Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Bronek

Pionier e-mobilności
Wszytko tu bylo, poszukaj. Kupuje sie w innych sklepach. A przejsciowki czy z 32/16A na Nema duze niebieskie 32A (sklep jest tu gdzieś podany) i Allegro za 50 zł, lub robi się samemu z części z Castoramy :)
Podobnie evse 3 fazy kupuje sie niekoniecznie u Tesli. Evse Tesli ma jedną zaletę - guziczek ale i to mozna zrobić
Wszystko tu gdzies jest
 

pawlaczynski

Fachowiec
Wszytko tu bylo, poszukaj. Kupuje sie w innych sklepach. A przejsciowki czy z 32/16A na Nema duze niebieskie 32A (sklep jest tu gdzieś podany) i Allegro za 50 zł, lub robi się samemu z części z Castoramy :)
Podobnie evse 3 fazy kupuje sie niekoniecznie u Tesli. Evse Tesli ma jedną zaletę - guziczek ale i to mozna zrobić
Wszystko tu gdzies jest
Mam, a dla nie-elektryków znalazłem takie coś
NWP NW10008 Coupling 230 V 16 A to CEE Plug 400 V 16 A 3 x 2.5 mm² Rubber Hose Cable IP44 for Camping, Caravan, Boat, Markets, Outdoor Adaptor https://www.amazon.de/dp/B07C8LM6PV...t_i_AYD3F95XXSJP5BFKSZNG?_encoding=UTF8&psc=1
 

Bronek

Pionier e-mobilności

Bronek

Pionier e-mobilności
Teraz telefony nawet same czytają i po kiego się uczylem? Strata czasu. Dobrze, ze chociaż mniej nauki poświęciłem pisaniu, co widać i gdyby nie korekta automatyczna to stworzył bym by nowy dialekt polskiego.
Ad rem ; chyba wszystko tu o kabelkach evse itp juz jest? I to w tym wątku?
 

newbe

Posiadacz elektryka
Raportuję codo "strat" przy ładowaniu standardowym EVSE 1f 13A że zwykłego gniazdka.
Danę za miesiąc użytkowania analizatora prądu.
1 spanie w samochodzie, kilka razy siedziałem z klimą i włączanymi światłami, blogowałem.
ABRP pokazuje że w domu za miesiąc naładowałem do baterii 529.4 kWh (filtr na lokalizację GPS przy ładowaniu), analizator reporuje pobór z fazy do której podpięte gniazdko 578.02 kWh.
Czyli poza baterią na straty, a bardziej na światła i klimę to zużyłem 9% energii pobranej z gniazdka. Łącznie z 3Wh czuwania EVSE.
PS: Sky force reloaded też była grana w te i wewte, a no i 2 czy 3 OTA update'y.
Taka sytuacja...
 

newbe

Posiadacz elektryka
Raportuję codo "strat" przy ładowaniu standardowym EVSE 1f 13A że zwykłego gniazdka.
Danę za miesiąc użytkowania analizatora prądu.
1 spanie w samochodzie, kilka razy siedziałem z klimą i włączanymi światłami, blogowałem.
ABRP pokazuje że w domu za miesiąc naładowałem do baterii 529.4 kWh (filtr na lokalizację GPS przy ładowaniu), analizator reporuje pobór z fazy do której podpięte gniazdko 578.02 kWh.
Czyli poza baterią na straty, a bardziej na światła i klimę to zużyłem 9% energii pobranej z gniazdka. Łącznie z 3Wh czuwania EVSE.
PS: Sky force reloaded też była grana w te i wewte, a no i 2 czy 3 OTA update'y.
Taka sytuacja...
Instalując Wallbox, moim zdaniem, tę straty chowamy w życiu brutto, wtedy częściej samochód odpięty od wtyczki i prąd na postoju pobiera z baterii..
Ale Wallbox czy końcówka NEMA to wygoda szybkiego naładowania w razie potrzeby, ale nie miałem takowej za 7 miesięcy i 14 tys.km użytkowania...
 

newbe

Posiadacz elektryka
Ja bez wallboxa 11kW nie bardzo to widze. Juz raz zjechalem do domu z 1% a za 8h pojechalem w trase 400km. Kazdy ma inne potrzeby, jednak mozliwosc naladowania w 5-6h bardzo cenie.
Nie dyskutuję z tym że są różne scenariusze użytkowania samochodu i indywidualne potrzeby.
Mój przykład nie musi pasować do wszystkich.
Mam na razie 14000 km w 7 miesięcy beż dłuższych tras, głównie skoki do Trójmiasta do 160 km dziennie i jazda wokół komina. Kilka razy nad morze, 2 razy Toruń, 3 razy Warszawa...
Do pracy na piechotę mam 30 min, samochód więcej zużywa na sentry mode na parkingu niż na dojazd :)
A i tak pracujemy hybrydowo dom/biuro.
Decyzja nie rzucać się na kupno Wallbox czy EVSE 11kW nawet Zenkar dla mnie była trafna...
Najłatwiej najpierw sprawdzić, potem ewentualnie kupić.
Chociaż dla estetyki w garażu też można.
 
Top