Jak walczyć z kultem zapierdalania (prędkość)

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Jechałem 50-60 km/h przez kilka wiosek, teren zabudowany, a za mną przez kilka kilometrów policja na zderzaku :) I co zrobić? Miałem ochotę wysiąść z auta i zapytać czemu to robią, czy ich zdaniem miałem jechać szybciej.
Na to liczyli...
 

Ev3

Pionier e-mobilności
I znowu g..no prawda, skąd Ty bierzesz te dane? Z Instytutu Danych z Dupy?

Dane European Transport Safety Council za 2022r:
Gdzie ofiar wypadków drogowych w Europie było w 2022 roku najwięcej?
  • Francja – 3260,
  • Włochy – 3170,
  • Niemcy – 2776,
  • Polska – 1896,
  • Hiszpania – 1759,
  • Wielka Brytania – 1750,
  • Rumunia – 1634.
Więc podsumowuję używając Twojej logiki (bo to nie jest logika):
Brak ograniczeń na autostradach powoduje więcej wypadków śmiertelnych!!!
Dzielenie ogarniasz?
Bo dane które podałeś pokazują że on ma rację....

Raz, że ruch dużo większy niż u nas, dwa że dróg dużo więcej, ludzi też.

W odniesieniu do czegokolwiek (np. do osobokilometra) wychodzi, że bzdurzysz.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
European Transport Safety Council za 2022r:
Gdzie ofiar wypadków drogowych w Europie było w 2022 roku najwięcej?

  • Francja – 3260,
  • Włochy – 3170,
  • Niemcy – 2776,
  • Polska – 1896,
  • Hiszpania – 1759,
  • Wielka Brytania – 1750,
  • Rumunia – 1634.
A to nie trzeba przeliczyć na liczbę ludności/samochód/przejechanych kilometrów/kilometrów autostrad?
Dane z 2016-2021
 

Attachments

  • Screenshot_2024-03-25-07-40-52-639-edit_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2024-03-25-07-40-52-639-edit_com.android.chrome.jpg
    563,4 KB · Liczba wyświetleń: 48

Ev3

Pionier e-mobilności
A to nie trzeba przeliczyć na liczbę ludności/samochód/przejechanych kilometrów/kilometrów autostrad?
Oczywiście że trzeba.
Zastanawiam się, jak można napisać taką bzdurę, czy to taka masa złej woli w kapelusznikach?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Chciałbym poruszyć jeszcze inną rzecz, czyli średnią prędkość a limit.
Tylko co trzecia osoba porusza się po odcinkach autostrad bez ograniczeń prędkości z prędkością większą niż 130 km/h. Tylko co dziesiąta osoba podróżuje szybciej niż 150 km/h. W badaniu porównano także rzeczywistą prędkość jazdy z prędkością dozwoloną – z niesamowitym wynikiem: przy dopuszczalnej prędkości 80 km/h średnia prędkość jazdy wyniosła 87,4 km/h. Przy 100 km/h średnia prędkość wynosiła 103,3 km/h. Na odcinkach autostrad z dozwoloną prędkością 120 km/h zmierzono średnio zaledwie 115,6 km/h. Przy dopuszczalnej prędkości 130 km/h przejechał średnio tylko 118,3 km/h. Na trasach bez ograniczenia prędkości średnia prędkość wyniosła 124,7 km/h. 8 maja 2023 r.

Niemcy od wielu lat dyskutują nad wprowadzeniem limitów. I tak prawie połowa autostrad tam ma ograniczenia. Więc maja oni dokładne porównanie. Zarówno biorą pod uwage fakt jedna stronę czyli ograniczeń CO2 i zwiększonego bezpieczeństwa, jak i druga stronę czyli utratę prestiżu z uwagi na brak ograniczeń oraz znużenie kierowców (im mniejsza różnica prędkości pomiedzy pasami ruchu tym bardziej monotonna jazda i więcej wypadków, ten efekt dużo słabszy, ale takie coś istnieje). W dyskusjach zawsze przywoływana jest Austria która jest bardzo zbliżonym krajem i tam przy ograniczeniu 130 jest 1/3 bezpieczniej.
 

Michal

Moderator
Dzielenie ogarniasz?
Bo dane które podałeś pokazują że on ma rację....

Raz, że ruch dużo większy niż u nas, dwa że dróg dużo więcej, ludzi też.

W odniesieniu do czegokolwiek (np. do osobokilometra) wychodzi, że bzdurzysz.
Po co ta agresja?
Jak już się czepiasz, to sam podaj dane, które przeczą temu co napisał ktoś inny, a nie podważasz bezpodstawnie.

To nie jest taka prosta statystyka i moim zdaniem nie da się porównywać, więc takie dane nie pokazują prawdy w żadną stronę. W szczególności Niemcy mają jednak lepsze drogi i samochody, a jednak przejeżdżają nawet trochę mniej osobokilometrow na wypadek śmiertelny niz Polacy, więc z tego prostego rachunku wynika, że jest tam jednak bardziej niebezpiecznie. To sugeruje, że musi być jakiś inny czynnik który na to wpływa, poza jakością dróg i samochodów.

krajPolskaNiemcy
ilość samochodów25 900 00048 500 000
średni przebieg860713602
przejechane km222 921 300 000659 697 000 000
ludności37 750 00083 200 000
km na osobę5 905,27 929,1
wypadków śmiertelnych18962776
km na osobę/wypadek3,1145569622,856286196
 

viallos

Pionier e-mobilności
To my Polacy, Ukraińcy, Białorusini itp itd jadący tranzytem przez Niemcy dokładamy im pokaźnie liczbę osób śmiertelnych na drogach 😀.
Zamiast pojawiać się w swoich statystykach jesteśmy u nich 🤣
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Jakie tam zabójstwo z premedytacją. Nie zna znaczenia słów, których używa. Jaka bezbronna rodzina. Jak na razie to wcale nie wiadomo kto był sprawcą. Wszystko wskazuje na to, że poszkodowany w wypadku blokował pas. Inaczej nikt by w niego po prostu nie wjechał.
Nie no trafiasz do blokowanych i tyle. Ty naprawdę masz coś z głową.
 

viallos

Pionier e-mobilności

Jak wynika ze statystyk, 70 procent wszystkich wypadków z udziałem poszkodowanych osób miało miejsce w obszarze zabudowanym, 27 procent na drogach krajowych, a sześć procent na autostradach.

Może jednak nie do końca ta prędkość. Coś tam jest o alkoholu
 

mALEK

Pionier e-mobilności
predkosc zabija. nic okrywczego. tak jak drzewa 1m od drogi, bo budowa drog nie nadazala za iloscia aut i natezenia ruchu. im wiecej aut, wieksza predkosc, wezsza droga/mniej pasow, tym wieksze ryzyko. nie trzeba robic z tego doktoratu, aby to ogarnac.
 
Top