p0li
Pionier e-mobilności
...oczywiście w temacie ładowania własnego e-pojazdu
warunek brzegowy - musimy mieć jakiś garaż/wiatę z dociągniętą instalacją oświetleniową
0 - wyłaczamy bezpiecznik odpowiedzialny za obwód w który wsadzamy swoje paluszki
1 - robimy rozgałęzienie instalacji do naszych celów - potrzebna jest puszka instalacyjna szczelna i 3 złączki Wago 3-pozycyjne - przycinamy kabelki, ściągamy izolację, łaczymy kolorami złaczkami wago
2 - ciągniemy kabelek (ja zastosowałem 2,5mm2 ale 1,5mm2 dla 16A jest wystarczające) do drugiej szczejnej puszki w której montujemy sterownik - kabel 3x2,5mm2 dla jednej fazy 32A i 5x4mm2 dla 3 faz
3 - z puszki ze sterownikiem ciągniemy kabel w dogodne miejsce i montujemy gniazdo Schuko lub/i 16A gniazdo kamperowe
4 - ściągamy oprogramowanie do sterownika i konfigurujemy je
5 - włączamy bezpiecznik wyłaczony w pkt.0 i sprawdzamy działanie instalacji - na początku z małym obciążeniem - sprawdzamy czy nic się nie pali czy skwierczy
6 - jak wszystko działa - podłaczamy naszą elektryczną bryczkę i leżąc na sofie obserwyjemy jak przebiega proces ładowania
w swojej instalacji użyłem sterownika Sonoff jednofazowego 15A (jakieś 15€) ale są też 3 fazowe (80A), do tego trzeba zainstalować aplikację ewelink - sterownik jest odporny na przeciążenia i przepięcia ale jednak proponowałbym go nie przeciążać i ładować max 13A
w aplikacji oczywiście oprócz podglądu online czy statystyk miesięcznych można sobieustawić przeróżne harmonogramy czy timery lub pobawiś się w IFTTT czy zintegrować z Googlem czy Alexa
foty poniżej:
- puszka rozdzielcza (P) i puszka ze sterownikiem (L)
- gniazda i cegiełka ładująca
- ekran główny
- monitorowanie zużycia z pomiarem czasu
- statystyka miesięczna
warunek brzegowy - musimy mieć jakiś garaż/wiatę z dociągniętą instalacją oświetleniową
0 - wyłaczamy bezpiecznik odpowiedzialny za obwód w który wsadzamy swoje paluszki
1 - robimy rozgałęzienie instalacji do naszych celów - potrzebna jest puszka instalacyjna szczelna i 3 złączki Wago 3-pozycyjne - przycinamy kabelki, ściągamy izolację, łaczymy kolorami złaczkami wago
2 - ciągniemy kabelek (ja zastosowałem 2,5mm2 ale 1,5mm2 dla 16A jest wystarczające) do drugiej szczejnej puszki w której montujemy sterownik - kabel 3x2,5mm2 dla jednej fazy 32A i 5x4mm2 dla 3 faz
3 - z puszki ze sterownikiem ciągniemy kabel w dogodne miejsce i montujemy gniazdo Schuko lub/i 16A gniazdo kamperowe
4 - ściągamy oprogramowanie do sterownika i konfigurujemy je
5 - włączamy bezpiecznik wyłaczony w pkt.0 i sprawdzamy działanie instalacji - na początku z małym obciążeniem - sprawdzamy czy nic się nie pali czy skwierczy
6 - jak wszystko działa - podłaczamy naszą elektryczną bryczkę i leżąc na sofie obserwyjemy jak przebiega proces ładowania
w swojej instalacji użyłem sterownika Sonoff jednofazowego 15A (jakieś 15€) ale są też 3 fazowe (80A), do tego trzeba zainstalować aplikację ewelink - sterownik jest odporny na przeciążenia i przepięcia ale jednak proponowałbym go nie przeciążać i ładować max 13A
w aplikacji oczywiście oprócz podglądu online czy statystyk miesięcznych można sobieustawić przeróżne harmonogramy czy timery lub pobawiś się w IFTTT czy zintegrować z Googlem czy Alexa
foty poniżej:
- puszka rozdzielcza (P) i puszka ze sterownikiem (L)
- gniazda i cegiełka ładująca
- ekran główny
- monitorowanie zużycia z pomiarem czasu
- statystyka miesięczna
Attachments
-
signal-2021-11-02-100106_001.jpeg274,9 KB · Liczba wyświetleń: 67
-
signal-2021-11-03-093808_001.jpeg299,1 KB · Liczba wyświetleń: 67
-
signal-2021-11-03-093833_002.png98,3 KB · Liczba wyświetleń: 66
-
signal-2021-11-03-093833_003.png96,1 KB · Liczba wyświetleń: 61
-
signal-2021-11-03-093833_001.png86,4 KB · Liczba wyświetleń: 65
Last edited: