Jakie auto po tesli Y

grregg

Fachowiec
Powoli zbliżam sie do końca leasingu i zastanawiam się nad nowym autem. Teraz mam Y rwd. Zrobiłem nim prawie 70tys a do końca leasingu pewnie bedzie 85tys. Ogolnie jestem zadowolony z Y- przestrzeń, prowadzenie, autopilot i wiele innych, cena zakupu, koszty utrzymania. Ale auto ma też swoje wady- zbyt twarde zawieszenie, brak wentylacji foteli i zasięg.
Jeżdże głównie lokalnie, dziennie do 200km, ładuję w domu, ale z raz na trzy miesiące mam trasę 1900km x2. Dużo rzeczy pakuję i tesla Y wygrywa pakownością nawet z większymi suvami spalinowymi.
Z dostępnych informacji wynika, że nowy model Y będzie pozbawiony większości problemów obecnego Y i jak narazie jest moim numerem 1. Ale nie zamykam się na inne marki. Jak macie jakieś doświadczenia z podobnej wielkości autami i w zbliżonej cenie Y to z chęcią przetesuję.
 

solik

Pionier e-mobilności
ja mam to samo z 3 - nawet na dzien audi mi uzycza rozne modele, bylem w bmw, kia, elektryczne, spalinowe.. i nie widze na co moglbym zamienic 3 oprocz HL.. cena, wyposazenie, wykonanie (w audi juz sa 3 tablety na desce!), przestrzen w srodku

pomijam oprogramowanie bo nie ma co kopac lezacego
 

nabrU

Moderator
Ale z doskoku obserwuje rynek ev i widzę, że niestety tesla już nie jest pionierem w kwestii szybkości ładowania auta.

A który BEV jest i dlaczego?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Nie pamiętam wszystkich, ale pamiętam, że tycan ładował się z prędkością około 320kW/h do pojemności 60% a poźniej zwalniał do 200kW/h do 75% i około 100kWh do chyba 85%.
W mojej obecnej tesli 175kWh to widzę tylko przez chwilę gdzieś na dole :(
Ale to chyba nie ta sana półka cenowa, która Cię interesuje, jak pisałeś ?
Bo inaczej dlaczego miałbyś nie kupić Tycana lub X? 😉
 

grregg

Fachowiec
Ale to chyba nie ta sana półka cenowa, która Cię interesuje, jak pisałeś ?
Bo inaczej dlaczego miałbyś nie kupić Tycana lub X? 😉
Rozumiem, że nie ta sama. Ale inni pokazują, że się da. Nie pamietam już dokładnie ale, ktoryś koreaniec ładował się z mocą 250kWh przez dłuższy czas. Tak czy inaczej jestem ciekawy pierwszychvtestów ładowania nowego junipera i wtedy zobaczymy czy zbliża się do konkurencji w podobnej półce cenowej.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@grregg Kwestia też wielkości baterii.
3/Y z dużą baterią osiąga 250kW dosłownie na chwilkę a S/X ładuje się 250kW do ponad 30% co nadal jest świetnym wynikiem jak na 4 leni model.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ok, ale podaj te przykłady aut, które mają taką dobrą krzywą w cenie tej Tesli, sam chętnie pokibicuję.
Tu jest istota problemu, szybkość ładowania jest kluczowa dla BEV, bo to jest ten parametr, który jest podstawowy niezależnie od wielkości baterii (bo nawet duża trzeba też naładować).
 

Zigi Hynes

Zadomawiam się
Patrząc na szybkość ładowania poszczególnych aut proszę wziąść pod uwagę, iż szybkie ładowania mogą powodować szybszą degradację baterii. Mam tesle S 75 od 8 lat i nie widzę znaczącego spadku zasięgu. Na ładowarce przyjmuje max 120 kW przez chwile. Wierzę tej marce, że nie goni za cyferkami, ale dba o trwałość swojego produktu. Oczywiście, powoli trwa ewolucja w technologii i nowe konstrukcję będą mogły więcej. Jeżeli inżynierowie nie popełnią pomyłki lub dział marketingu nie wywrze presji, żeby podkręcić cyferki, to też klient będzie zadowolony. Kilka wpadek jednak pewnie się zdarzy. Bierzmy to pod uwagę i nie rajcujmy się tym prametrem. Kilka minut dłużej na ładowarce ale za to pojeździsz długie lata.
 

grregg

Fachowiec
Ok, ale podaj te przykłady aut, które mają taką dobrą krzywą w cenie tej Tesli, sam chętnie pokibicuję.
Tu jest istota problemu, szybkość ładowania jest kluczowa dla BEV, bo to jest ten parametr, który jest podstawowy niezależnie od wielkości baterii (bo nawet duża trzeba też naładować).
Tutaj przydałaby się opinia kogoś, kto ma auto z Korei. Bo wszystkie testy, ktore oglądałem były na korzyść aut z Korei. Pamietam, że kia ev6 ładowała sie z mocą powyżej 200kW do 50% a przy 85% było jeszcze 100kW. W porównaniu do mojego auta wypada to nieporównywalnie lepiej. Moje auto ma baterię lfp i te 170kW to widzę dosłownie przez chwilę :(
Auta używam przez powiedzmy 250dni w roku do jazdy w około domu i szybkość ładowania nie ma znaczenia. Ale te 30dni mam jakieś dalsze wyjazdy i szybkość ładowania mojego auta jest uciążliwa.
Przy zakupie auta zakładałem, że będę mniej nim jeździł w długie trasy, ale pakowność i autopilot dyskwalifikują inne auta. Autopilot mógłby być łagodniejszy ale z moich testów wynika, że jest bezkonkurencyjny w kwestii bezpieczeństwa. W każdej z pozostałych marek miałem jakieś problemy: toyota, jeep, alfa, volvo i najgorszy bmw. W nowej x5 skończyło się na przetarciu felg! Na tej samej trasie tesla, alfa i toyota nie miały żadnych problemów.
 
Top