Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

krzyss

Pionier e-mobilności
Ładujesz TM3? Ja też mam zencara 11kW i ładuję i3S, ale jak podjechałem i podłączyłem TM3 kolegi to rozłączała się po kilku sekundach, czekam na swoją TM3 ale mam obawy czy nie będzie tak samo.
Jak jest stary soft w tesli yo zencar rozlacza. Kolega ma aktualny ?
 

piotr99

Nowy na Forum
Dzięki za sugestie w sprawie mocy przyłącza.
1) Wychodzi na to, że nie ma różnicy w sile ładowania między WCgen3 Tesli, a EVSE na 3 fazy w przypadku modelu 3. Rozumiem, że WC3 Tesli jest wygodniejszy w codziennym użytkowaniu? Na forum angielskim trafiłem na dyskusję, że codzienne, stałe stosowanie przyłącza EVSE do gniazda siłowego może doprowadzić do uszkodzenia gniazda. Ponieważ gniazda nie są projektowane na tak długi przepływ. Nie wiem, czy to prawda. Ma ktoś z Was doświadczenie z użytkowaniem EVSE jako stałej metody ładowania.

2) Zastanawiam się nad zakupem EVSE na początek i ewentualnego dokupienia WCgen3 póżniej w miarę potrzeby. Mam co najmniej dwie stałe destynacje z gniazdem siłowym, więc nie chodzi tylko o użytek domowy. Z tego co widziałem ZENCAR 11kw można od razu przyłączyć do gniazda. Czy oprócz względów estetycznych robienie przejściówek do UMC Tesli ma jakieś dodatkowe zalety nad EVSE nie od tesli?
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
@piotr99 sprawne dobrej jakości gniazdo zainstalowane przez fachowca będzie robić swoje czyli działać. Większym problemem niż długie używanie (patrz: grubość kabli i jakość połączeń) jest włączanie / rozłączanie a raczej ich ilość i wyrobienie się materiału, luzy itp. ale nie wydaje mi się by intensywność użytkowania mogła się zbliżyć do obowiązujących norm więc raczej spoko :)
Czy oprócz względów estetycznych robienie przejściówek do UMC Tesli ma jakieś dodatkowe zalety nad EVSE nie od tesli?
Jeszcze raz, co dokładnie masz na myśli? I o którym UMC Tesli piszesz? Obecnym (gen2)? czy starym (gen1). I o jakich przejściówkach dokładnie?
 

piotr99

Nowy na Forum
@piotr99 sprawne dobrej jakości gniazdo zainstalowane przez fachowca będzie robić swoje czyli działać. Większym problemem niż długie używanie (patrz: grubość kabli i jakość połączeń) jest włączanie / rozłączanie a raczej ich ilość i wyrobienie się materiału, luzy itp. ale nie wydaje mi się by intensywność użytkowania mogła się zbliżyć do obowiązujących norm więc raczej spoko :)

Jeszcze raz, co dokładnie masz na myśli? I o którym UMC Tesli piszesz? Obecnym (gen2)? czy starym (gen1). I o jakich przejściówkach dokładnie?
Możliwość dorobienia przejściówki do UMC1 od tesli X/S do gniazda siłowego aby osiągnąć 11kw z 3 faz. Inne EVSE umożliwiają chyba od razu wpięcie do gniazda siłowego. Dlatego zastanawiam się co jeszcze daje UMC od Tesli od ZENCAR, czy innych 11kw urządzeń?
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Niektóre EVSE mają złącze do siły, inne nie. Ja bym brał oryginalną przejściówkę bo jest fajna. No ale mam tylko taką 16A, a już jak mam się wpiąć do "dużej siły" to używam brzydkiej jak noc przejściówki od projektanta Le Casto Roy Merlin Ramy. Choć też wolał bym oryginał, bo mniejszy i ładniejszy.

UMC1 daje moc dżedaj. Klikasz na wtyczce i otwiera się klapka złącza ładowania.

A już niedługo możliwe, że będzie dostępne takie cudo:
1642177301633.png

źródło: https://greencell.global/pl/gcnews/premiery/green-cell-zaprezentuje-na-ces-kilka-nowych-produktow
 

Michal

Moderator
Ma ktoś z Was doświadczenie z użytkowaniem EVSE jako stałej metody ładowania.
Ja używam na codzień UMCv1 podpiętego do gniazda trójfazowego 16A od około pół roku. Nie widzę żadnych problemów, choć nie rozbieralem gniazda żeby do niego zajrzeć. Może to zrobię jak będzie cieplej.

Wcześniej używałem dołączanej do auta EVSE z wtykiem schuko i tego nie polecam, bo źle zamontowane gniazda w garażu zaczęły iskrzyć i było blisko tragedii... Na szczęście zauważyłem problem i wymieniłem gniazdo, a przy okazji zamontowałem właśnie trójfazowe.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
z wtykiem schuko i tego nie polecam, bo źle zamontowane gniazda w garażu zaczęły iskrzyć i było blisko tragedii
A no właśnie, bo zwykłe gniazdka robione są często bez należytej staranności bo to przecież zwykłe gniazdko.
W siłowym spodziewamy się 16A na każdej z faz, zapominając, że na "zwykłym" gniazdku też przecież może być 16A.
Chyba, że nie może. Przykładowa instrukcja z nowoczesnego gniazdka dobrej jakości:
łączniki podłącza się do sieci za pomocą wygodnej szybkozłączki (łączniki 10 A) lub za pomocą zacisków na niewypadające śruby (16 A),
 

Michal

Moderator
U mnie było ładowanie 13A, ale najpierw jedno gniazdo przestało działać, z później drugie. Zajrzałem do środka, a tam węgiel z izolacji i kompletnie nie przykręcone zero... Aż mi dreszcz przeszedł po plecach... Tyle dobrze, że pod gniazdem była metalowa płytka, bo gdyby to było zamocowane bezpośrednio do OSB, to mógłbym mieć już ognisko zamiast garażu...
 
Last edited:

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
To była tez rada innych ludzi z innego Forum, a pani z Dysdtrybucji radziła by brać najniższą wartość od której dają pożądane przez nas zabezpieczenie.
ENERGA to 21kW > 40 A bezpiecznik
A nawet 20,5 kW wystarczy na 40 A :)

Trochę nie w temacie, ale skoro tu kwestia poruszona to zapytam - kto w Enerdze wymienia to zabezpieczenie przedlicznikowe? Energa czy ja tzn. mój elektryk?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
"Mój, Nasz" , dlatego dzwoni się o pozwolenie rozplombowania licznika. Elektryk podaje nr uprawnienia do takiej czynności
2x to robiłem, po zakupie Leafa z 13 A na 40 w 2018r w Kołobrzegu i teraz miesiąc temu u syna w Koszaliniez 16A też do 40A jak mu tego Leafa dałem.
 
Last edited:
Top