Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

newbe

Posiadacz elektryka
W trakcie 8 godzin nocnego ładowania z 22 do 6 rano z ładowarką 3kW można liczyć na ~23 kWh (minus straty). W dzień jeszcze 2 godziny taniego prądu - to kolejne prawie 6 kWh. Czyli około 29 kWh na dobę w tanich godzinach można uzupełnić podstawową ładowarką. Z moją baterią E5D to gdzieś 41-42%. Tyle mi schodzi przy dynamicznej jeździe do Gdańska i z powrotem.
Praca domowa, wyjazdy to prywatne sprawy w Gdańsku, zwykłe po 15:00.
Ale nawet jak by wracałem z Warszawy w nocy to następnego dnia mam prądu dość żeby pojechać w sprawach lokalnie bez zmartwienia.
Chciałem sobie kupić ładowarkę przenośną Ukraińską z WiFi, w cenie Zenkara, ale bez guzika do otwierania portu, no i nie mogę uzasadnić tego zakupu z finansowego punktu widzenia...
Teraz hybrydowy powrót do biura, to mi przepadnie możliwość ładować 13-15 połowę miesiąca..
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W skrócie :Energa i po analizie taryfa dziwna ale dla mnie optymalna G12R (13-16 ; 22-7).
Najtańsza bo 22 gr L2 (tania strefa) i najdrożej w L1 bo ok 60gr. Czyli m/w 6 groszy roznicy w stosunku go popularnej G12 i w górę i w dół, a do tego po godzince dłużej strefa tania. Jest to fajne bo rano kawka i 3 godz ładowania w slońcu co poprawia stosunek autokonsumcja itp.

Ad ładowanie, to zarówno Leafa jak i Tesle ładuję zawsze na maksymalnych prądach ładowarek tych samochodów, czyli 1f 32A/ok7 kW Nissan , to ok 25 km/h ładowania .... i.... 3x16A 11 kW Tesla ok 70km/h ładowania.
Panele 9,8kWp zapewniają mi ok 1/2 do 3/5 zużycia, pranie suszenie, zmywanie itp na timerach, tak, że stosunek pobrania w taniej do drogiej strefy wynosi 3 do 1.
Zmienilem via internet z G12 na G12R i zobaczymy? Na pewno nie G11!
AG12W raczej tez nie bo weekendy są u nas jak normalne dni lub nas nie ma w domu.
Szacunkowo ten wynalazek G13R teoretycznie urwie u mnie jeszce kilka stówek, ale to się okaże.
Chamstwem jest brak sumowania faz, mam licznik zdalny, to na bieżąco wiem jak wyglada sytuacja. W ustawieniu licznika niestety jest tak że każda faza jest liczona oddzielnie i gdy nawet suma produkcji jest wieksza od zużycia, ale gdy to zużycie jest na jednej z faz wyższe niż na niej jest aktualna produkcja, to musimy pobrać ten prąd ale dostaniemy go mniej o te 20 lub 30 %
 

newbe

Posiadacz elektryka
A chciałem się zapytać też masz cały czas podłączona czy ładujesz na przykład 4 godziny i odłączasz na noc?


mam telefon xaiomi jest w pełni naładowany w ciągu dwóch godzin, na noc go nie podłączam do ładowarki
Xiaomi nie ma możliwości ograniczyć lądowanie do 80%, a samochód ma, dlatego niema sensu specjalnie iść go garażu wyłączać samochód.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Nie wiem jaka ładowarka jest w Tesli, ale ta co dostałem w VW nadaje się jako awaryjna, podstawą jest wallbox. Przeważnie ładuję na zmniejszonym prądzie, wychodzi że to 6KW a jak jest potrzeba szybciej naładować to na pełnej mocy. Nie mam regularnego trybu dnia i auto musi być gotowe rano na te 80% i jak zjadę do 20% to może być niełatwo mieć na rano 80%. Tak miałem przez dwa tygodnie po odebraniu samochodu i dopiero montaż wallboxa rozwiązał problem. Nie mam żadnego słupka w pobliżu a gdyby VW dawało „siłową„ ładowarkę to mógłbym się pewnie obejść bez wallboxa, tylko że on był w pakiecie. Teraz znalazłem opcję uniwersalną NGR kick ale to miało być do wykorzystania wycieczkach lub w Krakowie, jedynie cena mnie odstrasza. Co do szacowania, to zakładałem głównie dom i samochód, w trakcie się okazało że dom mamy który miał być do zburzenia, jednak został i był używany w zimie do czego nie jest przystosowany ( w trakcie budowy wyszło że mama ma początki Alzheimera i nie chciała, albo się bała wrócić do mieszkania w Krakowie). To zawyżyło zużycie o jakieś 3000 kWh oraz grzałka w rekuperatorze która dodała szacunkowo drugie 3000, tym samym całkowite zużycie powinno być mniejsze o te 6000 kWh. Dom jest budowany na tzw emeryturę i miał być tani w eksploatacji oraz wygodny w użytkowaniu, narzucanie sobie reżimu wykonywania pewnych czynności w określonych godzinach nie było brane pod uwagę. Za benzynę do samochodu też trzeba płacić i płacąc za prąd i tak wychodzi mi taniej niż na stacji benzynowej, jedynie ładując auto w dzień mogę uszczknąć coś z tych 20% które jest zabierane przez energetykę, podobnie jak żona wypiekająca bochenki chleba też mamy tym swój udział. Auto przeważnie zabiera 500 kWh, w maju ze względu na wycieczkę do Chorwacji zużyliśmy jej trochę więcej. Zawsze jak wracam do domu do podłączam do wallboxa, choć ostatnio pozwoliłem sobie na przesunięcie ładowania na czas gdy słoneczko grzeje
22.05 dużo wskazuje... ile procent ładowałeś? od zera do 90%? jakie są straty?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A ile kilometrów robisz że potem od 20:00 do 8:00 rano nie możesz naładować do 80%
Zazwyczaj jak wracam z trasy to jade na tyle szybko zeby dojechac do domu jak najszybciej i srednio zostaje mi 6-10% baterii. W 12h laduje mi jakies 30kW bo sporo strat jest.
Dlatego uzywam silowego gniazda i w godzinach nocnych dobije w 6h do 80-90%
 

newbe

Posiadacz elektryka
Zazwyczaj jak wracam z trasy to jade na tyle szybko zeby dojechac do domu jak najszybciej i srednio zostaje mi 6-10% baterii. W 12h laduje mi jakies 30kW bo sporo strat jest.
Dlatego uzywam silowego gniazda i w godzinach nocnych dobije w 6h do 80-90%
Mi wychodzi sprawność 95.6% tej podstawowej EVSE Tesli przy 13A. Nie wiem czy to dużo strat. Wchodzi tam analizator prądu to pomierzę dokładniej...
 

newbe

Posiadacz elektryka
300km to zrobie na pelnej baterii jadac max 130km/h + kilka wyprzedzen szybszych.
A ja przy 140 km/h zrobię 300km. Z tymi szybszymi wyprzedzeniami sobie daruję w dłuższej trasie i jadę dalej.
W zasadzie w prawdziwych letnich warunkach nie robiłem jeszcze testu zasięgu autostradą.
Drogi krajowe +10km/h to powyżej 450 km.
 
Top