Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Bronek

Pionier e-mobilności
Być może ale niekoniecznie, bo przygotowanie na wyjazd np w zimie skróci czas na powrot pełnej rekuperacji.
Oczywiście dobicie do 100% - rekuperację wyłączy w każdym przypadku
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Bjorn swoich testach zawsze nagrzewa baterie na stacjach ładowania by testy były porównywalne, jak on to robi? Wystarczy ze ładuje baterie na DC i to powoduje ze maja one optymalna temperaturę?

tesla generalnie radzi by mieć ładowarkę podpięta cały czas w domu
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Bjorn swoich testach zawsze nagrzewa baterie na stacjach ładowania by testy były porównywalne, jak on to robi? Wystarczy ze ładuje baterie na DC i to powoduje ze maja one optymalna temperaturę?

tesla generalnie radzi by mieć ładowarkę podpięta cały czas w domu
Tesla przy ladowaniu na DC do 49 stopni grzeje baterie dwoma silnikami po 3,5kW na kazdy, trwa to ok 15minut… dlatego jak podjezdzasz na ladowarke DC to u niej na wyswietlaczu pokazuje 47kW a w tesli 40kW
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jest ustwienie planowania ładowaniaz opcją "ładowania poza szczytem" i np u mnie wyjazd 7.45 a ładowanie poza szczytem, czyli tanio kończy się o 7.00 ( ustawiamy, tą godzinę)
Dlatego powinna skończyć proces ładowania do limitu ustawionego np. (90%} przed 7.00 a przygotowanie do jazdy na 7.45.

Zaczyna sama w zależności od stanu naładowania i limitu do ilu ma ładować.
Sprawdzę dzisiaj. Ustawię w apce powiadamianie zaczęcia i końca ładowania.
Mam 66%, ładuję do 90% wyjazd jw ok 7.45. Koniec taniego ustawiony na 7.00 z kliknietą opcją ładowania poza szczytem
Skomplikowane.
Nissan ma lepiej dla nas. 2x timery od-do i kwita.
Nigdy tego nie robiłem, zobaczę o co tu chodzi, czy jest tak jak myślę?
.............................................................................................................................
Sam sobie zgotowałem ten los
4.45-zbudził mnie komunikat : Ładowanie rozpoczęte 4.45 przy 63% baterii
6.29 koniec. Przy poziomie 90%
Czyli 30minut przed zakończeniem w moim przypadku "taniego prądu". U mnie to o 7.00
Wyjazd zaplanowany: 7.45- ciekawe czy podgrzeje kabinę itp?
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
A czy mogę ustawić godzinę wyjazdu z aplikacji?
Nie da się ustawić godziny wyjazdu z aplikacji ale zgodnie z instrukcją ten sam efekt uzyskamy uruchamiając z aplikacji klimatyzację (więc w zimie grzanie) w aucie jakieś pół godziny przed wyjazdem. Podgrzewane jest wtedy wnętrze oraz przygotowywana jest bateria.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Ustwiajac godzinę wyjazdu, jw włącza klimę przed. Chyba do temperatury z jaka byla przy wysiadaniu
Gdy mamy dwugaryfowy prąd , to bedzie ładował tylko do godziny którą podamy jako koniec . Zacznie zaś tak aby do zdążyć tyle przyjąć energii jaki sobie suwaczkiem ustawimy.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Zdecydowanie polecam zakup takiej przejściówki do standardowej UMC gen 2 Tesli 1F:

ProductQuantityPrice
European CEE IEC 32A 6h Type 023 IP44 Blue Commando (Caravan Mains) Adapter for Tesla Model S/X/3/Y Gen 21$55.00

Bardzo łatwo zrobić przejściówkę z różnych gniazd a elektronika ogranicza do 32A, więc ograniczają nas tylko możliwości instalacji i bezpieczniki.
Najlepsze że za pomocą prostego DIY adaptera Euro na big caravan mamy 16A ze zwykłego gniazdka = 4kW ładowanie.Z ciekawości dociagnelem do 20A na 3f zabezpieczeniu 16A i działało Ok (nie wiem jak długo) i ladowało 5kW.
W przypadku dostępu na kempingu lub gdzieś u rolnika który ma 32A 3f to mamy ładowanie 7kW a więc już naprawdę nieźle.
Świetne jako uzupelnienie/awaryjny dla 11kW Zencara
Ja swój kupiłem na evseadapters.com, ale jest tego trochę.
Polecam!
 
Top