Jaki wallbox do PV + ograniczenie mocy ?

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czy Wallbox Pulsar Plus (3f/22kW) będzie działał jak podepnę tylko jedną fazę? Chodzi o hipotetyczną sytuację awaryjną (Schucko->przejsciowka na CEE -> wallbox).
Zazwyczaj działają na jednej fazie ale musi być pod pierwszy zacisk (Tesla Wall Connector gen3, Fronius Wattpilot). Musisz sie dogrzebac do instrukcji instalatora i tam jest opisane. I proponuje zainwestować 22kW róznica w budowie jest minimalna i cena czesto też. To troche jak przyłacze do domu, nawet jezli potrzbowałeś przy podłaczeniu 10kW to pewnie kabel został połozony pod 50kW
 

Cav

Pionier e-mobilności
Dzięki.
Tak, na ścianę 22kW to rozsądny wybór. Do auta raczej zapakuję kable pod 11kW bo zajmują mniej miejsca i są łatwiejsze w użyciu (szczególnie w zimę).
Kable czy evse 11kW?
Bo jak to drugie, to kupowanie osobnego wallboxa 22 kW raczej mija się z celem, o ile nie jeździsz w długie trasy raz na tydzień.

Auto pewnie i tak nie weźmie więcej niż 11 kW, a mobilne evse powieszone ścianie działa dokładnie tak samo jak wallbox.
 

przemgaw

Zadomawiam się
Tylko kable type 2. KiaEV6 ładuje max 11kW.
Rzadko będę jechał w długie trasy, ale jak mi przyjdzie jechać na drugi koniec Polski to w sumie będę mógł ściągnąć ze ściany tego pulsara i zabrać ze sobą (gdyby przypiliło).
 

przemgaw

Zadomawiam się
Może tak być :)
Myślę o tym tylko w sytuacji nparawdę skrajnej typu jadę w jakąś objazdówkę na tydzień albo chcę wreszcie zwiedzić Podlasie, etc.
Przenośna cegła jako alternatywa do wallboxa mocno mnie kusi ale będzie mi brakowało zdalnej kontroli nad ładowaniem.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja przenośne EVSE 3F zamontowałem na scianie, jak będe chciał gdzieś jechać to zdejme się w 5 sekund, musze tylko przejściówki sobie zrobić na odpoweidnie gniazda, boje sie tylko że ktoś inny kiedyś także doceni jak łatwo się zdejmuje :ROFLMAO:

Wydaje mi się że w trasie rzadko spotyka się miejsca gdzie można i warto załadowac się mocą 7-11kW
 
Top