solik

Pionier e-mobilności
Ja ostatnio bylem w nadmorskiej wsi w obiekcie noclegowym i okazalo sie, ze wlasciciele rowniez maja elektryka - najblizsza stacje paliw maja prawie 30 km od obiektu i mieli dosyc juz tankowania :) ciekawy argument

Jednak wyczerpali caly przydzial mocy z taurona i nie ma juz mozliwosci montazu np slupka 22kw.. zostaja zwykle gniazdka 230v "wzmocnione", ladowarka mobilna dolaczana do Tesli pozwolila przez 10h (13A) naladowac 30kw co daje polowe baterii w takim SR+, najblizsza stacja DC na orlenie oddalonym o 40km wiec niekoniecznie zawsze wallbox jest wymagany.

Niektore obiekty i z gniazdkiem maja problem jak slysza "ladowanie elektryka" albo zaswieca im sie chec zysku i licza kwoty rzedu 2-3 zl za kwh :) hitem byl obiekt ktory w mailu podal 3,5 zl za kwh
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja ostatnio bylem w nadmorskiej wsi w obiekcie noclegowym i okazalo sie, ze wlasciciele rowniez maja elektryka - najblizsza stacje paliw maja prawie 30 km od obiektu i mieli dosyc juz tankowania :) ciekawy argument

Jednak wyczerpali caly przydzial mocy z taurona i nie ma juz mozliwosci montazu np slupka 22kw.. zostaja zwykle gniazdka 230v "wzmocnione", ladowarka mobilna dolaczana do Tesli pozwolila przez 10h (13A) naladowac 30kw co daje polowe baterii w takim SR+, najblizsza stacja DC na orlenie oddalonym o 40km wiec niekoniecznie zawsze wallbox jest wymagany.

Niektore obiekty i z gniazdkiem maja problem jak slysza "ladowanie elektryka" albo zaswieca im sie chec zysku i licza kwoty rzedu 2-3 zl za kwh :) hitem byl obiekt ktory w mailu podal 3,5 zl za kwh
Zawsze sie taki moze trafic. U nas w PL ladowalem sie juz za darmo, i za 1zl za 1kWh, raz uslyszalem tez 100xl za na ladowanie.
Ale we Wloszech dwa dni podlaczenia do gniazdka 15€.
A w DE zaproponowano mi jednorazowe podlaczenie pod wallbox za 35€.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja w hotelu w Lugano za dostęp do wallbox w garażu dopłaciłem 9 CHF, a naladowałem mocą 11 kW w sumie 60kWh. Innym razem, w innym hotelu mieli WBTesli za darmo, ale moc ładowania tylko 7 kWh.
We Francji brałem domek z dostępem do gniazdka za free i codzienne ładowanie standardowym evse Tesli wystarczało na zwiedzanie, a w ostatnim dniu na naładowanie do full przed powrotem.
Generalnie we Francji przy hotelach sieci Accor są WB i często Teslowe Destination Charger, a nawet i stację supercharger spotkałem.
W PL nie mam doświadczeń
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Czy ktoś z was orientuje się jaka jest teraz cena za Wall Connector 3 gen? I jeszcze jedno pytanie do właścicieli Leafów (@Bronek ) jak wygląda kwestia ładowania jeśli np. w hotelu jest słupek bez Chademo tylko Type 2?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Czy ktoś z was orientuje się jaka jest teraz cena za Wall Connector 3 gen? I jeszcze jedno pytanie do właścicieli Leafów (@Bronek ) jak wygląda kwestia ładowania jeśli np. w hotelu jest słupek bez Chademo tylko Type 2?
W hotelach raczej nie ma DC więc spoko ładujesz jakw domu - ok7 kW
 

Hakun

Zadomawiam się
Ale leaf ma type2 jako gniazdo czy jakaś przejściówka?
Leaf II ma type2 a Leaf I ma type 1 i wtedy potrzebna przejściówka
 

vwir

Pionier e-mobilności
To zależy. Jeśli do dyspozycji masz gniazdo type2 to w leafie I masz kabel type2->type1 i nie potrzebujesz przejściówek. Jeśli do dyspozycji masz kabel z wtyczką type2 to potrzebujesz przejściówkę.
 
Top