesem to masz pelne 16A.
No i jeśli dostałeś mobilne evse razem z samochodem to jakie ono ma ograniczenie prądowe? Nissan daje 10A, ford też. A chińczyk no-name może Ci nawet zrobić 32A na 230V, nie ma problemuMobilne EVSE, jak i samochód również muszą działać zgodnie z obowiązującymi normami.
Last edited: