Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

zibizz1

Pionier e-mobilności
Gdzie znajdę tanio kabel z przyciskiem, o taki:
 

chlebu

Nowy na Forum
Gdzie znajdę tanio kabel z przyciskiem, o taki:
Jest sens inwestować w Wall box'a skoro można kupić kabel 2 razy taniej?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Mam PV i dokupiłem sobie wallboxa który się integruje z inwerterem, pozwala ładować eko tylko z użyciem słońca (jeśli jest). Kabel z przyciskiem byłby dopełnieniem tej konfiguracji. Chyba tutaj najtaniej tego typu kabel(producent):
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
> wallboxa który się integruje z inwerterem
Możesz się pochwalić ( wallbokssem i inwerterem ) ?
Inverter Fronius bo mi sie wykresy podobały i wziałem licnzik dodatkowy do niego więc system wie jakie jest zużycie własne i ile nadwyzki. Dlatego wybrałem Wattpilot jeśli chodzi o ładowarkę. W trybie eco powinno działac jak na obrazku.
wattpilot-graph-jpg.165326
 

6a8

Posiadacz elektryka
Dzięki, popieram wybór. Brakuje mi jeszcze wattpilota, ale zastanawiam się nad wykorzystaniem programowalnego IO w inwerterze.
Dużo słońca Ci życzę :)
 

daniel

Señor Meme Officer
Jeśli chcesz skorzystać z szybszego ładowania i tej wtyczki, którą podesłałeś ale nie kupować oddzielnej 3 fazowej ładowarki za 1500 zł, to musisz zrobić sobie co najmniej przejściówkę z 3 faz na niebieskie gniazdo 1 fazowe 16A (też dołączone do auta). Wtedy będziesz miał możliwość ładowania mocą 230V x 16A = 3,7kW, co daje około 16-19km/h, czyli 160-190km przez noc (10h).

Jak kupisz oddzielną 3 fazową ładowarkę za około 1500 zł i dorobisz przejściówkę z tego gniazda (4 pin), na zwykłe (5 pin 16A) za 20-30 zł w castorama (sam taką robiłem, bo ojciec ma takie 4-pinowe gniazda), to będziesz mógł ładować z mocą 380V x 16A x pierw(3) = 11kW, co oznacza około 47-55km/h zasięgu i pełne ładowanie od 10% w około 6h. Chociaż u mojego ojca przy 16A wywalało korki, więc ograniczyłem w aucie prąd ładowania do 12A i miałem moc około 8kW - pełne naładowanie od 10% po 8h.
Trochę archeologia, ale mam dwa pytania.

Mam taką samą sytuację. Jak przerabiałeś 4pin na 5pin? Łączyłeś N z PE? Zakładam, że na tym obwodzie nie ma różnicówki skoro jest tam tylko 4pin. Czy może PEN połączyć z PE i N zostawić wolny?

Drugie pytanie, to jakie jest teraz najtańsze rozwiązanie do ładowania na 3 fazy? Nadal Zencar? Ładuję się u rodziców raz czy dwa w miesiącu, a nie mam co liczyć na 32A, więc szukam czegoś co mogłoby nawet zostać przymocowane do ściany byle byłoby niedrogie i wystarczająco dobre.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Tak, łączyłem N z PE - jestem akurat w aucie, to mogę podesłać zdjęcia ;)
Różnicówka - nie wiem.
Jeśli chodzi o "najtańsze" rozwiązanie, to poszukaj sobie na allegro używanych ładowarek, albo kup wallchargera za 2350 - dużo nie oszczędzisz :p.
PXL_20230117_104214639.jpgPXL_20230117_104125410.jpg
 

daniel

Señor Meme Officer
Tak, łączyłem N z PE - jestem akurat w aucie, to mogę podesłać zdjęcia ;)
Różnicówka - nie wiem.
Jeśli chodzi o "najtańsze" rozwiązanie, to poszukaj sobie na allegro używanych ładowarek, albo kup wallchargera za 2350 - dużo nie oszczędzisz :p.
View attachment 8439View attachment 8441
Dzięki za fotki. Kupując Zencar oszczędzasz około 600 złotych no i w razie czego można zdjąć ze ściany i zabrać ze sobą, więc trochę czuć różnicę. Pytanie czy nie sypnie się po paru miesiącach. To wtedy rzeczywiście nie oszczędzam. :p
 
Top