Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

krzyss

Pionier e-mobilności
Zakladasz WCgen3 i obnizasz mu ladowanie do 6kW jak zwiekszysz moc przyłącza to mozesz potem sobie przestawic na szybsze ladowanie.
Ja mialem 13kW przyłączeniowej i ladowalem 11kW, ale jak w weekend wlaczylem wiecej sprzetu to mi raz wywalilo zabezpieczenie.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja miałem podobnie jak @krzyss,
ale ładując auto z ustawionym amperażem w aucie na 10A to pobór mocy na ładowanie wychodzi 7 kW. Jak ładujesz w nocy tanią taryfą to do rana zawsze możesz mieć baterię na full, a obciążenie mocowe jest OK.
Zwiększenie mocy przyłącza jest istotne dla ewentualnego szybszego podładowania w czasie pracy innych sprzętów w domu.
No i oczywiście w perspektywie rozwoju EV i zabezpieczenia sobie rezerwy mocy.
 

Jako219

Zadomawiam się
Ja miałem podobnie jak @krzyss,
ale ładując auto z ustawionym amperażem w aucie na 10A to pobór mocy na ładowanie wychodzi 7 kW. Jak ładujesz w nocy tanią taryfą to do rana zawsze możesz mieć baterię na full, a obciążenie mocowe jest OK.
Zwiększenie mocy przyłącza jest istotne dla ewentualnego szybszego podładowania w czasie pracy innych sprzętów w domu.
No i oczywiście w perspektywie rozwoju EV i zabezpieczenia sobie rezerwy mocy.
Do ilu zwiększyliście sobie moc przyłączeniową? Opłaty za zużycie jakoś wzrastają? U mnie obecnie: 25A, 14kW i 3 fazy. Póki co ładuje z gniazdka kablem dołączonym do TM3 i myśle jak to mądrze upgrade’ować..
 

Jako219

Zadomawiam się
Do ilu zwiększyliście sobie moc przyłączeniową? Opłaty za zużycie jakoś wzrastają? U mnie obecnie: 25A, 14kW i 3 fazy. Póki co ładuje z gniazdka kablem dołączonym do TM3 i myśle jak to mądrze upgrade’ować..
…i taryfa G11 ale już zleciłem zmianę na G12w
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Czekając na Teslę 3 z grudniowego zamówienia, próbuję ogarnąć ładowanie w domu. Przeczytałem sporo postów w temacie, ale wciąż mam wątpliwości.
Mam gniazdo siłowe, moc sieci 14 KW. Bardzo szybkie ładowanie nie jest priorytetem. Rozumiem, że teraz mam dwie podstawowe możliwości:
1. Ładowanie przez EVSE (to które dostaję z autem?) z niebieskimi przejściówkami do siły, o których pisaliście wyżej.
2. Wallbox Tesli lub jakiś inny, jeżeli jakiś inny ma sens?. Czy przy mocy 14KW da mi to realnie szybsze ładowanie od EVSE wyżej? Czy jednak musiałbym pod wallbox zwiększyć moc przyłącza?
Ja mam przyłącze 13 kW, Wall Connector Tesli i to wystarczy. Jeżeli nie masz jakiś prądożernych urządzeń (klimatyzacja, pompa ciepła) które działają w nocy to wystarczy. Samochód do codziennej eksploatacji staram się trzymać w granicach 40-80% naładowania. Moc ładowania w domu mam domyślnie obniżoną do 9 kW - 13A (podobno najniższe straty są w tym zakresie) i zaplanowane ładowanie na 00:30. W nocy w ciągu 3h samochód jest naładowany. Oczywiscie jak potrzebuje przed wyjazdem, zwiększam ładowanie do 100%. Można tez wtedy podnieść moc ładowania na max czyli 11 kW.
Samochód mam od marca 21 i jak dotąd nie wywaliło jeszcze korków. Oczywiście fabryczne jednofazowe EVSE jeździ w bagażniku wraz z końcówką 1F32A oraz przejściówkami zrobionymi przeze mnie. Tak w razie czego.
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Ja sobie zrobiłem odrazu 40 na zapas żeby kiedyś nie zwiększać. Ładuje się Wallboxem Tesli. Moc przyłączeniowa nie wpływa na rachunki. Masz jednorazowa opłatę za zwiększenie mocy.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Ja sobie zrobiłem odrazu 40 na zapas żeby kiedyś nie zwiększać. Ładuje się Wallboxem Tesli. Moc przyłączeniowa nie wpływa na rachunki. Masz jednorazowa opłatę za zwiększenie mocy.
Ale zwiększenie mocy przyłączeniowej to też koszty. Jeżeli planujesz rozbudowę instalacji o prądożerne urządzenia lub masz już takowe to ma to sens, ale jeśli nie to po co to robić?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Tak realnie to przyłącze 25 kW zupełnie wystarcza, koszt to w zależności od dostawcy energii, jak miałeś np 13 kW to wnioskujesz o dodatkowe 12, a to koszt jednorazowy jakieś 700-800 zł.
 

Giaur77

Fachowiec
Tak realnie to przyłącze 25 kW zupełnie wystarcza, koszt to w zależności od dostawcy energii, jak miałeś np 13 kW to wnioskujesz o dodatkowe 12, a to koszt jednorazowy jakieś 700-800 zł.
W Tauron, nowe przyłącze o mocy 12kW to koszt 860 zł. (Grudzień 2021)
 
Top