Jaki typ baterii?

Michal

Moderator
Myślę, że "Tesla dla ciebie" pewnie będzie w stanie Ci pomoc że sprowadzeniem ale pewnie weźmie za to jakieś 10-20k.
Z Niemiec powinno być łatwo, bo prosisz o dostawę do pobliskiego salony na terenie DE, bierz 2 dni wolnego jedziesz tam, odbierasz przerejestrowujesz na siebie i wracasz do kraju. Raczej prosta sprawa.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Rozglądnij się też na forum, czasem lepiej dopłacić i mieć auto z pewnej ręki. Jest tu sporo właścicieli TM3 którzy lada moment przesiądą się na TMS/X.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Będę (???) chyba sprzedawał cudaka 19r LR Boost itd , jak minie karencja podatkowa ok 04.23r przebieg ok 40 000km. Ma wszystkie niemal dostępne cuda jakie przewidziano do Trójki oprócz otwierania elektrycznego drzwi, dupereli nie liczę
Cena atrakcyjna teraz bym opchnąl ale muszę czekać, bo zapłacę podatek (auto za gotówkę ale było amortyzowane, więc..Będzie stało w garażu 4 miesiące.)


Znaki zapytania, bo jest kilku co się kręcą...
 
Last edited:

gim-kg

Pionier e-mobilności
Trochę rozszerzę dlaczego moim zdaniem to będzie Panasonic:
Pierwsze egzemplarze TM3 z ogniwami LFP zaczęły być produkowane właśnie w 2020 ale raczej na rynek chiński - w EU pojawiły się dopiero pod koniec roku [źródło]. One raczej również powinny mieć oznaczenie roku modelowego 2021.
Pierwsze baterie produkowane przez LG trafiały do TM3 w połowie 2021 roku.
Pierwsze z pakietami LG były produkowane na początku 2021. Moja wyprodukowana 11.01.2021 z baterią LG, a odebrana w marcu’2022.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Po pierwsze pytanie, jaki to jest rodzaj auta (SR / LR / P), bo z tego wynika jakie masz w ogóle możliwości.
  • Teoretycznie Panasonic powinny mieć szybszą i mocniejszą degradację, szczególnie na początku, ale chyba dużo zależy jak są używane, bo moja wydaje się być w naprawdę dobrym stanie - poczytaj wątek: https://forum.elektrowoz.pl/threads/troche-danych-o-ladowaniach-na-suc.2486/
  • W LR możesz trafić na dwie pojemności użyteczne: 71 kWh (Panasonic) albo 74 kWh (Panasonic / LG). Ja mam tę pierwszą. Przy czym już w tej chwili nie ma wielkiej różnicy, bo sieć ładowarek jest znośna i te dodatkowe 16 km zasięgu nie wydaje się krytyczne ;)
  • LG mają trochę gorszą krzywą ładowania, więc potrafią się ładować odrobinę dłużej, ale znowu, to jest różnica rzędu 1 minuty - możesz naładować o te 16 km mniej i wyjdzie na to samo :p
  • LG mają chyba odrobinę gorszą zależność od temperatury - szybciej (przy wyższych temperaturach łapią "śnieżynkę" i ograniczenie mocy, przy czym przygotowując baterię do wyjazdy pozbywasz się tego problemu no i nie wiem czy będzie Ci potrzebne 500 KM zimą ;)
  • Panasonic maja te lepsze / gorsze właściwości, bo zawierają kobalt - niestety to jest ten pierwiastek z Afryki, który wydobywają dzieci :(
Prawda, że LG mają trochę gorszą krzywą ładowania, ale za to degradacja jest dużo niższa niż w przypadku Panasonic. Odnośnie śnieżynki to stare informacje. Tesla poprawiła tą przypadłość w któreś aktualizacji, około rok temu. Poza tym LG i Panasonic zawierają kobalt. Panasonic to NCA, a LG to NCM.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Pierwsze LG pojawiły się jesienią 2020,
chyba @newbe ma taki egzemplarz odebrany w grudniu?
Dokładnie tak!
Mam I póki Tesla nie przyspieszyła ładowania w Maju 2022 - cieszyłem się z bardzo niskiej degradacji kosztem ciut dłuższego postoju na ładowarkach 120+ kW.
Teraz sprawdziłem: 2 lata, 65 tys.km oraz 6.6% degradacji.
Jak soft nie poprawią i bateria będzie bezwładnie tolerować 40°C pod czas ruchu autostradami w upały - będzie podróż w nocy. Ładowanie w garażu latem w upały - tylko z otwartą bramą...
Ale mi się wydaje że już poprawili zachowując polepszoną krzywą ładowania...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Rzeczywiście wygląda na to że cena jest z górnej półki (198) jedyna zaleta że jest na miejscu, zarejestrowana. A przyznać muszę że nie wiem jak ogarniać te zakupy z Niemiec czy Francji bo do tej pory tego nie robiłem. A priorytetem dla mnie byłby LR AWD
Pojawiaja sie Polskie uzywane LR w cenach w okolicach 240kzl… oplaca Ci sie kombinowac z SR za 200kzl ?
 

Michal

Moderator
Za 200k da się spokojnie kupić TM3 LR od Tesli w europie, przy czym auto będzie z przed zmian w 4q2020 ale z istotnych rzeczy to tylko była tam pompa ciepła.
 
Top