Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

cooler

Pionier e-mobilności
Pytałem Warszawe i mają jeszcze 3F UMC 1 w starej cenie - tj 2750. Jestem skory zamówić zamiast Wallboxa (bardziej uniwersalne) bo mozna wiząć z sobą w góry :) Jest jakaś realne przeciwskazanie zakupy 3F UMC 1 przy założeniu użytku domowego na codzień?.. bądź przewaga WallBoxa Gen 3 nad EVSE? Z góry dzięki za pomoc!
Moim zdaniem UMC gen1 jest dość delikatne i słabo odporne na wodę, więc do garażu OK, przed nie bardzo. Elektronika przycisku szybko pada, na dworze. Tak wynika z mojego researchu i obejrzanych filmów z prób naprawy. W moim padła 1 faza, więc używam na 2 ładując 7kW, ale ostatnio chciałem szybciej więc na codzień używam ładowarki Zencara 3f 11kW. Toporne toto i wielkie ale działa skutecznie, choć brakuje przycisku.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem UMC gen1 jest dość delikatne i słabo odporne na wodę, więc do garażu OK, przed nie bardzo. Elektronika przycisku szybko pada, na dworze. Tak wynika z mojego researchu i obejrzanych filmów z prób naprawy. W moim padła 1 faza, więc używam na 2 ładując 7kW, ale ostatnio chciałem szybciej więc na codzień używam ładowarki Zencara 3f 11kW. Toporne toto i wielkie ale działa skutecznie, choć brakuje przycisku.
Aha - i jest prawie nienaprawialne - zalane gumą którą trzeba zniszczyć a potem rozłamać obudowę.
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Z tego co widzę to EVSE Tesli znowu podrożało. Mi jeszcze sprzedali po starej cenie. Instalacja zrobiona i działa aż miło. To był właśnie docelowy setup. Ciekawe czy kiedyś zmienią soft i będzie można ładować 32A i 22kW, chyba że ładowarka tego nie puści.
41322AB8-9633-4EF0-8E6C-13F347C47876.jpeg
77D69894-2837-4456-ACC1-57F66029A9BD.jpeg
 

piotr99

Nowy na Forum
Czekając na Teslę 3 z grudniowego zamówienia, próbuję ogarnąć ładowanie w domu. Przeczytałem sporo postów w temacie, ale wciąż mam wątpliwości.
Mam gniazdo siłowe, moc sieci 14 KW. Bardzo szybkie ładowanie nie jest priorytetem. Rozumiem, że teraz mam dwie podstawowe możliwości:
1. Ładowanie przez EVSE (to które dostaję z autem?) z niebieskimi przejściówkami do siły, o których pisaliście wyżej.
2. Wallbox Tesli lub jakiś inny, jeżeli jakiś inny ma sens?. Czy przy mocy 14KW da mi to realnie szybsze ładowanie od EVSE wyżej? Czy jednak musiałbym pod wallbox zwiększyć moc przyłącza?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Na pewno czytałeś?? Wszystko jest napisane.
Ale jak masz 3 fazy 14Kw to teoretycznie pod tesle wystarczy
To co dają z tesla to jednofazowe evse po zmianie koncówki może daćok 7 kW ale z jednej fazy co nie jest takie fajne.
Najlepeij nawet jak sądzisz, ze Ci niepotrzebne kupic jakieś EVSE 3 fazowe, Gniazdo w domu przerobic na dużą siłe32A i zwiekszyć moc przedlicznikowa do np 21 kW z zabezpieczeniem przedlicznikowym np 40A
Wtedy masz spokój, ze ci pralka itp plus auto nie wywali bezpiecznika.
Szybkie ładowanie zawsze sie przyda szybke w domy znaczy 3x16A ; czyli 11 kW czyli ok 70 km/h zasiegu przybywa podczas ładowania
Z tego co daje tesla max 25 km /h i to w przypadku dokupienia tej koncówki zwanej NEMA
 

Michal

Moderator
  1. TM3 ma wbudowaną ładowarkę pokładowa AC, która potrafi obsłużyć moce do 11kW.
  2. Dodawane do TM3 jednofazowe EVSE, pozwala ładować auto z mocami:
    1. do 7,6kW, używając dodatkowo płatnej większej niebieskiej wtyczki capmerowej 32A (32A x 240V = 7,6kW)
    2. do 3,1kW, używając dołączonego zwykłego gniazdka, możesz pobierać do 13A.
    3. do 3,8kW, używając dołączonej mniejszej niebieskiej wtyczki camperowej 16A, wyciągniesz 3,8kW.
  3. Aby wyciągnąć więcej niż 7,6kW musisz mieć trójfazowe EVSE albo wall box.
Teraz jeśli chodzi o moc przyłączeniową. Jesli masz 14kW, auto będzie brało 11kW, a do tego przykładowo pompa ciepła / klimatyzator / kuchenka indukcyjna / piec elektryczny / ... weźmie jeszcze 4kW, to przekraczasz.
Oczywiście w Tesli możesz ustawić ladowanie niższym prądem niż maksymalny, żeby tego uniknąć.
 
Top