Jak sprzedać używanego elektryka?

Ev3

Pionier e-mobilności
Ok. Rozumiem teraz że ciągłość dopłat wbrew obietnicom nie była zachowana. Też mnie to wkurza u rządzących.
Dokładnie.
A przecież mogłem wziąć kredyt (bo hyundai dawaj rabaty tylko przy ich finansowaniu) i załapać się na ścieżkę za gotówkę.

Ale nie wiedziałem że muszę.
 

ev666

Zadomawiam się
Ja nie cierpię negocjacji, ale dojrzewam do myśli zmiany auta, jeśli jesteś gotowy do wyższej części twoich widełek to się odezwij szara Kona 64 Style 2021 przedlift. 92 tyś przebiegu, bezwypadkowa 3 fazowa ładowarka pokładowa +bluelink
@Ev3 gratulacje z sprzedazy soula. Jezdzilem pare razy Hyundaiem kona i bardzo mi sie podobal, soul moze byc nawet praktyczniejszy. Wezme sobie gdzies jazde testowa zeby zobaczyc jak to wyglada w praktyce.


Poki co jestem na etapie podjecia decyzji czy EV jest na pewno dla mnie. Ale bede sledzil forumowy dzial kupie/sprzedam i jak sie zdecyduje na zakup to stworze watek.

Kontunuujac moj wczsniejszy post z perspektyywy potencjalnego kupujacego uzywke (budzet max 70-80k).
* Potrzebuje wersji z wieksza bateria, 55kw+
* Odpadaja auta typowo miejskie, chce czegos wielkosci kompakta lub malego suva.
* Przebieg do 100k
* Idealnie z gwarancia.

Jakie sa mozliwosci w tej cenie:
* Tesle 3SR 2019 w Holandii (z ktorej moglbym bez problemu sobie cos sprowadzic) sa teraz wystawiane po 17000-18000EUR. . Natomiast wiem, ze Tesli na pewno nie chce ze wzgledu na ekran z tym gigantycznym ekranem, bardzo niskie zawieszenie
Dodatkowo, czy chce kupowac ponad 5 letnie auto i za chwile bic sie z myslami 'czy to juz nie ten czas kiedy bateria albo cos wiekszego nawali'? Mowimy o tesli z poczatku produkcji wiec moga sie tez psuc rzeczy poza napedem/bateria nie pokryte gwarancja.
* W tych samych cenach e Holandii chodza 4-5 letnie suvy KIA/Huandai.
* Chinczyki - odrzucam calkowicie. Boje sie o serwis/dostepnosc czesci "Gwarancja do bramy a dalej sie nie znamy"
* Europejskia motoryzacja: ID4? nie jezdzilem, byc moze jest male. ID5? za drogie. Renault ma zoe tez za male. Niczego od stellantisa nigdy nie kupie.
* Leaf wydaje sie byc na ten moment przestarzaly
Zostaja mi wiec bo selekcji Hyundai Kona, Kia e-niro i moze e-seul
Na plus:
* 7 letnia gwarancja na wszystko w KIA
* Ogolnie dobra opinia na temat niezawodnosci ich spalinowek.

Zamierzam sprawdzic jak komisy w NL beda reagowac na propozycje negocjacji na ich wystawione Tesle minus 2-3k.
W polsce na ten moment jest lacznie wystawionych ~10 aut ktore w ogole spelniaja moje filtry (2020+ bateria okolo 60kw, 100tys przebiegu).
 

nabrU

Moderator
A Cupra Born / VW ID.3?

Poczytaj tutaj, bo budżet podobny:

 

ELuk

Pionier e-mobilności
@ev666 ale w końcu Teslę odrzucasz (ekran itp jak piszesz), czy nie. Bo na końcu postu piszesz że będziesz z Tesla w NL negocjował ceny 🤣🤣🤣.
Mocno się zastanów, bo te auta i ta firma są mocno specyficzne i nietypowe. Trzeba być przekonanym do takiego wyboru.
Natomiast na rynku wtórnym będą aktualnie Teslę dominować, bo najwięcej ich sprzedano i kończą się pierwsze leasingi 4-5 letnie.
Jak będzie duża podaż to i ceny na pewno spadną.
 

ev666

Zadomawiam się
@ELuk Tesli na pewno nie kupie, chce wybadac jaka jest sytuacja na rynku, a Tesli jest teraz w holenderskich komisach najwiecej. Mowa o 5 letnich modelach 3SR ktorym sie pokonczyly leasingi. Na modele innych producentow oczywiscie tez spojrze.
Chce zweryfikowac teze o tym czy rzeczywiscie tak ciezko sprzedac (i latwo kupic majac duze mozliwosci negocjacji z pozycji kupuijacego) elektryka w PL, czy tez problem dotyczy rzadkich modeli, jak e-soul

Wydaje mi sie, ze bedzie ciezko o jakiekolwiek wieksze negocjacje. Rynek EV jest tu zdecydowanie dojrzalszy, do tego roku dla posiadaczy EV istnialy znaczace znizki podatkowe - brak podatku drogowego ktory wynosi okolo 50-80eur miesiecznie dla malych samochodow z benzyna i brak podatku MRB. W pewnym momencie holandii sprowadzalo sie nawet elektryki z innych krajow europy zachodniej, kto wie moze i niedlugo z Polski zaczna sciagac.

@Pedr sorry, mialem na mysli oczywiscie ID3, ID4 jest kompletnie poza budzetem, ID3 miescilby sie w zadanym budzecie na styk. Z stajni VW jezdzilem pare razy wypozyczonymi e-golfem, zasieg max 200km, w srodku jak typowy golf, odpalany kluczykiem :D.I jeszcze jakas bieda wersja vw up! (z manualnie ustawianymi lusterkami, ale to zupelnie inny segment wiec nie ma sie co nad tym samochodem znecac)
 
Last edited:

Empty

Fachowiec
ID3 miescilby sie w zadanym budzecie na styk.
Na zachodzie sprzedawali całkiem sporo ID3 i mozna juz dzis kupic coś sensownego.
Tylko brać 204 KM i min. 62 kWh baterię.
Szybkie ładowanie, AC 11kW, super promień zawracania, przestronnie w środku.
Czuć , że to platforma typowo BEV.
 

nabrU

Moderator
Tylko brać 204 KM i min. 62 kWh baterię.

Operujmy może pojemnością netto, bo tak chyba jest powszechniej. Czyli w tym wypadku 58kWh (w nowszych - od maja 2024 - 59kWh)
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Przymierzając się do zmiany odbyłem jazdy weekendowe ID 4 i ID 3.
Moje wrażenia jako użytkownika Kony.
ID 4
Przestronność z tyłu rewelacja olbrzymi bagażnik tylko czy ja potrzebuje wozić powietrze.
Zwrotność miałem duże oczekiwania, a tu zonk ale doczytałem się że jeżdżę 4x4 a on ma gorszą zwrotność.
Wersja testowa to była bieda wersja PRO plastikowa kierownica brak podgrzewania siedzeń - nie przystoi demówce.
Aku 77 kWh czyli 20% większy niż mój ale zużycie prądu większe o więcej więc dalej nie zajadę.
super sprawa ręczne podgrzewania baterii z informacją ile to będzie trwało oraz przewidywana moc ładowania przy obecnym stanie naładowania i temp. baterii - dla tej funkcji warto rozważyć VW.

ID 3
Brak odczucia zwiększenia komfortu względem Kony jest większy ale nie jest to różnica woow biorę go.
20 calowe koła porażka. Czułem wszystko po czy przejeżdżałem i niestety w wersji PLUS z baterią 77 są obligatoryjne.
Kłamliwe wskazania przewidywanego zasięgu i procent dowiezionego aku w miejscu docelowym. Kona szacuje to bardziej prawdziwie.
Fajny HUD pierwszy raz miałem do czynienia z takim.
No i największy zonk brak tej funkcji z ręcznym podgrzewaniem baterii. w testówce nie dało się sprawdzić wersji oprogramowania ale sprzedawca twierdził że ID 3 nie ma tej funkcji duuuża szkoda.
Wersja PLUS dla mnie ok niestety nie ma już rocznika 2024 w cenie poniżej 160 tyś więc z tego chyba nic nie będzie. VW nie ma żadnej dobrej oferty dla osób fizycznych a cena na auto 2025 nie jest konkurencyjna.
W następny weekend Tesla, oczekiwania są duże tylko tam jazda tylko przez godzinę.
 

Esiak

Posiadacz elektryka
No i największy zonk brak tej funkcji z ręcznym podgrzewaniem baterii. w testówce nie dało się sprawdzić wersji oprogramowania ale sprzedawca twierdził że ID 3 nie ma tej funkcji duuuża szkoda.
Wersja PLUS dla mnie ok niestety nie ma już rocznika 2024 w cenie poniżej 160 tyś więc z tego chyba nic nie będzie. VW nie ma żadnej dobrej oferty dla osób fizycznych a cena na auto 2025 nie jest konkurencyjna.
W następny weekend Tesla, oczekiwania są duże tylko tam jazda tylko przez godzinę.
id.3 ma ręczne podgrzewanie baterii od wersji 5.0 idsoft, wybrór kierunku jazdy miałeś przy przednim wyświetlaczu czy w manetce przy kierownicy?
jest do dostania id.3 w wersji plus 77kWh 2024 z nową wersją infotainmentu za 159k brutto
 
Top